​Plata taxelor pe castigurile de capital, simplificata pana luna viitoare. Investitori vor fi scutiti, in curand, de drumurile la fisc pentru achitarea impozitelor aferente castigurilor din piata de capital, potrivit draftului Scrisorii de Intentie catre Fondul Monetar International (FMI), obtinut in exclusivitate de catre ziarul BURSA. Simplificarea procedurilor de declarare si plata a taxelor aferente castigurilor de capital urmeaza sa fie efectuata prin masuri care sa fie implementate pana luna viitoare, se arata in documentul citat. Masura urmeaza sa fie realizata prin trecerea la un sistem bazat pe retinerea in avans a platilor realizate de catre intermediari si la o declaratie unica intocmita de catre contribuabili la finalul anului. Vestea este una extrem de buna pentru investitori, care, in prezent, trebuie sa mearga personal la fisc, de cinci ori pe an, sa-si achite impozitele aferente castigurilor din piata de capital. Dumitru Beze, presedintele Asociatiei Investitorilor pe Piata de Capital, ne-a declarat ca, inca de anul trecut, AIPC a solicitat Ministerului Finantelor sa implementeze o singura declaratie de impozit in loc de cinci: "In primavara acestui an, AIPC si toti participantii la piata de capital au reusit sa convinga Finantele si FMI de utilitatea acestei simplificari", scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Florin Georgescu: "Nu sunt bani destui pentru a le face pe toate deodata". Dupa 16 ani, Florin Georgescu, ministrul finantelor cu cel mai lung mandat din istoria postdecembrista, revine in prim-plan. A acceptat functia de vicepremier si de ministru al finantelor in Guvernul Ponta insa, spune el, doar pentru sase luni, dupa care va reveni la Banca Nationala a Romaniei. Capital: Trebuie sa incepem cu chestiunea cea mai arzatoare la ordinea zilei: reintregirea salariilor pentru bugetari si returnarea banilor retinuti ilegal pensionarilor. Exista sau nu exista banii necesari? Florin Georgescu: Exista, nu exista, aceasta problema este batuta-n cuie: toti cei vizati isi vor primi banii. Dar, lasand gluma la o parte, credeti ca daca nu ar fi existat aceasta posibilitate, am fi reusit noi sa-i convingem pe cei de la FMI, de la Comisia Europeana si de la Banca Mondiala sa fie de acord cu returnarea acestor bani? Sa fim seriosi! Repet, aceasta problema este batuta-n cuie, cum se spune, si oamenii isi vor primi banii, asa cum au anuntat, de altfel, atat premierul Victor Ponta, cat si seful Misiunii FMI, Jeffrey Franks. Practic, in luna iunie, bugetarii vor primi o majorare de 8%, iar in decembrie vor primi diferenta, de 7,5%, cu care vor ajunge la nivelul salariilor din iunie 2010, cand li s-au taiat cele 25 de procente. Ca sa risipim confuzia aparuta in ultimele zile, salariile aferente lunii decembrie 2012 vor fi incasate de bugetari, asa cum e normal, in ianuarie 2013. La randul lor, pensionarii vor primi, incepand cu luna iulie, in transe lunare, toti banii care le-au fost retinuti ilegal incepand din vara anului 2010. Integral in Capital.ro.

Cine e de vina pentru accidentele de circulatie: viteza sau carosabilul? In ciuda inmultirii masinilor de care se tot plang autoritatile - de-a venit Codul Rutier sa le rareasca -, numai una dintre trei familii isi permite sa mearga in weekend la munte cu automobilul propriu. Noroc ca romanii mai au si carute, cu sau fara ochi de pisica Romania se afla pe locul 5 in Europa la capitolul cel mai aglomerat trafic rutier, drumuri mai ticsite avand doar Marea Britanie, Germania, Olanda si Portugalia. Asta in conditiile in care densitatea de drumuri la noi reprezinta o treime din media comunitara. Iar atunci cand politistul scrie in raport - potrivit expresiei consacrate - ca accidentul s-a produs din cauza neadaptarii vitezei de mers la starea carosabilului, oare cine este, de fapt, de vina: viteza ori carosabilul? Din pacate, in randul membrilor Uniunii Europene, Romania are cel mai scazut numar de automobile raportat la populatie. Ceea ce inseamna ca, paradoxal, soselele Romaniei sunt supraaglomerate cu masini putine! Potrivit Institutului National de Statistica (INS), romanii au 28,6 autoturisme la suta de gospodarii, cam cat sunt si bicicletele (27,5). Iar conform statisticilor Bancii Mondiale, Romania are aproape 219 de autoturisme, SUV-uri, Van-uri si vehicule comerciale (exclusiv motociclete) la 1.000 de locuitori, la mare distanta de Ungaria (301), Slovacia (336), Bulgaria (349), Grecia (451), Letonia (468), Estonia (474), Cehia (485), Polonia (493) sau Lituania (541), informeaza Finantistii.

