Reportaj: Specialistii adusi de firma spaniola care construieste metroul sunt romani. Emigrati. Forta calificata de munca, plecata din Romania in Spania sau Italia, se intoarce acasa. Dar nu asa cum si-ar dori-o sociologii, piata muncii si bugetele statului. Specialistii pe utilajul care face tunelul metroului Drumul Taberei - Pantelimon, adusi de firma spaniola care executa proiectul sunt romani. Emigrati, si adusi acum ca specialisti straini. Vestea proasta e ca nici nu au venit bine si vor sa plece inapoi. Sunt dezamagiti ca Romania nu a ajuns Europa din urma cat timp ei au fost plecati. Dan Gheorghe este unul dintre romanii cu care FCC Construccion a lucrat la celebrele tuneluri Pajares din Spania, sapate in Alpii Cordilieri pentru trenuri de mare viteza. Are 48 de ani si a plecat din tara in 1992, cand era tehnician la Institutul National de Fizica Atomica de la Magurele. "Aveam de lucru, gestionam aparatura pentru centrala de la Cernavoda. Sotia lucra la o editura, nu o duceam rau, dar am plecat pentru viitorul copilului", spune Gheorghe, scrie cursdeguvernare.ro

Pasi spre businessFoto: Colaj foto

Ce masini si proprietati are Dan Diaconescu, absolvent al facultatii de Mecanica. Dan Diaconescu declara in 2010 ca este prea bogat pentru tara aceasta. Spre deosebire de alti milionari, Diaconescu nu se sfieste sa se etaleze cu averea sa, deoarece a castigat-o in mod cinstit, dupa spusele acestuia. Absolvent al facultatii de Mecanica din Bucuresti, Diaconescu locuieste intr-o vila din cartierul Primaverii in valoare de 1,5 milioane euro. Acesta mai detine, o vila in Bucuresti, un bloc pe bulevardul Carol, o cladire de birouri in Baneasa (2.700.000 de euro), o casa in Constanta (600.000 euro) si una in Sinaia (300.000 euro). Peste granita, acesta are doua locuinte, o vila la Cannes si una la Miami Beach. Printre masinile pe care le detine Diaconescu se numara un Mercedes SLK, un Rolls-Royce Phantom, un Rolls-Royce Drophead, un Bentley Flying Spur, un Lincoln Navigator, un Porsche Cayenne si un Infinity Q 45. Patronul OTV mai are un avion Cessna, un iaht de peste doua milioane de euro, dar si un elicopter Puma. Firmele lui Diaconescu sunt Oglinda Press, cu afaceri de un milion de euro in 2011 si un profit de 130.000 de euro, scrie Capital.ro

Cum a ajuns Guvernul sa mentina cota unica. In mai, la instalare, guvernul Victor Ponta, a anuntat ca vrea sa instituie cota progresiva de impozit pe venit, de 8, 12 si 16%, ceea ce inseamna ca nivelul cel mai inalt ar fi ajuns la 16%, cota unica din prezent. Era una principalele promisiuni de relaxare fiscala. Propunerea a rezistat doar cateva luni. "Fondul Monetar International a respins ideea din cauza ca nu sunt venituri la buget", spune Dan Schwartz, Managing Partner Scot&Company Consulting. Cea mai recenta declaratie a premierului Victor Ponta a fost ca USL va mentine cota unica pana in 2016. "Din punct de vedere al eficientei, s-a demonstrat ca impozitele mici functioneaza, in sensul ca aduc mai multi bani la buget. In schimb, colectarea a fost extrem de proasta. Pentru noi, cota unica a fost benefica si s-a demonstrat ca a adus mai multi bani la buget", a spus pentru EVZ.ro economistul Florin Citu.

O eventuala scumpire a pretrolului ar adanci recesiunea din UE. Un pret al barilului de petrol mai mare de 100 dolari nu se justifica daca se ia in calcul evolutia din ultimii ani, puterea dolarului si cererea mondiala. Din pacate, cotatia titeiului tine cont si de alte aspecte, precum turbulentele sociale din Orientul Mijlociu, productia de petrol sau nivelul rezervelor SUA. Iar pericolul ca astfel de elemente sa duca la majorari de preturi este pregnant atunci cand vorbim de impactul pe care il are petrolul asupra cresterii economice mondiale. In cazul UE, vorbim de o adancire a recesiunii, dupa cum reiese din analiza Getin Noble, citata de Business Cover.

Comitetul Basel: Necesar de capital suplimentar de 374 miliarde euro pentru bancile mari. Cele mai mari banci din lume ar fi avut nevoie de un capital suplimentar de 374 miliarde euro (488 miliarde dolari) daca noile cerinte inasprite de capital ar fi fost adoptate la sfarsitul anului trecut, potrivit Comitetului Basel pentru Supraveghere Bancara. Estimarea este cu 111 miliarde euro mai redusa decat cea publicata in urma cu sase luni, scrie Bursa.

Sistemul financiar al chinezilor se prabuseste. Va mai amintiti cand economistul Roubini a spus ca 30% din creditele bancilor chineze vor deveni neperformante, ceea ce va cutremura din temeli sistemul bancar din China? Ei bine, se pare ca stia ce spune. Din pacate. Conform unui raport al PriceWaterhouseCoopers citat de ZeroHedge, creditele ajunse la scadenta si neplatite au ajuns la suma de 489 de miliarde de yuani la finalul celui de-al doilea semestru al acestui an. La finalul anului 2011, aceste credite, predispuse sa devina neperformante, erau de doar 112,9 miliarde de yuani, ceea ce inseamna ca in doar 6 luni, creditele devenite restante au crescut cu 333%. Acestea nu pot fi inca declarate neperformante pentru ca definitia recunoscuta pentru creditele neperformante ia in considerare creditele si dobanzile restante de peste 90 de zile si/sau cele in cazul carora au fost initiate proceduri judiciare fata de operatiune ori fata de debitor, scrie Capital.ro

Cazul Oltchim, o confuzie: Privatizare versus vanzare (de Mircea Cosea). Discutiile privind "privatizarea" societatii Oltchim ar trebui sa inceapa cu eliminarea unei confuzii pe care guvernele de dupa 2000 au mentinut-o in mod intentionat. Confuzia consta in folosirea conceptului economic de "privatizare" in locul unui element al mecanismului pietei numit "vanzare". Privatizarea este un concept al politicii economice definit prin schimbarea formei de proprietate asupra capitalului si a destinatiei uzu fructului utilizarii acestuia . Scopul privatizarii este valorificarea superioara a capitalului si a celorlalti factori de productie printr-un management de tip privat apt de a ridica rata rentabilitatii in interesul proprietarului si al unei superioare contributii la alimentarea bugetului public, scrie Mircea Cosea in cursdeguvernare.ro

Ce se intampla cu un iPhone 5 scapat pe jos. Ce se intampla daca scapi din greseala un iPhone 5? Aceasta este intrebarea la care au vrut sa raspunda cei de la iFixYouri.com. Acestia au intrat in posesia unui smartphone de ultima generatie de la Apple si l-au trantit in repetate randuri de gresie. Ecranul s-a crapat in cele din urma, dar concluzia este ca iPhone 5 este un terminal destul de rezistent. iPhone 5 este fabricat din sticla si din aluminiu, este mai usor si mai subtire decat oricare alt iPhone. Are 7,6 mm grosime si 112 grame, fiind cu 20% mai usor decat iPhone 4S. Procesorul este A6, camera foto are 8 MP, iar memoria RAM este de 1 GB, scrie Capital.ro