Este sau nu este "Franklin Templeton"? - controverse juridice. Suspansul privind implicatiile efective ale deciziei Tribunalului Bucuresti, din 22 decembrie 2011, care a anulat hotararea actionarilor prin care "Franklin Templeton" a fost numit administrator la "Fondul Proprietatea", se prelungeste. Reprezentantii "Franklin Templeton" ne-au transmis, vineri, ca, pana la aceasta data, Fondul Proprietatea nu a primit niciun document oficial din partea Tribunalului Bucuresti, referitor la decizia Curtii in acest caz: "Odata ce acestea vor fi disponibile, Managerul de Fond va decide care sunt pasii legali de urmat si va instiinta actionarii in consecinta". Intrebarea care se afla pe buzele tuturor este daca "Franklin Templeton" ramane sau nu administratorul FP, chiar daca instanta a admis, in parte, cererea formulata de reclamanta Ioana Sfaraiala care a contestat nulitatea hotararilor luate de actionarii Fondului, in sedinta din 6 septembrie 2010, scrie Bursa.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Capcana imobiliara de sub umbrela insolventelor. Lumea insolventelor este o lume egoista. Fiecare vrea sa ia cat mai mult, indiferent de mijloace, folosind uneori strategii la limita legii. Rezultatul? Doar 10% dintre firmele insolvente au, de fapt, sanse de revenire. Doar o mica parte a firmelor care isi declara insolventa reusesc sa se repuna pe picioare in urma aplicarii unui plan profesionist de reorganizare a activitatii. In opinia lui Arin Stanescu, presedintele Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa, aproximativ 90% dintre firmele aflate in insolventa sunt, de fapt, in faliment. Mai precis, sansele de a convinge creditorii de viabilitatea unui plan de reorganizare sunt nule. "Din pacate, este adevarat ca cea mai mare parte a insolventelor sunt, de fapt, falimente. Vina nu este exclusiv a debitorilor, a creditorilor, a legii sau a celor care o aplica. Fiecare are vina lui. Poate mai mult in zona debitorilor, unde lipseste, pur si simplu, cultura antreprenoriala. Un creditor nu are cum sa accepte un plan de restructurare absolut necredibil. In al doilea rand, nu poti veni in fata creditorilor cu acelasi management care a dus debitorul in situatia de a declara insolventa. Multi debitori nu inteleg ca managementul trebuie schimbat pentru a avea credibilitate in fata creditorilor", spune Stan Tirnoveanu, avocat partener al Zamfirescu Racoti Predoiu (ZRP), firma care a deschis recent si o casa de insolventa, anunta Capital.ro.

Cum a raspuns Jeffrey Franks la intrebarile Finantistilor. BNR trebuie sa ramana prudenta, tinta primara este inflatia si trebuie sa se asigure ca reducerile de dobanda nu vor afecta aceasta tinta este de parere Jeffrey Franks, seful misiunii FMI in Romania. Va prezentam raspunsurile oficialului FMI la intreabrile adresate de revista Finantistii. Romania se imprumuta de pe piata interna - in lei - la un pret mai bun decat o face Italia in euro. In ce masura un astfel de succes poate fi pus pe seama programului implementat de Romania impreuna cu FMI, CE si Banca Mondiala? E un rezultat bun. Arata ca Romania se imprumuta bine pe pietele locale. Romania are politici bune. Un deficit bugetar scazut si un management bun al inflatiei au permis Bancii Nationale a Romaniei sa scada dobanda de politica monetara. Riscul de datorie se reduce, si cei care investesc in datoria Romaniei nu sunt doar romanii, ci si strainii. Integral pe Finantistii.ro.

Ialomitianu: "Fara majorari de preturi anul acesta la electricitate si gaze. Nu privatizam pachetele majoritare de actiuni de la Electrica". Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a declarat astazi, la finalul misiunii Delegatiei FMI in Romania, ca prin scrisoarea de intentie incheiata cu Fondul "s-a amanat" liberalizarea pretului la gaze si curent electric. "Asa ca scumpirea aceea de 15% nu se va face. Nu avem in actuala scrisoare de intentie majorarea, exista doar o mentiune ca se va discuta in aprilie in ce moment si in ce cuantum, dar in nici un caz in 2012", a spus ministrul de Finante. El a adaugat ca autoritatile de la Bucuresti nu vor fi de acord cu liberalizarea atata vreme cat nu se pot modifica redeventele. De asemenea, Ialomitianu a precizat ca s-a convenit doar vanzarea pachetelor minoritare de actiuni detinute de stat la companii. "Reprezentantii Fondului au insistat pentru pachetele majoritare si la companiile din electricitate, dar noi n-am fost de acord. Se vor vinde doar pachete minoritare de pana la 10%, in cursul acestui an si numai pe bursa. Se va ocupa de asta Ministerul Economiei", a precizat ministrul Finantelor, scrie Gandul.