Comisia insista pentru uniformitate in materie de TVA. Miza: o piata de peste 52 de miliarde EUR. Comisia Europeana a propus actualizarea normelor UE in materie de TVA pentru a asigura uniformizarea, in toate statele membre, a tratamentului fiscal aplicat tuturor tipurilor de cupoane valorice. Cupoanele valorice reprezinta o piata de peste 52 de miliarde EUR pe an in Uniunea Europeana. Telecomunicatiile preplatite reprezinta aproape 70% din piata cupoanelor valorice, fiind urmate de cupoanele-cadou si de cupoanele de reducere. Cu toate acestea, diferentele dintre normele nationale in materie de TVA duc la aparitia unor deficiente grave ale pietei. In loc sa poata beneficia cu adevarat de piata unica, societatile se confrunta cu probleme legate de dubla impunere si cu dificultati in ceea ce priveste extinderea activitatii lor comerciale in strainatate, scrie EurActiv.ro.

Ne poate strivi cursul euro? O depreciere de amploare a leului ar ingenunchea economia doar daca s-ar produce rapid. In etape insa, putem suporta aproape oricat. Noul maxim istoric marcat de euro in raport cu leul le da din nou batai de cap multor romani, iar intrebarea care revine in atentie este: "Care e limita pe care o poate suporta economia?" Un lucru important, cand vine vorba de acest subiect, este cat de repede ar putea sa se deprecieze leul. "Trebuie sa stabilim si un calendar cand discutam despre curs. Daca de la 3,6 lei euro ar fi sarit rapid la 4,4 lei, efectul era dramatic. Faptul ca acest lucru s-a intamplat intr-un interval atat de lung a facut ca majoritatea agentilor economici sa se ajusteze", spune analistul economic Aurelian Dochia. "Nu ma astept la o depreciere atat de brusca incat sa nu se poata ajusta in continuare. Cea mai dificila ajustare va fi insa pentru romanii cu credite in valuta, care au salarii in lei, independente de evolutia cursului", afirma Dochia, anunta EVZ.

Sefii o duc bine si pe timp de criza. Managerii sunt din ce in ce mai multumiti de slujbele lor, in timp ce angajatii de rand lucreaza mai mult ca oricand, de teama sa nu ramana fara serviciu. Majoritatea managerilor din Romania declara ca echilibrul serviciu - viata personala s-a imbunatatit in ultimul an, adaugand ca anul acesta au avut realizari mai importante la locul de munca fata de 2010 si inceputul lui 2011. In acelasi timp, angajatii fara functii de conducere sustin ca programul de lucru s-a prelungit in comparatie cu anii trecuti, se arata in cel mai recent studiu realizat de compania internationala Regus, cel mai mare furnizor de solutii pentru spatii de lucru. Potrivit datelor oferite de Regus, sondajul a vizat peste 16.000 de profesionisti din mediul de afaceri din peste 80 de tari, iar studiul este reprezentativ pentru persoanele din conducerea superioara si patronii din cadrul companiilor de pe intregul mapamond. Din datele acestui studiu mai reiese si faptul ca 45% din angajati sunt satisfacuti de perioada de timp petrecuta acasa sau in scopuri personale, iar posibilitatea de a lucra in modul preferat este recunoscuta ca un factor important in plus in promovarea productivitatii si a starii de bine, informeaza Adevarul.

Razboiul mondial financiar: 0,1% vs 99,9%. Istoria este o istorie a luptelor dintre oameni, oricare a fost forma de organizare a lor. Ne batem din interese materiale, chiar daca uneori incercam sa le ascundem in spatele unor pretexte religioase sau civilizatoare. La inceput, grupati in ginte si triburi, ne-am batut cu ciomagul, sulita si prastia, pentru hrana si adapostul necesare supravietuirii. Lacomia omeneasca a condus la marirea mizelor, asa ca s-au format statele, care si-au mobilizat armate pentru a fura resursele agricole, minerale, energetice si chiar umane ale altora. Nu mai vorbim de batai sau lupte, ci de razboaie - purtate cu sabii, arbalete, pusti, tunuri, torpiloare, submarine, avioane, rachete si sateliti - prin care s-au construit imperii. Singura ratiune de a fi a imperiilor a fost spolierea celor invinsi si supusi. In secolul XX, dupa trei razboaie mondiale (doua calde si unul rece), mai intai americanii, apoi britanicii, francezii, spaniolii, portughezii, belgienii, italienii si japonezii, iar la urma de tot chiar si rusii au inteles ca ocuparea militara costa mai mult decat aduce. Progresul tehnologic a micsorat lumea si a interconectat economiile nationale. Tabla de joc, noua si mult mai mare, a condus la regruparea fortelor si schimbarea armelor. Procesul se numeste globalizare, iar deznationalizarea este urmarita deliberat, prin politici specifice, scrie Bursa.ro.

Noul BMW Seria 3 Touring. Noua editie a modelului BMW Seria 3 Touring isi pune amprenta asupra segmentului breakurilor sportive premium prin caracteristici emblematice BMW - dinamica si eficienta. Interiorul spatios al noului automobil este conceput pentru a se adapta la toate provocarile pe care le ridica stilul de viata activ si modern al clientilor. In acest rol, noul BMW Seria 3 Touring convinge atat prin modul sportiv, elegant si dinamic cu care parcurge distantele, cat si prin faptul ca este un automobil confortabil si spatios pentru preocupari sportive si de timp liber. BMW Seria 3 Touring este asteptat sa debuteze in Romania in luna septembrie. Pretul de pornire va fi de 25.450 euro fara TVA pentru versiunea BMW 316i, anunta 24auto.ro.