Business report: The Economist: Vechea si obosita locomotiva germana; Piperea despre contractele record anuntate de Cocor: "Manipulare masiva si naiva"; Salarii RECORD: TOPUL celor mai bine platiti oameni din Romania. Nouriel Roubini promite Europei o criza in septembrie

de Ionut Baias     HotNews.ro
Miercuri, 29 august 2012, 4:45 Revista Presei | Business

Pasi spre business
Foto: Colaj foto
THE ECONOMIST: Vechea si obosita locomotiva germana. Pe masura ce zona euro se intoarce in recesiune, Germania isi incetineste, la randul sau, motoarele. Sperantele intregii Europe atarna de Germania, vazuta ca o locomotiva greoaie, dar care continua sa pufaie chiar si atunci cand regiuni intinse ale zonei euro reintra in recesiune. Optimistii sunt de parere ca, atata timp cat cea mai mare economie a continentului creste, si vecinii sai mai au sanse sa iasa la suprafata. Statisticile din 14 august confirma ca PIB-ul Germaniei a crescut in trimestrul doi fata de trimestrul unu, insa cu doar 0,3%. Mai bine decat Franta, care a ramas pe zero, decat Spania (minus 0,4%) sau Italia (minus 0,7%). Totusi, cu o evolutie atat de modesta, se mai poate pune problema ca Germania sa-si scoata vecinii din mlastina?, s eintreaba cei de la The Economist citati de Capital.ro

Interviu Mihai Voicu: "Suntem interesati sa penetram piata Rusiei cu produse romanesti". Strategia Nationala de Export (SNE) a pus accentul pe stimularea si dezvoltarea exportului, in special pe pietele din afara UE, avand ca piete tinta importante: Rusia si tarile spatiului ex-sovietic, Orientul Mijlociu, China, India, Brazilia. Strategia de intrare pe aceste piete are in vedere o sustinere consistenta a prezentei lor pe piata prin participarea la targuri si misiuni economice sau furnizarea catre mediile de afaceri de informatii si oportunitati de piata. Suntem preocupati sa imbunatatim caile cele mai bune ca exporturile romanesti sa fie prezente pe aceste piete tinta. In ceea ce priveste piata Rusiei, suntem interesati sa penetram aceasta piata cu produse romanesti - constructii de masini, echipamente si produse industriale, subansamble, mobila, incaltaminte, vinuri, alte produse agro- alimentare, a declarat Mihai Voicu intr-un interviu acordat Bursa.

Nouriel Roubini promite Europei o criza in septembrie In septembrie, Europa s-ar putea afunda in criza, prognozeaza expertii companiei Roubini Global Economics intr-un studiu elaborat sub conducerea cunoscutului economist Nouriel Roubini. Autorii lucrarii sustin ca situatia se va inrautati pentru ca pentru septembrie au fost amanate numeroase decizii politice si economice. Crizele istorice se produc cel mai frecvent in septembrie, iar anul acesta nu pare sa fie o exceptie, scriu expertii companiei Roubini Global Economics in lucrarea intitulata "Vizitele FMI readuc la realitate". Si explica: In majoritatea tarilor Europei inceputul toamnei va fi marcat de evenimente importante, fiind vorba cu precadere de alegeri si prezentarea proiectelor de buget. "Combinatia acestor factori generatori de posibile schimbari are darul de a distruge definitiv stabilitatea europeana", sunt de parere expertii companiei lui Roubini, scrie Income Magazine

Salarii RECORD: TOPUL celor mai bine platiti oameni din Romania. Peste un milion de euro! Este salariul net castigat anul trecut de patru manageri din Romania, potrivit datelor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). manager Bancile si, surprinzator, domeniul imobiliar, sunt doua dintre domeniile in care se afla cei mai bine retribuiti salariati din economie. Astfel, in topul celor mai mari zece venituri nete anuale pe 2011 figureaza bancheri, consultanti, manageri din domeniul imobiliar, al telecomunicatiilor, administrarii de fonduri, sportului si lucarilor de instalatii electrice, din Bucuresti, din sectoarele 1, 2 si 3. Un manager din domeniul imobiliar a castigat anul trecut cel mai mare salariu: 5,377 milioane lei, respectiv peste 1,2 milioane euro sau peste 100.000 de euro pe luna, net, scrie EVZ.ro

