Business Report: Romania, condamnata la austeritate; Cat ne-ar costa reteaua europeana de autostrazi?; Cum alegi si cand trebuie sa montezi anvelopele de iarna; Sunt in constructie mai multe centrale nucleare decat inainte de Fukushima

de Cristina Brucker     HotNews.ro
Marţi, 6 noiembrie 2012, 3:32 Revista Presei | Business

Business Report
Foto: Colaj foto
Romania, condamnata la austeritate. In urmatorii doi ani, Romania are de platit 13 miliarde euro in contul datoriei externe (aproape 7 numai in 2013), iar cea mai probabila varianta, data fiind dinaᅡmica economiei nationale, este inlocuirea imprumutului vechi de la FMI cu unul nou. Apoi, cum leul a pierdut aproape 5% in 2012, in conditiile in care statul nu avea de rambursat ''decat" 3 miliarde euro, pragul psihologic de 5 lei/euro nu pare greu de atins anul viitor. Iar acestea sunt doar constrangerile generate de situatia interna. Complicatiile merg insa mai departe. Integral in Romania Libera.

"Sunt in constructie mai multe centrale nucleare decat inainte de Fukushima". Dezastrul de la centrala nuclearoelectrica de la Fukushima - Japonia inca bantuie Europa, creand un val de opozitie impotriva constructiei de noi reactoare. Organizatiile si parlamentarii europeni care lupta pentru protectia mediului au avut, in ultimii doi ani, rapoarte si declaratii dure cu privire la securitarea unitatilor nucleare existente. Astfel, tot mai multe tari din Uniunea Europeana organizeaza referendumuri pentru consultarea populatiei cu privire la realizarea de noi centrale nuclearoelectrice. Experienta de pana acum arata ca populatia nu agreeaza astfel de proiecte in Europa. Integral pe Bursa.ro
 
Vine FMI. Guvernul nu si-a facut lectiile.
Indicatorii macroeconomici s-au inrautatit din august pana acum, iar primele incercari de privatizare au fost lamentabile. In plus, guvernul se pregateste sa propuna FMI aceleasi reforme fiscale refuzate de Fond acum trei luni, ceea ce arata ca nu si-a invatat lectia. Vom vedea care din probleme va fi criticata mai dur de Fond, scrie EVZ.

Cum alegi si cand trebuie sa montezi anvelopele de iarna.
Iarna bate la usa, iar principala grija a posesorilor de autoturisme in aceasta perioada, pe langa pregatirea automobilului pentru sezonul rece, este schimbarea anvelopelor de vara cu cele de iarna. Schimbarea anvelopelor de iana cu cele de vara era obligatorie in perioada 1 noiembrie si 31 martie. In propunerea legislativa din 2010 a fost mentionat intervalul 1 noiembrie - 31 martie, insa ulterior s-a renuntat la el, in conditiile in care se poate la fel de bine sa ninga in lunile octombrie sau aprilie. Soferii sunt obligati sa aiba cauciucuri de iarna oricand ar circula pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei, relateaza Capital.

4 ani, 3 crize si 2 recesiuni. Ce urmează pentru România? Recesiune, şomaj, scăderea veniturilor şi a investiţiilor, deprecierea leului, scumpiri,  „îngheţarea creditării”, restanţe şi falimente. Iar lista este mult mai lungă. În 4 ani de criză, evenimentele s-au succedat într-un ritm ameţitor, reflectându-i multiplele faţete: criză financiară, criză economică şi o criză a datoriilor suverane. Cum a răzbit România în toţi aceşti ani? În unele cazuri mai bine, în altele, mai puţin bine, comparativ cu celelalte state ale Uniunii Europene. Analiştii sunt încă îngrijoraţi de revenirea economică prea lentă, iar oamenii de afaceri, deşi reclamă în continuare faptul că autorităţile au reacţionat cu întârziere faţă de consecinţele crizei, încep să se poziţioneze între perdanţi şi câştigători, scrie Income Magazine

Cat ne-ar costa reteaua europeana de autostrazi? Un document-cheie pentru dezvoltarea infrastructurii de transᅡport din Romania propune, in forma sa initiala, construirea a nu mai putin de 3.300 kilometri noi de autostrada. Efortul bugetar presupus ar fi de minimum 16 miliarde euro, insa cu acesti bani am ajunge la densitatea medie a retelei de autostrazi din UE. Romania ar avea nevoie de aproximativ 3.300 kilometri de autostrada noi, pe langa cei existenti sau aflati in lucru, la care se adauga un necesar de 800 kilometri de drumuri expres (similare cu autostrazile, dar fara benzi de stationare), potrivit primei forme de lucru a Masterplanului Transporturi, document-cheie pentru dezvoltarea infrastructurii din acest domeniu si a carui forma finala va fi definitivata la inceputul anului 2014, anunta Romania Libera.

Somajul, prima profesie dupa terminarea studentiei. Din amfiteatru, direct in somaj: aproape 40.000 de absolventi de facultate stau pe bara, in timp ce ANOFM raporteaza lunar sute de posturi vacante pentru cei cu diploma universitara. Care este explicatia? ''Stiu sa lucrez in echipa'', ''invat si ma adaptez repede'', ''pot sa incep de oricand'' - vorbe care se disting in rumoarea de la ultimul mare targ de joburi organizat in acest an la Sala Palatului. Cei mai multi candidati se plimba fara tinta, luand pliante si formulare de la toate standurile, in speranta ca asa au mai multe sanse sa dea lovitura, informeaza Capital.

Miniprenorii cu pasiuni dulci
O iubitoare de macarons, mici delicii franţuzeşti, doi creatori de cheesecake şi o decoratoare de torturi sunt poveştile unor oameni care, în ciuda joburilor cu răspundere din timpul zilei, își găsesc relaxarea seară de seară în bucătărie. Unii sunt la început de drum, alţii sunt deja faimoşi prin munca lor. Ceea ce îi leagă pe toţi este dragostea pentru dulce și... profitul, scrie Income Magazine


Marti platim a doua rata la datoria catre FMI. Cum o vom resimti. Ziua de 6 noiembrie este prevazuta ca data scadenta pentru plata celei de-a doua rate a datoriei Romaniei catre FMI, suma de rambursat astazi fiind de 655 de milioane de euro. Banii se dau in contul imprumutului de 12 miliarde de euro contractat in 2009, iar totalul de rambursat (cu tot cu dobanzi si comisioane) va fi de 13,4 miliarde de euro pana in 2015. Urmatoarea zi de plata a unei noi rate catre FMI va fi in decembrie, cand vom consemna si totalul banilor rambursati in 2012, adica 1,9 miliarde de euro, relateaza Adevarul.

Un subiect tabu: binomul agent imobiliar - cumparator, o relatie in care vorbim limbi diferite. Meseria de agent imobiliar este in continuare aproape la fel de hulita ca in urma cu 4-5 ani. Cei mai multi clienti se plang de agentii imobiliari si, in acelasi timp, exista destul de multi brokeri care au probleme cu clientii. Odata cu venirea crizei, breasla agentilor imobiliari a inceput sa-si constientizeze lipsurile. S-a vorbit de profesionalizare, de o legislatie in domeniu, au fost lansate initiative - cum este cea a Asociatiei Brokerilor Imobiliari (ABI) de a oferi cursuri pentru agenti imobiliari, iar unii au inceput sa renunte la dublul comision, mai ales in cazul in care reprezinta unele din proiectele rezidentiale noi de mici dimensiuni, scrie Wall-Street.ro


Citeste mai multe despre   























3866 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică