Credite avantajoase pentru proiectele agricole pe bani europeni. Beneficiarii proiectelor agricole derulate prin Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR), din fonduri europene, vor putea sa se imprumute de la anumite banci in conditii avantajoase. Patru institutii bancare de pe piata noas-tra sunt interesate sa sustina fermierii care deruleaza proiecte din bani europeni, dupa cum ne-a declarat Alexandra Cozac, consilierul ministrului de resort. Domnia sa ne-a spus ca cele patru banci sunt CEC Bank, Banca Comerciala Romana (BCR), Banca Transilvania (BT) si BRD Group Societe Generale. Singurii care au prezentat, pana in prezent, o oferta concreta autoritatilor sunt reprezentantii CEC, potrivit anuntului facut de Ministerul Agriculturii. MADR a anuntat ca CEC Bank va reduce dobanda cu un punct procentual, la creditele acordate pentru realizarea proiectelor cu componenta din fonduri europene, in cadrul PNDR. De asemenea, banca va reduce gradul minim de acoperire cu garantii cu aproximativ 15%, comparativ cu creditele standard acordate persoanelor juridice, avansul minim fiind redus la 10% din valoarea proiectului, pentru companiile start-up, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Alexandrescu (Alico): Deprecierea leului si noile norme BNR au afectat asigurarile de viata. Piata romaneasca a asigurarilor de viata a stagnat in primul semestru al acestui an, estimeaza directorul general al Alico Asigurari, Theodor Alexandrescu, principalele cauze fiind deprecierea leului si inasprirea de catre BNR a conditiilor de creditare a persoanelor fizice. "Noile norme BNR au inasprit conditiile de creditare pentru persoanele fizice, iar asta a avut un impact si in asigurari, pentru ca multe polite de viata sunt legate de aceste credite", a declarat Alexandrescu, pentru Finantistii. Potrivit CEO-ului Alico, un alt factor important care a influentat negativ evolutia pietei asigurarilor de viata in primele 6 luni din 2012 a fost deprecierea leului.

Urmatorul business al omului de afaceri Attila Verestoy: Transgaz. In 2011, avea planuri mari cu IRS, insa un accident de masina l-a scos din afacerea cu vagoane. Azi, ii face cu ochiul Transgaz si asteapta listarea unui nou pachet de actiuni pe bursa. In septembrie 2011, omul de afaceri Attila Verestoy prelua peste 50% din International Railway Systems (IRS), compania producatoare de vagoane a lui Cristian Burci. Era incantat ca a reusit sa porneasca productia, ca avea comenzi si perspective de dezvoltare. Intr-un interviu acordat Capital, senatorul ne-a povestit ca avea planuri mari cu aceasta companie si ca le considera si justificate. Insa, socotelile de acasa nu s-au potrivit cu cele din targ, motivul fiind accidentul de masina care l-a tinut departe de afaceri si de noua entitate ce urma a fi realizata, informeaza Capital.ro.

Plati UE suspendate, urmeaza ancheta OLAF. Plati europene intrerupte pentru Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania! Din cauza unor suspiciuni de frauda privind construirea portiunii de autostrada Nadlac-Arad, Romania nu mai primeste momentan fonduri UE prin Programul Operational sectorial Transporturi, anunta Realitatea TV. Sectorul de autostrada cu pricina este construit de firma lui Nelu Iordache, Romstrade, in parteneriat cu portughezii de la Monteadriano. La compania de drumuri mai sunt bani pentru plati pana la finalul acestui an dar, in lipsa fondurilor europene constructiile nu mai pot continua. O misiune extinsa de audit a Comisiei Europene s-a aflat la Bucuresti pana la mijlocul lunii iulie. Verificarile au vizat intregul sistem de functionare pentru patru programe operationale. Dupa ce Comisia Europeana va formula concluziile auditului vom afla ce nereguli au fost descoperite la Compania de Drumuri si mai ales daca proiectele respective vor mai primi finantare, scrie Money.ro.

Herbert Stepic ar putea renunta la sefia Raiffeisen Bank International. Herbert Stepic, directorul general al Raiffeisen Bank International (RBI), ar putea fi nevoit sa renunte la conducerea bancii, pentru ca domnia sa ar fi implicat in afaceri imobiliare in Serbia, potrivit surselor de presa. Autoritatea de reglementare financiara din Austria (FMA) investigheaza legaturile suspicioase ale lui Herbert Stepic cu afacerile imobiliare din Serbia, potrivit cotidianului "Falter", care citeaza surse confidentiale, informeaza Bloomberg. In cazul in care FMA va dovedi ca Herbert Stepic este implicat in astfel de afaceri, viitorul domniei sale la conducerea bancii ar fi compromis, potrivit legislatiei din Austria. Herbert Stepic, alaturi de investitori austrieci si sarbi, ar fi cumparat terenuri in apropiere de Belgrad, cu un credit de 23 milioane euro contractat de la Hypo Alpe-Adria-Bank International, arata probele FMA. Terenurile care au fost cumparate de la guvernul sarb valorau 65 milioane de euro, potrivit estimarilor Hypo Alpe de la acea data, mai precizeaza cotidianul "Falter". Tranzactia ar fi fost efectuata printr-un intermediar cipriot, iar imprumutul este, in prezent, neperformant, potrivit ziarului vienez, anunta Bursa.ro.

Harta emigrantului roman. Unde vor sa plece lucratorii din tara noastra? Tot mai multi romani cauta o slujba in strainatate, in speranta ca un job in afara ii va ajuta sa depaseasca problemele economice pe care le intampina in tara. Portalul Tjobs.ro a intocmit o harta a emigrantului roman. Analiza se bazeaza pe numarul aplicatiilor realizate din fiecare regiune a Romaniei. Astfel, in intervalul 29 mai-28 iunie 2012, au fost inregistrate 5.281 de CV-uri venite din Bucuresti si din judetul Ilfov. Locuitorii din Capitala au optat pentru oferte de munca destinate specialistilor. Bucurestenii au preferat sa aplice pentru posturi disponibile in Marea Britanie, Germania si Suedia, informeaza Finantistii.

Noul Mercedes Clasa A - succes peste asteptari. Cei de la Mercedes au un bun motiv sa se felicite: noua generatie a Clasei A este atat de populara, incat cererile depasesc toate asteptarile constructorului! Desi fusese anticipat de comentariile si prezentarile favorabile din presa auto internationala, succesul i-a luat pe nepregatite! Codul stilistic al Clasei A a fost schimbat radical, iar aceasta noutate are un succes remarcabil in randul clientilor. Peste 40.000 de comenzi au fost deja lansate inca din momentul debutului. Cererea depaseste cu mult chiar si cele mai optimiste previziuni de vanzare, astfel ca Mercedes-Benz a decis sa contracteze o parte din productia noului model in Finlanda. Partenerii de la Valmet sunt cei care vor produce, in intervalul 2013-2016, 100.000 de unitati Mercedes Clasa A, scrie 24auto.ro.