Privatizarea Oltchim, cadou pentru nemtii de la PCC. Renuntand sa includa datoriile companiei in capitalul social si sa dilueze minoritarii, statul a taiat brusc interesul pentru privatizarea Oltchim. Nemtii de la PCC au unda verde pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni si a datoriilor companiei, evident, cu discount. Daca statul ar fi ales insa sa majoreze capitalul social incluzand datoriile, ponderea PCC in actionariat ar fi scazut, iar batalia pentru pachetul majoritar ar fi permis o competitie reala, cu tot ce implica asta din perspectiva pretului de adjudecare, scrie Romania libera.

Lipsa banilor stinge lumina pe santierele statului. O buna parte din proiectele de infrastructura aflate in derulare s-a trezit de curand cu finantarea subtiata sau chiar taiata total. Motivul neoficial: Guvernul a ajuns la fundul sacului. In iunie 2011, administratia centrala si autoritatile locale cheltuiau pentru investitii publice 3,97 miliarde de lei, adica aproximativ 940 de milioane de euro. Un an mai tarziu, in iunie 2012, sumele alocate proiectelor de infrastructura scadeau la mai putin de jumatate, pana la 1,9 miliarde de lei (circa 420 de milioane de euro). Reducerea a fost cu atat mai neasteptata cu cat, in primele cinci luni ale lui 2012, cheltuielile pentru investitii fusesera cu 40% mai mari decat in aceeasi perioada a lui 2011. Cresterea remarcabila din perioada ianuarie-mai (de la 9,7 miliarde de lei la putin peste 13 miliarde de lei) s-a oprit, coincidenta sau nu, la putin timp dupa ce la Palatul Victoria s-a instalat cabinetul condus de Victor Ponta, scrie Capital.ro

Politele de asigurare pentru copii. Cat costa, care sunt avantajele si cati bani ar putea primi la majorat. Piata politelor de asigurare pentru copii reprezinta in general intre 10 si 20% din portofoliile companiilor de profil. Iata, in continuare, ofertele de planuri financiare pentru copii ale catorva societati de asigurare. La ING Asigurari de Viata, daca un parinte in varsta de 30 de ani incheie pentru copilul sau de 3 ani un plan financiar din categoria produselor traditionale, platind timp de 15 ani o prima lunara de asigurare de 150 de lei - respectiv 1.800 lei anual -, suma garantata pe care o va primi copilul la implinirea varstei de 18 ani este de 5.541 lei pe an, timp de 5 ani, insemnand in total 27.705 lei, scrie Adevarul.

5 milionari in insolventa Acesti oameni de afaceri nu au putut evita intrarea in insolventa a unor business -uri proprii, in ciuda faptului ca se numara printre cei mai bogati romani. Vezi despre ce milionari este vorba si cum au "intrat la apa" afacerile lor. 1. Dinu Patriciu. Considerat cel mai bogat roman, potrivit topului Forbes 500 Miliardari, cu o avere estimata la 2,1-2,2 miliarde de euro, omul de afaceri "a trecut pe linie moarta" companiile din retail in care a investit in ultimii ani de criza, Minimax si Mic.ro Retail.Cele doua companii au intrat in insolventa la inceputul anului la cererea proprie, dupa ce si alti creditori solicitasera acelasi lucru in instanta, scrie Income Magazine

De ce nu umbla administratorul special in cotloanele ascunse ale Hidroelectrica? Concret, ne vom referi, in articolul de fata la Hidroelectrica si la fata nevazuta a unor afaceri care cresc artificial pretul la energia electrica. Ni se repeta cu insistenta ca pretul de productie al Hidroelectrica este in jurul a 125 lei/MWh, dar mai ales ca tendinta este de crestere, invocandu-se motive absolut false. Cum s-a ajuns la acest pret, in conditiile in care patrimoniul Hidroelectrica este in mare parte amortizat, pentru ca majoritatea investitiilor consistente au fost facute inainte de 1990? Dupa spargerea CONEL si separarea productiei de energie in functie de tipul de combustibil utilizat, Hidroelectrica era de departe cea mai avantajata societate. In anii 1999-2000, pretul de productie al Hidroelectrica era de circa 6,8-7 dolari/MWh. Dupa numai 10 ani acest pret a ajuns la 35-40 dolari/MWh, sau chiar mai mult, fiind avertizati ca tendinta este in continuare una de crestere. Cine ne explica de ce s-a ajuns la aceasta situatie? se intreaba cei de la Energy center.

Piperea despre contractul record incheiat de Cocor: "Manipulare masiva si naiva". Cocor SA Bucuresti, companie listata pe piata Rasdaq, a anuntat ieri ca doua dintre spatiile comerciale detinute de companie, cu o suprafata totala de 196 de metri patrati, si amplasate in Piata Unirii, au fost vandute cu putin peste 20.000 de euro metrul patrat, valoarea tranzactiei atingand aproape patru milioane de euro. In realitate, compania a incheiat doua antecontracte pana la acest moment, acestea nefiind nici macar aprobate de actionari. Potrivit unui raport al companiei, publicat de Bursa de Valori Bucuresti (BVB), contractul de vanzare-cumparare urmeaza sa fie semnat abia peste trei ani, in 2015. Atat pretul negociat pentru metrul patrat - care este suspect de mare pentru piata din tara noastra - cat si faptul ca reprezentantii companiei nu au oferit detalii despre tranzactie, dau de banuit avocatilor, dezvaluie Bursa.

Cum se duce la vale economia. Majoritatea indicatorilor importanti au fost revizuiti in sens negativ pe parcursul anului, iar proiectul de rectificare bugetara atinge apogeul. Cresterea economica, cel mai important barometru al economiei, era estimata in noiembrie 2011 la 2,1%, nivel inclus si in fundamentarea bugetului general consolidat pe acest an. In primavara acestui an, precedentul Guvern a scazut prognoza la 1,5%, iar acum noul Executiv ajunge chiar la 1,2%. Este cea mai optimista estimare totusi. FMI vede 0,9%, iar in iulie BERD scazuse prognoza de crestere de la 1,2% la 0,8%, scrie EVZ.ro

CAT a costat realizarea celor mai cunoscute logo-uri. Stock Logos a realizat o lista a preturilor celor mai celebre logo-uri. Tinand cont ca acestea pornesc de la 0 dolari si urca pana la 211 milioane de dolari, se poate spune ca valoarea in bani a logo-urilor ramane incerta. Un exemplu recent este cel al companiei Microsoft. Dupa 25 de ani in care logo-ul sau a capatat notorietate la nivel international, compania a decis sa treaca la o noua identitate vizuala. Daca ar fi angajat o firma specializata, Microsoft ar fi platit peste jumatate de milion de dolari. Compania a hotarat, in schimb, sa mizeze pe talentul angajatilor, iar rezultatul este cunoscut. ata, asadar, cat au costat cateva dintre cele mai cunoscute logo-uri din lume: BBC - 1,8 milioane de dolari; Coca-Cola - 0 dolari; BP - 211 milioane de dolari, potrivit Capital.ro


Citeste mai multe despre   



















5981 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    acri strugurii (Miercuri, 29 august 2012, 13:50)

    Tomis [utilizator]

    Ar vrea The Economist sa aiba tara lor o locomotiva veche si obosita ca Germania.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică