Nu mai sunt cereale pe piata. Agricultorii nu-si mai vand cerealele, pentru ca nu stiu ce le rezerva viitorul, ne-a spus Laurentiu Baciu, presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania (LAPAR). Domnia sa ne-a precizat ca fermierii sunt constienti de faptul ca productia de porumb va fi una aproape de zero (in prezent, 80% din culturile de porumb sunt compromise) si ca, avand in vedere si rezultatele slabe in ceea ce priveste recolta de grau, producatorii au ales sa pastreze cerealele pe care le au in stoc, "pentru a tine de pret". Acest lucru inseamna ca cerealele se vor scumpi, potrivit domnului Baciu, care ne-a precizat: "Graul costa, acum, in port, 1,2 lei/kg. Este posibil ca in jurul Sarbatorilor sa ajunga la 2 lei. Si la porumb situatia este aceeasi. Daca acum piata este atat de ridicata, pana la anul nu are cum sa scada, dimpotriva", scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Chevrolet Aveo Sedan, un concurent serios pentru Logan si viitorul Skoda Rapid. Chevrolet a lansat anul trecut versiunea sedan a lui Aveo, careia i-a adaugat apoi motorul 1.3 diesel, de 95 CP, cu un consum intre 4 si 5 litri la 100 km, oferind pietei un automobil extrem de eficient, cu costuri de achizitie si intretinere destul de apropiate de cele de la Dacia Designul modelului Aveo sedan este probabil unul dintre atuurile sale si poate fi considerat, in acelasi timp, primul sedan derivat dintr-o masina de clasa B care are un design extrem de reusit (ar mai putea fi Fiesta, dar nu exista pe piata noastra). Daca ne gandim la esecuri stilistice precum Skoda Fabia sedan sau Ford Fiesta sedan, avem imediat o imagine a incapacitatii, pana nu de mult, a designerilor de a trece de la un hatchback frumos la o berlina la fel de frumoasa. Iar noi indraznim sa spunem ca sedanul Aveo este chiar mai reusit decat caroseria in 5 usi, anunta Finantistii.

Opinie-soc: Germania ar putea intra in faliment. Germania va trebui sa plateasca o parte substantiala din datoria publica a zonei euro, scrie Cprofesorul de economie internationala Charles Wyplosz intr-un editorial publicat pe site-ul eurointelligence.com, care arata ca factura este mai mare cu cat asteptarea este mai mare. Intr-un editorial intitulat "Germania ar putea da faliment daca nu accepta monetizarea datoriei BCE", profesorul de la Geneva arata ca situatia actuala din zona euro este o consecinta directa a politicilor gresite urmate de la inceputul crizei datoriilor suverane, facute la comanda Germaniei. Pentru ca avem doar o uniune monetara si nu si o uniune fiscala, exista clauza "no-bailout", de care Germania ar fi putut sa se foloseasca atunci cand i s-a cerut sa sprijine financiar Grecia, informeaza Capital.ro.

Gazul rusesc cea mai de pret marfa. Gazprom este cea mai profitabila companie din lume, cu un profit de 44,46 miliarde de dolari in 2011, in crestere fata de anul precedent. Compania a raportat o crestere a profitului cu 35% fata de 2010. Gigantul energetic este pentru al doilea an consecutiv lider la nivel mondial in privinta veniturilor, iar in privinta productiei de petrol si gaze se afla pe locul al doilea, fiind intrecut doar de Aramco, din Arabia Saudita. Potrivit revistei Forbes producatorul rus de gaze naturale a depasit astfel Exxon Mobil, care a avut un profit de 41,6 miliarde de dolari, anul trecut. Pe a treia pozitie s-a situat Industrial and Commercial Bank of China, cu 32,2 miliarde de dolari, scrie Money.ro.

Grecia incearca sa-si impoziteze cetatenii care au conturi in bancile elvetiene. Ministerul de Finante de la Atena a anuntat ieri ca a reluat negocierile cu guvernul elvetian in vederea incheierii unui acord pentru impozitarea cetatenilor greci care detin conturi in bancile elvetiene, in timp ce statisticile arata transferuri semnificative de capitaluri banesti din Grecia catre alte state. In ultimii doi ani, grecii au transferat legal in strainatate circa 16 miliarde de euro, mai putin de 10% din aceas-ta suma ajungand in bancile din Elvetia, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante in luna decembrie. Grecia incearca sa diminueze evaziunea fiscala endemica ce afecteaza veniturile la buget, dar rezultatele acestui demers sunt pana in prezent modeste. Potrivit editiei de luni a cotidianului grec Ta Nea, Banca Greciei dis-pune de informatii potrivit carora un numar de 403 cetateni greci au transferat in alte tari cel putin 100.000 de euro in anul 2010, dar nu au declarat niciun venit. Publicatia precizeaza ca, in acelasi an, 731 de greci au transferat in bancile straine depozite care insumeaza un miliard de euro, anunta Bursa.ro.

Seceta romaneasca, tratata cu picatura chinezeasca. In Romania irigatiile au devenit subiect de scandal politic, iar culturile agricole stau la mila lui Dumnezeu pentru un strop de ploaie. Seceta prelungita, combinata cu canicula si lipsa sistemelor de irigatii fac ca sute de mii de hectare de culturi agricole sa fie total compromise, tot mai multi agricultori si asociatii ale acostora solicitand autoritatilor sa declanseze starea de urgenta. Din nefericire, politicienii au alte probleme, se cearta pe fotoliul de la Cotroceni. Ultima care a tras un semnal de alarma vizavi de seceta prelungita a fost Liga Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania (LAPAR). Potrivit presedintelui acesteia, Laurentiu Baciu, 80% din cultura de porumb la nivel national este deja compromisa, statul trebuind sa ia de urgenta masuri, inclusiv stoparea exporturilor de cereale, in contextul in care rezervele de cereale ale Romaniei sunt suficiente, afirma specialistul, pentru maximum doua saptamani, informeaza Finantistii.

Noul sedan Kia Forte, primele imagini. Kia a dat publicitatii imaginile alaturate, cu noul sedan Forte (cunoscut pe unele piete sub numele de Cerato sau K3). O frumoasa surpriza aceasta noua generatie, care dispune de o caroserie noua, eleganta, atractiva. Noul sedan Forte este mai lung, mai jos si ma lat decat actualul model. In plus, si ampatamentul a fost marit, ceea ce are efecte benefice asupra spatiului interior. Nu este doar un nou look! Noua generatie Kia Forte va dispune si de o serie de noutati tehnice, incepand cu noua structura a sasiului si pana la luminile cu LED. Linia de propulsoare, revizuita si ea, va propune motorizari dintre cele mai eficiente. Coreenii nu intra insa, pentru moment, in detalii, scrie 24auto.ro.