Fiscul e sub presiune: Starpiti evaziunea! S-a scurs o saptamana din cele doua luni in care responsabilii trebuie sa scoata mai multi bani din economia neagra. Ce s-a intamplat? Timpul trece, iar premierul Mihai Razvan Ungureanu asteapta rezultate spectaculoase in lupta impotriva evaziunii fiscale. A trecut o saptamana de cand seful noului guvern a cerut ministerelor Justitiei, Finantelor, Internelor, Economiei, precum si DNA, Politiei, Fiscului, Vamii si Garzii Financiare sa majoreze incasarile la buget din evaziune cu 1,5% din PIB in doua luni, scrie EVZ.

Business ReportFoto: Colaj foto

Noile partii deschise in Carpati. In ultimii ani, Ministerul Turismului si Dezvoltarii Regionale (MDRT) a investit peste 500 de milioane de lei in dezvoltarea infrastructurii turistice si sportive din statiunile si localitatile montante. Numai in ultimele 24 de luni au fost construite 13 partii noi si au fost extinse si reamenajate alte 15. La acestea se adauga noua instalatii noi de transport pe cablu si 22 de sisteme de producere a zapezii artificiale. Rezultatul s-a vazut in numarul de permise (ski passuri) vandute la punctele de transport pe cablu (telecabine, telegondole, telescaune, teleschiuri), in weekendurile cele mai pline numarul acceselor depasind 160.000, informeaza Capital.

Goldman Sachs: Sefii care au declansat criza economica se schimba intre ei. Cum se repeta istoria. Cand se vorbeste despre cauzele crizei financiare din SUA din 2008, companiile financiare sunt primele care sunt aratate cu degetul. Goldman Sachs, una dintre cele mai mari astfel de companii, este considerata ca fiind si una dintre cele mai vinovate. Dupa sase ani de la declansarea crizei, a venit momentul decontului pentru managementul companiei financiare. La fel cum s-a intamplat si cu alte companii financiare, intr-o tentativa de a spala imaginea, actualul CEO al lui Goldman Sachs va fi schimbat. El este Lloyd Blankfein si a castigat numai in anul 2006 aproximativ 55 de milioane de dolari, 2006 fiind anul in care a fost numit in fruntea companiei, iar salariul sau de baza era de 600.000 de dolari pe an, pe langa actiuni si optiuni la companie, relateaza CariereOnline.ro

Octavian Radu: "Exista viata si in timpul si dupa insolventa". Numele lui Octavian Radu - omul irevocabil asociat businessului Diverta - e pe lista tot mai lunga a antreprenorilor romani care constata ca insolventa ofera si avantaje: plata ratelor la banca se suspenda, nu ti se mai percep penalitati, poti inchide magazine fara a suporta consecintele prevazute de contract, poti renegocia chirii. Dar chiar daca viata de antreprenor nu se termina cu momentul intrarii in insolventa, "nu este deloc o situatie placuta", marturiseste Radu. Integral in Capital.

"Eroi" in devenire: topul economiilor emergente care vor schimba lumea. Dupa prabusirea Uniunii Sovietice, deschiderea Chinei, liberalizarea Indiei si salvarea Brazilei, statele BRIC au aratat lumii ca si economiile emergente au un cuvant de spus. Mai sunt insa alte cateva tari in plina dezvoltare care au toate premisele sa stea la masa cu statele puternice, anunta Finantistii.ro

Cum au evoluat preturile apartamentelor din Romania. Preturile medii ale caselor vechi au scazut in semestrul al doilea in 2011 cu 2,1% fata de semestrul anterior, ajungand la 720 de euro pe metru patrat, iar fata de semestrul al doilea al anului 2010, scaderea a fost de 5,8%. Preturile apartamentelor vechi din Galati si-au incetinit caderea in cel de-al doilea semestru al anului trecut, cand locuintele s-au ieftinit cu numai 0.9% comparativ cu prima parte a anului, releva datele companiei de consultanta si evaluare DARIAN. Continuarea in Adevarul.

Incep procedurile pentru autostrada Bucuresti Sud. Care sunt costurile estimate si termenul de finalizare. Luna viitoare va fi publicat anuntul pentru proiectarea, construirea si concesionarea autostrazii de centura a Capitalei Bucuresti Sud, primul pas in realizarea acestui proiect, a anuntat, vineri, ministrul transporturilor, Alexandru Nazare. Potrivit proiectului, Autostrada Bucuresti Sud (viitoarea A0) va avea o lungime de 48 de kilometri, va avea 36 de poduri si patru noduri rutiere. Costul estimativ al proiectului este de 902 milioane de euro, ceea ce inseamna un cost de 18,8 milioane de euro pe kilometru, fara TVA, informeaza Finantistii.ro

Oficial BERD: Europa de Est continua sa fie expusa riscului unei crize de creditare. Europa de Est continua sa fie expusa riscului unei crize de creditare, in conditiile in care bancile occidentale reduc finantarea pentru a respecta reglementarile mai stricte referitoare la capital, chiar si dupa ce Banca Centrala Europeana (BCE) le-a oferit imprumuturi avantajoase, potrivit BERD. "Imprumuturile pe termen de trei ani, in valoare de 489 miliarde de euro, acordate de BCE bancilor au contribuit la evitarea unui dezastru major, dar cresterea economica incetineste, iar creditele sunt greu de obtinut", a declarat Piroska Nagy, director pentru strategie de tara la BERD in Londra, scrie Bursa.