Hans-Werner Sinn: "Iesirea temporara din zona euro va stabiliza Grecia". Economistul german Hans- Werner Sinn avertizeaza, intr-un interviu acordat publicatiei Der Spiegel, cu privire la pericolele uriase asociate cu o continuare a politicilor actuale de salvare, aratand ca Grecia si Portugalia ar trebui sa paraseasca temporar zona euro. Sinn sugereaza ca unele tari ar trebui sa paraseasca temporar zona euro, pana cand isi vor restabili competitivitatea, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Investitorii francezi vad in ceata economia romaneasca. Un nou barometru de conjunctura economica, prezentat ieri de Camera de Comert, Industrie si Agricultura Franceza din Romania (CCIFER), arata ca investitorilor din Hexagon le-a scazut gradul de incredere in economia romaneasca, pe fondul deteriorarii climatului politic si economic din tara noastra. Din opt sectoare de baza ale economiei, doar patru (financiar, energie, constructii si agricultura) intrunesc aprecieri in crestere fata de editiile anterioare ale barometrului. Celelalte sectoare, adica turismul, industria, comertul si serviciile, sunt vazute mai prost in prezent decat la mijlocul anului. Media generala a perceptiei a scazut de la 3,21 puncte de notare in 2011 la 3,08 puncte in 2012, anunta Adevarul.

Lista bancilor de unde retragi mai putin decat ai depus. Depozitul la termen ar trebui sa fie o modalitate de economisire cu beneficii, fiind o forma de creditare a bancii de catre deponenti, dar realitatea ne arata ca profitul este ca si inexistent Bancile se lauda cu dobanzi mari pentru depozitele bancare, castiguri pe care le poti obtine doar prin decizia de a pastra banii in depozit la termen si pe care le poti ridica oricand. Castigurile reale sunt insa foarte mici sau inexistente, iar atunci cand inflatia creste mai mult decat prognozeaza BNR, dobanzile devin real negative. Cu alte cuvinte, dupa trei sau 12 luni, valorea reala a banilor din depozit, dupa ce se trag comisioanele (atunci cand exista), se scade impozitul si se calculeaza devalorizarea monedei, este mai mica decat cea initiala, informeaza Capital.ro.

Care sunt domeniile in care se castiga cel mai bine in Romania? Comparativ cu luna septembrie a anului precedent, castigul salarial mediu nominal net a crescut cu 5,1%. Indicele castigului salarial real fata de aceeasi perioada a anului precedent a fost de 99,8% potrivit datelor statistice furnizate de INS. Domeniul cel mai bine cotat este cel petrolier cu un salariu mediu net in luna septembrie 2012 de 4.296 lei. Astfel putem intocmi un top al celor mai bune 10 domenii in care se castiga cel mai bine in Romania. Workfinder.

Romanii risca sa ramana fara pensie! Cum pot avea o viata indestulata la batranete. Masurile populiste ne pot aduce in situatia de a avea peste 20 de ani pensii cat doar un sfert din salariu. Pentru a nu ajunge in aceasta situatie, trebuie crescuta varsta de pensionare, spun analistii Numarul salariatilor scade, cel al pensionarilor creste, iar statul colecteaza prea putin din contributiile sociale. Acestea sunt cauzele bombei sociale care va exploda in 20 de ani. Atunci va ajunge la pensie un numar impresionant din angajatii din prezent: "decreteii". Concret, daca masurile populiste continua si nu sunt inlocuite de unele eficiente, romanii vor primi o pensie cu care vor putea trai cel mult o saptamana - doua, scrie EVZ.

Franta a mai pierdut un rating de top. Agentia de evaluare financiara Moody's Investors Service a retrogradat luni seara, cu o treapta, calificativul de tara al Frantei, astfel ca aceasta a pierdut ratingul de top "AAA", beneficiind acum de nota "Aa1", cu perspectiva negativa, ca urmare a inrautatirii perspectivelor economice. Retrogradarea vine dupa o masura similara luata anul acesta de Standard & Poor's si alimenteaza criticile la adresa incercarilor presedintelui Francois Hollande de a redresa economia, in contextul crizei din zona euro. Conform agentiei, principalul motiv de retrogradare este slabirea economiei si riscurile care privesc finantele guvernului. "Perspectiva economica pe termen lung a Frantei este afectata de mai multe dificultati structurale, incluzand pierderea graduala si sustinuta de competitivitate, dar si rigiditatea pietei muncii, precum si a celei de bunuri si servicii", potrivit Moody's, care subliniaza ca rezistenta Frantei la eventuale socuri viitoare in zona euro devine mai greu de anticipat, anunta Bursa.ro.

Viitorul Aeroport Brasov, magnet pentru companii. Dupa cinci ani de amanari, promisiuni, licitatii anulate, dar si multe constestatii, Aeroportul de la Ghimbav incepe sa devina realitate. Duminica s-a semnat contractul pentru construirea unei pistei de aeroport in valoare 12,7 milioane de euro. Investitorii din zona Brasovului s-au aratat deja interesati de constructia acestui aeroport la Ghimbav. "Compania Ina Schaeffler a facut deja un studiu prin care transportul productiei sale sa se faca pe calea aerului catre anumiti beneficiari, iar cei de la Aerotec au anuntat ca isi vor construi, pe cheltuiala lor, o bretea de legatura cu aeroportul, in vederea transportarii cu avionul a pieselor produse la Brasov", a declarat Ion Georgescu, consultant al Consiliului Judetean Brasov in privinta construirii aeroportului, informeaza Adevarul.

Lansarea Skoda Rapid pe piata din Romania. Noua Skoda Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 euro (TVA inclus). Reprezentand spatiul in cea mai frumoasa forma a sa, primul automobil Skoda care se inscrie in noua linie de design a marcii va deveni etalon in clasa compacta in ceea ce priveste spatiul interior. Limuzina compacta Skoda Rapid este "Simply Clever" de la un capat la altul. Rapid poarta genele caracteristice marcii Skoda: este un automobil extrem de spatios, practic, sigur si prietenos cu mediul inconjurator, impresionand in mod special cu o oferta de spatiu care exceleaza in aceasta clasa. In plus, ofera o serie de dotari ingenioase si dispune de 19 solutii "Simply Clever". Noul model reprezinta completarea perfecta pentru gama de modele, pozitionandu-se intre Skoda Fabia si Skoda Octavia. Segmentul A, clasa automobilelor compacte, totalizeaza in prezent circa 36% din piata mondiala de automobile. Astfel, Skoda Rapid a aparut ca o consecinta fireasca a cererii pietei in contextul economic actual, in special in Europa de Est, scrie 24auto.ro.