Avertisment Bundersbank: "Criza din zona euro este la fel de amenintatoare ca acum un an". Banca centrala a Germaniei a avertizat, ieri, ca actuala criza din zona euro este la fel de amenintatoare cum era cu un an in urma. "Riscurile la adresa sistemului financiar german nu sunt mai reduse in 2012 decat in 2011", a atras atentia Bundes-bank, in raportul sau anual privind stabilitatea financiara in cea mai mare economie a Uniunii Europene. Banca a avertizat in special in privinta riscului ca ratele scazute ale dobanzilor sa incurajeze cresterea preturilor imobiliare in zonele urbane, dupa ani in care acestea au stagnat. Asta, in conditiile in care bulele imobiliare au fost o cauza majora a crizelor financiare din Spania si Irlanda, dar mai ales a celei din Statele Unite ale Americii. Andreas Dombret, membru al board-ului executiv al Bundesbank, a declarat: "Desi este prea devreme sa declar ca preturile imobiliare reprezinta o amenintare la adresa stabilitatii financiare din Germania, experientele altor tari arata ca tocmai dobanzile scazute si lichiditatea ridicata pot incuraja exagerari pe pietele imobiliare", scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Cum arata cea mai lunga "autostrada suspendata" din Romania. Viaductul de la Aciliu, parte a tronsonului de autostrada Sibiu - Orastie, a inceput sa prinda contur. Constructia in lungime de circa un kilometru si cu o inaltime maxima de 74 de metri, cat un bloc cu 20 de etaje, trebuie finalizata in aprilie anul viitor. Acesta este cel mai lung viaduct construit pana acum in Romania. Autostrada va fi suspendata pe 12 piloni uniti de grinzi ce cantaresc 380 de tone fiecare. Pe santierul din lotul 4 al tronsonului de autostrada Sibiu - Orastie, in lungime de 17 km, italienii de la Impregilo au angajat 100 de oameni. La sudarea si montarea traveelor viaductului de la Aciliu lucreaza 35 de muncitori, dintre care opt italieni si restul romani. Lucrarile la acest lot au inceput in 20 iunie anul trecut, odata cu cele pentru intregul tronson Sibiu - Orastie, si necesita o investitie de 142,7 mil. euro, anunta Capital.ro.

Economia, in genunchi. Intra in insolventa firme din ce in ce mai mari. Firmele intrate in insolventa in primele noua luni ale anului sunt mai multe cu 7,6% fata de acelasi interval din 2011 si cu 17% fata de 2010, conform datelor oferite de consultantul Coface. Problema? Evident, dar nu aceasta e cea mai mare, ci faptul ca cifra medie de afaceri a celor 16.481 de firme intrate in insolventa e mai mare cu 34% fata de anul trecut. Ca atare au inceput sa cada firme din ce in ce mai mari, iar asta e o situatie extrem de grava pentru economie. PIB-ul si somajul sunt primele afectate. Dincolo de asta, cresterea numarului de insolvente a aparut in conditiile in care datoriile insolventilor reprezinta in jur de jumatate din cifra de afaceri, in conditiile in care anul trecut valoarea datoriilor firmelor intrate in insolventa era dubla fata de cifra de afaceri, informeaza Business Cover.

Ce nu am aflat de la FMI si ne poate costa scump. Tonul negativ de ieri al reprezentantilor FMI ar putea ascunde probleme mari la nivelul economiei. Masurile sociale au indispus Fondul. Ieri, FMI a plecat din Romania. In lipsa unei comunicari oficiale, n-am aflat insa la cat se mai ridica nivelul platilor intarziate ale statului. Or, deficitul bugetar va lua in calcul anul acesta si arieratele. N-am aflat nici ce crestere economica intrevede Fondul pentru Romania in acest an, pentru ca actuala misiune nu a fost una de reelvaluare a tintelor macroeconomice. S-a spus doar ca reformele au lipsit, ceea ce afecteaza cresterea economiei. Daca cifrele vor arata prost la final de an, atunci Romania va avea de luptat din greu la anul pentru atragerea fiecarui ban. Suprapuse peste problemele politice care ar putea aparea, cele economice ne-ar putea da mari batai de cap, scrie EVZ.

Uzina de camioane din Brasov, de la glorie la dezastru. Fabrica-fanion a Brasovului a ajuns, de la 26.000 de angajati in 1978, la doar 500 in prezent. Viata uzinei "Roman" a inceput in anul 1921, cand s-a infiintat Societatea Romloc, unde se reparau locomotive si vagoane. De-a lungul anilor, uzina a trecut prin numeroase transformari, de nume, dar si din punctul de vedere al produselor. In anul 1938, Societatea Romloc a inceput sa fabrice armament si a devenit o afacere banoasa. Dupa nationalizare, in 1953, uzina a fost botezata "Steagul Rosu", iar guvernul de atunci i-a dat o noua destinatie: producerea primelor autocamioane romanesti. Primul model, SR 101, a iesit pe poarta uzinei un an mai tarziu. Atunci s-au produs 700 de camioane, iar in 1977 s-a ajuns la o productie record de 33.000 de masini pe an, anunta Adevarul.

Declin de 7,2% pentru economia Greciei. Economia Greciei a inregistrat o scadere de 7,2% in trimestrul al treilea din 2012, fata de aceeasi perioada a anului trecut, anunta Elstat. Scaderea vine dupa un declin de 6,3% consemnat in trimestrul al doilea al anului curent. Economia elena este in al cincilea an de recesiune, informeaza Bursa.ro.

BMW X4, alias micul X6, vine la Detroit. Se stie deja ca, in viitorul apropiat, BMW isi va imbogati gama, prin aparitia a doua noi Serii, 2 si 4. Pentru aceasta din urma va exista si o versiune in gama de modele SAC (Sport Activity Coupe), denumita X4. Noutatea este asteptata in productie abia in 2014 si va fi anticipata de conceptul ce va fi prezentat in ianuarie anul viitor, la Salonul de la Detroit. Majoritatea nu sunt noutati absolute, ci versiuni si declinari ale unor modele existente deja in gama. Se stie ca Seria 2 va fi versiunea coupe a Seriei 1, asa cum, dupa aceeasi reteta, Seria 4 va fi varianta coupe a Seriei 3. Insa X4 va fi o exceptie, un model complet nou. Mai exact, un X3 coupe, la fel cum X6 este interpretarea coupe de la X5, scrie 24auto.ro.