​Iranul va insista ca OPEC sa pastreze plafonul de productie. Iranul va insista ca OPEC (Organizatia Tarilor Exportatoare de Petrol) sa-si pastreze actualul plafon de productie pentru titei, cand ministrii grupului se vor intruni, luna aceasta, potrivit televiziunii detinute de stat, Press TV, citandu-l pe ministrul Petrolului. OPEC va discuta, de asemenea, candidatii pentru functia de secretar general al organizatiei, in cadrul intalnirii de la Viena, de pe 14 iunie, a mai precizat Rostam Qasemi, potrivit site-ului televiziunii, preluat de Bloomberg. Iranul va nominaliza o persoana pentru aceasta pozitie, insa nu a identificat-o public. Iranul este al doilea cel mai mare producator al grupului, dupa Arabia Saudita, care si-a marit aprovizionarea catre Statele Unite si Europa, dupa ce sanctiunile asupra Iranului au redus din exporturile republicii islamice. OPEC a produs 31,62 milioane de barili pe zi, pe 5 aprilie, cu 5% peste plafonul sau zilnic, de 30 milioane de barili, potrivit estimarilor lunare ale secretariatului. Secretarul general al OPEC, generalul Abdalla el-Badri isi va incheia cel de-al doilea mandat la finalul lunii decembrie. Ecuador, Iraq si Arabia Saudita au nominalizat oficial persoane pentru aceasta functie, potrivit surselor apropiate situatiei, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

De ce achizitioneaza Banca Nationala farfurii cu insertii de aur. Interviu cu Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului BNR Banca Nationala a facut public un program de achizitionare a unor farfurii cu insertii de aur, pretul fiind de 67.400 de euro. Nu vi se pare ca e un lux prea mare pentru vremurile pe care le traim? Sper ca nu va inchipuiti ca se fac achizitii de farfurii de lux pentru cantina BNR?! Cumpararea unui set de vesela fina de portelan, personalizata cu fir de aur, este de fapt un detaliu al tabloului Palatului Vechi al BNR. E doar un detaliu, repet, al unui tablou impresionant: restaurarea Vechiului Palat al Bancii Nationale, ce a ajuns in stadiul final. Si de ce ar fi nevoie, in Palatul Vechi, de farfurii cu fir de aur? Intr-adevar, o astfel de preocupare ar putea sa socheze la prima vedere. Desi nu exista niciun motiv real pentru reactii socante. Va pot spune ca vor urma si alte achizitii: tacamuri de lux, colectii de piese care nu mai sunt folosite astazi, dar care au valoare istorica, fiind unicate, vitrine de muzeu etc. Integral pe Finantistii.ro.

Bomba cu ceas: Bancile sunt fortate sa cumpere datoria guvernelor. Reglementatorii americani si europeni, care aplica reglementarile legale in vigoare si supravegheaza respectarea acestora, forteaza bancile sa cumpere datoriile propriilor guverne - o miscare care ar putea adanci criza datoriilor, spun analistii Citigroup. Reglementatorii permit bancilor sa evite contabilizarea datoriilor propriilor tari fata de cerintele de capital impuse de normele Basel si relaxeaza alte reguli pentru a crea o piata stabila pentru obligatiunile guvernamentale, se arata in studiu. Chiar daca aceste miscari ajuta guvernele sa se indatoreze tot mai mult, strategia ar putea conduce la o explozie in cele din urma, daca guvernele nu vor mai avea capacitatea sa achite obligatiunile, lasand bancile cu datorii toxice de miliarde de euro, spune strategul Citigroup, Hans Lorenzen, informeaza Capital.ro.

Cat ne costa sa nu avem autostrazi? Presa a speculat pe buna dreptate faptul ca, in Romania, constructia de autostrazi costa mai scump decat in alte tari, iar unii pretind chiar ca platim mai mult decat orice alt stat din Europa. Intrucat ne costa scump sa facem autostrazi, solutia noastra economica este sa nu le facem. Ceea ce am si facut. Mai exact, n-am facut. Cat ne costa faptul ca n-am facut autostrazi n-a calculat nimeni si nici nu se apuca cineva de asemenea calcul, cand se stie cu musca pe caciula. Dar faptul ca nu le avem nu este gratis. Dimpotriva, lipsa lor costa enorm. Asa e situatia cu autostrazile: platesti ca sa le faci, dar, nici daca nu le faci, nu esti scutit de la plata, scrie Money.ro.

Irlanda aproba pactul fiscal UE. Tratatul Uniunii Europene, care doreste sa puna fraie pe deficitele bugetare ale statelor membre, a fost aprobat de catre electoratul irlandez, potrivit Los Angeles Times. Votantii irlandezi au aprobat tratatul fiscal european de infranare a cheltuielilor guvernamentale, oferind, vineri, o mica victorie liderilor regiunii, pe fondul inrautatirii luptei cu criza datoriilor si sectorului bancar, care au dus la temeri privind supravietuirea monedei unice. Referendumul de adoptare a pactului fiscal a fost aprobat, cu o majoritate covarsitoare, 60,3% la 39,7%, desi doar o jumatate dintre cei inscrisi pe liste au votat, joi. Premierul Enda Kenny, care a promovat puternic un raspuns "da", a salutat rezultatul ca fiind un semnal ca tara sa este "serioasa privind depasirea provocarilor sale economice". "Acest tratat nu va rezolva toate problemele tarii, insa este una dintre multele pietre de temelie de care avem nevoie sa ne asiguram ca pozitia noastra economica se afla pe pamant solid pentru viitor", a mai afirmat Kenny, la putin timp dupa anuntarea rezultatelor oficiale, anunta Bursa.ro.

SUA si UE au copt o "furtuna economica perfecta" in Orientul Mijlociu. Autoritatile de la Bucuresti nu obosesc sa repete ori de cate ori au ocazia ca, pe fondul recesiunii prelungite si al crizei datoriilor suverane din zona euro, Romania trebuie sa-si diversifice destinatiile de comert exterior catre state din afara Uniunii Europene si sa incerce sa recastige o parte macar din cele mai importante piete de export pierdute dupa 1989, inclusiv in randul tarilor arabe. Cu toate acestea, potrivit Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, reglementarile locale au facut ca bancile din Romania sa instituie asupra institutiilor corespondente din Iran masuri de embargo mult mai dure si mai timpurii chiar decat "mamele" lor din Occident, ceea ce a blocat in buna masura tranzactiile comerciale dintre firmele romanesti si cele iraniene, informeaza Finantistii.

Viitorul Volvo XC90, primele informatii. Volvo a prezentat cateva crochiuri cu viitoarea generatie a navei sale amiral, modelul 4x4 de lux XC90. Aceasta va inaugura o noua platforma tehnica a producatorului suedez. Este vorba de SPA (Scalable Platform Architecture), care se va regasi si pe viitoarele modele S60, V70, XC60 si S80. Si motorizarea va fi improspatata, prin aparitia unui agregat in 4 cilindri, mai usor, mai puternic si mai eficient decat cunoscutul benzinar in 6 cilindri, de 243 CP. Este de asteptat si o versiune diesel, precum si una hibrid reincarcabila. Cel mai probabil, noul XC90 va fi lansat in cursul anului 2014. In asteptarea acestei premiere, Volo a intervenit, la finele anului trecut, cu mici operatiuni de facelift asupra actualei generatii XC90, scrie 24auto.ro.