Grecia, intre faliment si mila bancherilor. Felul in care se va restructura datoria Greciei va determina viitorul intregii economii europene. Cu o luna pana la faliment, Atena trebuie sa gaseasca o solutie. In urma cu aproape un an, liderii europeni au decis ca orice plan de salvare a Greciei trebuie sa se bazeze si pe participarea sectorului privat, altfel nu are sorti de izbanda. Mai usor zis decat facut. Inca din iulie 2011, negocierile dintre creditorii privati, care detin obligatiuni guvernamentale elene in valoare de aproximativ 200 de miliarde de euro, si oficiali eleni s-au terminat fie cu esecuri dureroase, fie cu acorduri nerespectate. Acum, Grecia este la doar cateva saptamani de intrarea in incapacitate de plata. La 20 martie, statul are de rascumparat obligatiuni in valoare de 14,4 miliarde de euro, datorie pe care nu-si permite sa o achite fara ajutor extern, spun analistii. Sprijinul este conditionat insa de incheierea unui acord cu creditorii privati. Astfel, Atena se afla intre ciocan si nicovala: sa accepte conditiile bancherilor sau sa intre in faliment, anunta Adevarul.

Nabucco, aproape de colaps. Ce variante are Romania. Anuntul presedintelui Basescu ca in prezent ne incalzim cu gaz rusesc, ca si cel al UE ca livrarile Gazprom au scazut si cu 30% subliniaza dramatic cat de dependenta este Europa de gazul rusesc. Dar vestile rele nu se opresc aici: proiectul gazoductului Nabucco, sustinut de UE, inclusiv Romania, se apropie de colaps. Tara noastra pastreaza totusi cateva alternative, date inclusiv de drepturile de exploatare a unei parti dintr-un camp gazeifer din Marea Caspica. Cel mai mare defect de design al Nabucco a fost faptul ca din actionariat lipseste o companie producatoare, care sa asigure ca gazoductul va fi alimentat cu gaz. Din cei sase actionari curenti - companii nationale din Turcia, Bulgaria, Romania, Ungaria si Austria plus germanii de la RWE - nici unul nu are acces la productie. Campul Shah Deniz din Azerbaidjan, de unde Nabucco planuia sa aduca gaz in Europa, este detinut si dezvoltat de un consortiu condus de British Petroloeum si de compania azera SOCAR. Astfel ca prima lovitura mortala a fost data Nabucco in octombrie, cand British Petroleum a anuntat un proiect alternativ, informeaza Romania Libera.

Soros: Germania risca sa impinga Europa intr-un "deceniu pierdut". Miliardarul american George Soros a afirmat, la finele saptamanii trecute, ca masurile de austeritate sprijinite de Germania risca sa impinga Europa intr-un "deceniu pierdut" sau chiar mai rau. In opinia sa, politicile anticriza, conturate in special de Germania, se concentreaza mai degraba pe austeritate decat pe cresterea economica. "Germania este creditorul, ea este la comanda si impune austeritatea care va conduce la cel putin un deceniu pierdut pentru Europa", a declarat Soros, propunand acordarea de stimulente care sa readuca cresterea economica, scrie Bursa.ro.

Audi lanseaza cel mai puternic diesel V6. Audi anunta lansarea celui mai puternic propulsor V6 TDI din gama sa. Agregatul de 3,0 litri va dezvolta puterea maxima de 313 CP intre 3.900 si 4.500 rot/min si 650 Nm cuplu maxim intre 1.450 si 2.800 rot/min. Noul propulsor se va numi BiTDI si va fi amplasat, pentru inceput, pe modelele A6 (sedan, Avant si Allroad) si A7 Sportback. Urmatorul model din gama care va dispune de acest nou propulsor va fi SUV-ul Q7. In alta ordine de idei, tehnologia de ultima ora nu a fost un atu pentru motoarele diesel ale Grupul Voklkswagen, in ultimii ani. Chiar daca celebrele propulsoare TDI s-a bucurat mereu de succes pe piata, tehnologia lor nu a fost dintre cele mai avansate. Nu cu mult timp in urma, cei de la VW "insistau" pe directia pompe-duse, chiar daca tendinta evidenta a industriei auto, la nivel global, era de virare catre solutia common-rail. Pana la urma, aceasta a fost optiunea si pentru Grupul VW, insa cu o intarziere de cativa ani. Iar acum, cand Audi lanseaza acest diesel bi-turbo, concurenta precum BMW are stacheta ridicata la... tri-turbo pentru un diesel de 3,0 litri, in 6 clindri, anunta 24auto.ro.