Business Report: Autostrada Bucuresti - Ploiesti NU va fi deschisa pe 15 mai. Poate la 1 iunie; Businessul de Ev Mediu se intoarce in viitor; Adrian Vasilescu (BNR): Nu exista nicio sansa sa avem un curs stabil; Piata auto romaneasca, aruncata cu 11 ani in urma: doar 75.000 de autoturisme noi se vor vinde in 2012

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 mai 2012, 2:26 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Irakul ar putea deveni al doilea mare producator de titei din OPEC. Irakul, tara care vrea sa-si dubleze productia de titei pana in 2015, pare ca va depasi Iranul anul acesta si va deveni al doilea mare producator de profil din cadrul Organizatiei Tarilor Exportatoare de Petrol (OPEC), in conditiile in care sanctiunile impuse Teheranului afecteaza productia de titei iranian, conform Bloomberg. Irakul a extras 3,03 milioane de barili de petrol pe zi in aprilie, cu 7,7% mai mult decat in martie, iar Iranul - 3,2 milioane de barili pe zi, mai putin cu 4%, noteaza un raport OPEC. Productia de titei a Irakului nu a mai depasit-o pe cea a Iranului din 1988. Pentru anul curent, Irakul tinteste o productie de 3,4 milioane de barili/zi, iar pentru 2013 - de peste 4 milioane de barili/zi, scrie Bursa.ro.

Autostrada Bucuresti - Ploiesti NU va fi deschisa pe 15 mai. Poate la 1 iunie. Desi autoritatile au declarat, in mai multe randuri, ca data deschiderii va fi 15 mai, Autostrada Bucuresti - Ploiesti nu va fi gata la termenul anuntat, o serie de lucrari fiind inca mult intarziate. Surse din CNADNR au precizat pentru Finantistii ca deschiderea autostrazii intre centurile Bucuresti Nord si Ploiesti Vest este mai probabila a avea loc pe 1 iunie, acesta fiind noul termen vehiculat, nicidecum 15 mai, acesta fiind un termen imposibil de realizat. Lucrarile la cele mai importante poduri cuprinse mai ales in sectiunea dintre Moara Vlasiei si Dumbrava nu pot fi terminate pana pe 15 mai, in ciuda mobilizarii constructorilor din ultima perioada. Pe 22 aprilie, la ultima vizita a autoritatilor pe santierul autostrazii, premierul de la acea vreme, Mihai Razvan Ungureanu, avansa drept ultim termen de finalizare data de 15 mai, in contextul in care lucrarile dureaza de 7 ani iar deschiderea autostrazii mai fusese de cateva ori amanata, anunta Finantistii.

Businessul de Ev Mediu se intoarce in viitor. Inapoi in timp - menestreli, cavaleri si domnite in cautarea povestilor de alta- data. Care este filosofia unui business pornind de la ideea de "medieval" in secolul al XXI-lea? A fost odata ca niciodata perioada Evului Mediu, care a inspirat si cativa antreprenori romani: s-au uitat in piata, au vazut ce lipseste si au dezvoltat o nisa - tabere medievale, concerte de muzica veche sau restaurante cu specific medieval. Ce ar putea aduce mai mult profit? "In Romania, dezvoltarea segmentului medieval se echilibreaza in timp, as zice cel putin in trei ani, si in privinta costurilor. Iar la un moment dat se poate vorbi si de profit. Investitia de inceput este, in general, mare. Vorbim despre materiale specifice: arme special realizate pentru antrenamentul copiilor - arcuri, sageti, spade, materiale pentru decor, daca luam in calcul taberele", puncteaza Laurentiu Constantin, unul dintre proprietarii Medieval Praxis, informeaza Capital.ro.

Unde iti poti pastra banii. Conturile de economii si fondurile monetare au acelasi scop, dar si cateva diferente importante. Pe care dintre cele doua le alegem? Clasicul cont curent de la banca este un instrument comod pentru a face incasari sau plati, insa, de ceva vreme, nu mai este suficient pentru cei care au de pastrat bani mai multi pentru o perioada nedeterminata de timp. Ce au de facut acestia? Exista doua solutii pe care le recomandam. Prima dintre ele, inventata chiar de banci, e contul de economii. Dobanzile sunt mai mici decat cele ale depozitelor la termen, insa banii pot fi retrasi oricand, fara sa pierdeti ceva din dobanda. La conturile in lei, dobanda este de obicei cu 1-1,5 puncte procentuale mai mica decat la depozitele la termen. Multe dintre conturile de economii pot avea atasat un card de debit si pot fi accesate si prin internet banking, scrie EVZ.

Adrian Vasilescu (BNR): Nu exista nicio sansa sa avem un curs stabil. Nu exista nicio sansa, in aceasta perioada, sa avem un curs stabil, a declarat, vineri, la un post privat de televiziune, Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei (BNR), citat de Agerpres. 'Piata este stabila, acesta este un lucru cert, si nimeni nu poate contrazice. Piata valutara este stabila, dar cursul valutar nu mai poate fi stabil cand in Polonia miscarea de astazi este cu mult peste a noastra si celelalte valute se misca in sus si in jos. In general in jos, acum cand investitorii devin foarte prudenti. Investitorii nu se pot repezi decat acum sa-si acumuleze valuta. Valuta este mai sigura, in mintea lor, decat moneda nationala', a explicat Vasilescu. Potrivit acestuia, BNR are certitudinea ca piata valutara ramane stabila. 'Fluctuatiile sunt dependente, sper de aici incolo, numai de factorii externi, in speranta ca se aseaza lucrurile din punct de vedere politic si economic in tara la noi', a mai afirmat oficialul BNR, anunta Romania Libera.

Spania obliga bancile sa-si majoreze provizioanele pentru creditele imobiliare. Spania va obliga bancile din tara sa-si majoreze cu un total de 30 de miliarde euro provizioanele pentru pierderile din creditele imobiliare neperformante si, in plus, va angaja doi auditori care sa evalueze toate activele institutiilor de credit, conform planului guvernamental de curatare a sistemului financiar. Ministrul Economiei de la Madrid, Luis de Guindos, a declarat, ieri, ca bancile din tara vor fi nevoite sa-si majoreze provizioanele pentru creditele imobiliare si sa elimine din bilantul contabil activele de pe segmentul mentionat, in vederea vanzarii. Vicepremierul Soraya Saenz de Santamaria a afirmat, la randul sau, ca planul guvernamental privind sectorul bancar urmareste "sa ofere credibilitate si incredere in sistemul financiar national, in vederea restabilirii fluxurilor de credit si vanzarii activelor imobiliare la preturi rezonabile", informeaza Bursa.ro.

Piata auto romaneasca, aruncata cu 11 ani in urma: doar 75.000 de autoturisme noi se vor vinde in 2012. Ca urmare a rezultatelor "dezamagitoare" din primele patru luni ale acestui an, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) si-a revizuit in scadere evolutia pietei auto din 2012, estimand vanzari de doar 75.000 de unitati pana la finele anului. "Avand in vedere rezultatele dezamagitoare inregistrate in primele patru luni din 2012, datorate intr-o oarecare masura si derularii deficitare a programului Rabla, iar pe de alta parte, conditiilor economice generale, consideram ca fiind necesara o ajustare a estimarii noastre facuta la inceputul anului (cand anumite elemente ne-au facut sa apreciem pentru 2012 o piata totala de cca. 117.000 unitati autoturisme + vehicule comerciale), catre un volum total de cca. 90.000 - 92.000 de unitati, din care autoturisme circa 75.000 unitati", se arata intr-un comunicat al APIA. Practic, piata auto romaneasca revine la nivelul anului 2001, cand in Romania se comercializau 72.000 de autoturisme noi, in 2002 numarul acestora fiind de peste 88.000, scrie Finantistii.ro.

Ferrari recheama 200 de masini in service. Ferrari a confirmat rechemarea in service, pentru remedieri, a 206 masini dintr-un total de 13.000 de exemplare produse. Este vorba de vedeta actuala din gama producatorului Italian, 458 Italia (foto), precum si de modelul California, ambele cu probleme la motor. Rechemarea a fost cauzata de arborele cotit, care se pare ca nu a fost calibrat corect, in faza de finisare. In timp, problema duce la aparitia de vibratii, ce pot afecta grav motorul. Masinile cu aceasta problema au fost vandute in intreaga lume, iar Ferrari isi asteapta acum clientii la dealeri, pentru remedieri, anunta 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   






















4071 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Eu nu sunt expert, dar . . . (Sâmbătă, 12 mai 2012, 10:04)

    gheorghe [anonim]

    . . . toata viata mea in calitate de executant final am suferit din cauza termenelor stabilite de cei care habar nu aveau cu ce se mananca chestiunea respectiva. Asa si in cazul autostrazii dintre Bucuresti si Ploiesti Tot felul de termene ba 15 mai ba 1 iunie. Din ce am vazut eu la Tv sa spuneti merci daca va fi gata prin septembrie - octombrie. In caz contrar vezi primi o rasoleala de prima mana care va trebui reparata anual ca si cea catre Pitesti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă