Harta autostrazilor spre Europa: Cand vom merge si la nemti, si la italieni, si la turci. In momentul de fata, Romania nu are nicio autostrada pana la granita, motiv pentru care o iesire cu masina intr-o excursie in Europa de Vest sau la o plaja turceasca in conditiile unui drum mai scurt este imposibila acum. Vestea buna este ca autostrazile cu impact international apar tot mai mult in prim plan, se fac proiecte si se traseaza harti cu ceea ce vom putea in viitor. Vestea si mai buna este ca de aceste proiecte se ocupa in special vecinii de langa noi, ceea ce ne da sansa de a spera ca vor deveni realizabile intr-un numar de ani mai mic decat daca ne-am fi ocupat noi. Continuarea in Capital.

Business ReportFoto: Colaj foto

Care europeni muncesc si care castiga: 7 mituri despre productivitate. Vestea buna: Romania are cea mai rapida crestere din UE. Vestea proasta: e inca la coada clasamentului. La intrebarea de ce romanii sunt in urma altor europeni ca nivel de trai, raspunsul tipic este productivitatea scazuta, adica un raport mic intre PIB si munca. Variatia oricaruia dintre indicatori poate influenta rezultatul final, astfel ca tinta este dificil de urmarit iar confuziile apar usor. Iata cateva dintre concluziile false care au facut cariera de-a lungul timpului, scrie EVZ.

Planuri noi, la a treia varianta: autostrada pe ruta Pitesti - Craiova - Calafat, in parteneriat public-privat. Zona de Sud-Vest a Romaniei, considerata un pol al industriei auto, ar urma sa fie conectata la reteaua nationala de autostrazi printr-o autostrada noua, care va lega Pitesti de Craiova si care va continua pana la Calafat, in contextul in care podul peste Dunare Calafat - Vidin va fi finalizat in luna noiembrie a acestui an, a anuntat Ministerul Transporturilor. Acest proiect reprezinta o prioritate pe termen scurt a Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, a declarat secretarul general adjunct al institutiei, Horatiu Buzatu, la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat in parteneriat cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), informeaza Finantistii.ro

CFR Calatori, la capat sau la inceput de linie? Toate trenurile noastre sunt pe cale sa se modernizeze. Un proces care va dura insa foarte multi ani. Pana atunci, noul director general al CFR Calatori traseaza directii strategice. Odata pe saptamana, Mircea Daniel merge cu trenul inter-city pe ruta Bucuresti-Nord - Arad ''sa rezolve probleme de business''. Desi drumul dureaza aproape 11 ore, totusi spune ca prefera acest mijloc de transport pentru ca ''nu-i place sa zboare'', scrie Capital.

Zaremba, PCC: Vom da in judecata statul roman. PCC SE, actionarul minoritar al "Oltchim", se gandeste sa dea in judecata statul roman, daca acesta nu isi va respecta, nici de aceasta data, angajamentul sa privatizeze combinatul valcean, pana in luna septembrie, acuzand ca a pierdut deja foarte multi bani si numeroase oportunitati de afaceri, ne-a declarat Wojciech Zaremba, reprezentantul PCC SE, in cadrul unui interviu. Domnia sa se arata stupefiat de insolventa Hidroelectrica si spune ca Romania arata nu numai ca este impredictibila, ci ca este si foarte periculoasa pentru investitori, relateaza Bursa.

Ovidiu Tender: Cand Timis a demarat proiectul Rosia Montana, lumea il credea nebun. Industriasul roman crede ca atunci cand se va hotari cine sa castige banii, atunci se va da drumul si proiectului Rosia Montana. Riscul reintrarii Europei, principalul partener comercial al Romaniei, in recesiune si scaderea contributiilor exporturilor nete la formarea PIB-ului a redeschis tema identificarii unor noi piete pentru firmele romanesti. Ovidiu Tender este unul din pionierii expansiunii pe piete ''exotice'', firmele sale fiind active pe mai multe continente, din Africa pana-n Asia, recent reusind sa penetreze si spatiul ex-sovietic. Intr-un interviu acordat revistei Finantistii, Tender crede ca lupta pentru resurse este vitala si ca acordarea de facilitati fiscale, si nu numai, este decisiva in actualul context al globalizarii. Citeste interviul integral pe Finantistii.ro

Hidroelectrica, asa nu. Procedura insolventei la "Hidroelectrica" este una riscanta, este de parere Grzegorz Konieczny, managerul Fondului Proprietatea si vicepresedintele executiv al Franklin Templeton, care le transmite actualilor guvernanti ca nu asa se procedeaza. Domnia sa a spus, ieri, ca a propus autoritatilor doua solutii pentru problema contractelor paguboase cu "baietii destepti", respectiv anularea lor sau renegocierea si aducerea la pretul pietei, insa ca nimeni nu a ascultat aceste variante. "Situatia Hidroelectrica ridica semne de intrebare cu privire la reputatia Guvernului si a tarii", ne-a declarat Grzegorz Konieczny intr-un interviu, acordat dupa o conferinta de presa derulata ieri. Continuarea in Bursa.

Apartamente ieftine, de la 2.500 euro, la executare silita, in orasele din tara. Si in orasele din tara exista sute de apartamente la jumatate de pret fata de oferta de pe piata libera, la executorii judecatoresti. Unele dintre acestea sunt scoase la vanzare cu preturi incredibile de 2-3.000 de euro. Comparativ cu Bucurestiul, preturile apartamentelor executate silit din celelalte orase din tara sunt mai mici asa cum si preturile de pe piata libera difera intre Capitala si celelalte orase. O alta diferenta este si in ceea ce priveste capacitatea de rambursare a ratelor. Rezultatul este ca exista numeroase oferte de apartamente cu preturi foarte mici, greu de gasit in Bucuresti, relateaza Finantistii.ro

Vrei sa iti deschizi un magazin online. Afla ce greseli nu trebuie sa faci. Magazinele online sunt din ce in ce mai populare si in tara noastra, iar comandarea unor produse prin internet este preferata de tot mai multi romani. Se spune ca un magazin online este cea mai simpla afacere posibila. Iata ce trebuie sa stii daca vrei sa iti deschizi un magazin online! Comertul online este segmentul cu cea mai rapida dezvoltare al comertului din Romania, in conditiile in care accesul la Internet si utilizarea serviciilor online sunt in continua crestere. Integral in Capital.

Cum afecteaza criza europeana companiile de asigurari? Asiguratorii europeni se afla acum sub presiunea mediului economic dificil si a datoriilor suverane in crestere din tari precum Grecia, Italia, Spania, Portugalia sau Irlanda de Nord. Ratele foarte scazute ale dobanzilor pe piata financiara si concurenta din partea bancilor pentru atragerea de depozite au diminuat semnificativ subscrierile pe clasa asigurarilor de viata, in special in Franta si in Italia. In acelasi timp, cursa pentru investitia in active considerate ''sigure" a dus dobanzile la obligatiunile de stat germane pe 10 ani la 1,5%, distrugand astfel randamentele investitionale ale asiguratorilor, informeaza Romania Libera.

De unde vine si unde se duce profitul BNR. In ultimii cinci ani, Banca Nationala a Romaniei a inregistrat profituri considerabile, iar cea mai mare parte din bani merge in bugetul statului sub forma de impozit. Scopul Bancii Nationale a Romaniei (BNR) in economie este asigurarea stabilitatii financiare a tarii, nu acela de a face profit ca o institutie de credit comerciala. Cu toate acestea, profitul nu ii este deloc strain bancii centrale, chiar daca oficialii BNR nu fac un scop din asta. Din 2007 incoace, BNR inregistreaza profituri consistente, cel mai mare fiind obtinut in 2009 - 4,6 miliarde de lei, scrie Adevarul.