Surpriza: angajatii romani isi schimba jobul ca-n vremurile bune. Cele mai multe reduceri de personal, dar si de plecari voluntare, s-au inregistrat in departamentele de marketing, vanzari si operatiuni. Per total, fluctuatia de personal la nivelul intregii piete a muncii este de 12% - foarte ridicat, tinand cont de actualele conditii economice. Pentru comparatie, in anii 2007-2008, considerati de boom economic, fluctuatia se apropia de o cincime din totalul fortei de munca. In anii imediat urmatori, procentul a scazut semnificativ, stabilizandu-se, in intervalul 2009-2010, in jurul cifrei de 4%, scrie Capital.

BusinessFoto: Colaj foto

Mai putem vorbi de nationalizare? In Romania, problema privatizarii si a administrarii publice nu este una strict economica, ci si una de moravuri sociale. Ar fi greu de imaginat ca un ministru roman sa propuna astazi nationalizarea unei multinationale, asa cum a facut ministrul industriilor de la Paris cu otelaria Mittal de la Florange. Chiar daca pliticienii romani sunt gata sa preia idei convenabile din Vest, in actualele circumstante economice si politice nationalizarea este un subiect imposibil de abordat la nivelul unor partide guvernamentale. Este adevarat ca, nu de mult, politicieni din grupurile mai exotice au propus renationalizarea Petrom, pe fondul unor critici extrem de puternice la adresa companiei austriece OMV si a fostului premier Adrian Nastase, scrie Deutsche Welle.

Ce Nu se discuta in campania electorala / Suntem ultimii in UE la productivitatea resurselor utilizate si nu avem plan si strategie. Romania figureaza pe ultimul loc intre statele Uniunii Europene la indicatorul de productivitate a resurselor utilizate, cu 0,21 euro pe kilogram. Acest indicator se obtine prin raportarea Produsului Intern Brut la consumul intern de materii prime (Domestic Material Consumption - prescurtat DMC in limba engleza). DMC masoara cantitatea de materii prime utilizate de o economie si extrase anual din teritoriul national plus importurile in expresie fizica minus exporturile in expresie fizica. Trebuie, insa, retinut ca este vorba despre consumul aparent si nu consumul final, care poate include fluxuri neevidentiate de import si export ale materii prime. Acest indicator este relevant din doua puncte de vedere. Primul se refera la nivelul tehnologic, la intensitatea cu care este transformata materia prima si i se adauga valoare. Al doilea vizeaza dezvoltarea durabila, scrie cursdeguvernare.ro

Drumul spre Banca Mondială trece pe la Stanford şi Harvard Licenţiat al Stanford University, în Politici Comparate. Master la Harvard Business School, în Administrarea Afacerilor şi la Harvard Kennedy School, în Politici Publice. Sebastian Burduja are 27 de ani. Ambiţiile lui transcend reuşitele academice pe care şi le-a trecut deja în CV, la o vârstă la care alţii încă îşi mai caută drumul. În America, Sebastian a deprins o dorinţă imensă de a schimba lumea şi de a face ceva concret pentru propria lui ţară, chiar şi de la mii de kilometri distanţă, scrie Income Magazine

Ce castiga si ce pierde Nelu Iordache din contractele reziliate de stat. Pierderea unui contract de catre un constructor este perceputa de catre opinia publica drept catastrofica. In realitate lucrurile nu stau chiar asa. Daunele ce pot fi cerute constructorului de catre CNADNR sunt acordate doar in urma unor decizii ale comisiilor internationale de arbitraj nominalizate in contractul respectiv. Procesele sunt lungi, iar constructorii sunt aparati de avocati si specialisti in pretentii mult mai buni decat juristii statului. In cazul tronsonului Nadlac-Arad, Nelu Iordache ar putea iesi chiar in castig ca urmare a faptului ca sumele incasate drept avans la lucrari sunt mai mari decat garantia depusa de el. Diferentele in favoarea sa sunt de cateva milioane de euro. Aducerea unui drum in faza de receptie finala nu este ieftina. CNADNR are mai multe drumuri, deschise de altfel circulatiei, pe care receptia nu s-a facut ca urmare a faptului ca firmele de constructii fie nu au realizat santurile de scurgere a apelor, fie nu au montat parapetii sau nu au efectuat marcajele rutiere, scrie Romania libera.

Cum a ajuns un business 100% romanesc, pornit doar cu o Dacia, la afaceri de 51,5 mil. euro. O Dacie, cateva idei, trei tineri indrazneti din Fitionesti si multa rabdare. Asa a inceput una dintre cele mai cunoscute afaceri din curieratul autohton: FAN Courier, 100% romanesc "Un business de familie pe care vrem sa-l lasam mostenire copiilor", spuneau cei trei antreprenori, Adrian Mihai, Neculai Mihai si Felix Patrascanu, la scurt timp dupa valul de achizitii care a schimbat lumea curierilor in 2008, cand branduri romanesti au trecut sub umbrela unor giganti internationali. Ei nu si-au dorit sa vanda, ci sa consolideze. Devenisera deja, de ceva vreme, lideri intre curierii locali si spuneau o poveste care nu ajunsese la final. Au pornit de la zero acum 14 ani si au ajuns la afaceri de 51,5 milioane de euro. Un business 100% romanesc, intr-o piata locala, evaluata astazi la peste 200 milioane de euro, scrie Capital.

Romania urca in clasamentul privind Indicele de Perceptie a Coruptiei. Romania a urcat, intr-un an, noua pozitii in clasamentul privind Indicele de Perceptie a Coruptiei, care include 176 de state, ajungand pe locul 66 in editia din 2012, de pe locul 75 in 2011, conform anuntului facut ieri de directorul executiv al Trans-parency International Romania, Victor Alistar. Romania avea un punctaj de 3,6 in 2011 si se situa in urma unor tari precum Polonia (5,5), Rwanda (5), Tunisia (3,8) si Brazilia (3,8), iar in 2012 a obtinut un scor de 44 de puncte, la fel ca Arabia Saudita si Kuweit. 2012 este primul an in care Romania a inregistrat o crestere semnificativa a scorului si pozitiei in clasament, scrie Bursa.

Brandurile comuniste care au câştigat lupta cu capitalismul Chiar dacă pentru generaţiile mai tinere pare de necrezut, au existat vremuri în care făceam cumpărături nu la Carrefour, ci la Alimentara, în loc de Zara mergeam la Romarta, nu existau baterii Duracell, ci Elba, sau în loc de Snickers mâncam Ciocolată cu Rom sau Eugenia. Lipsa Internetului era compensată de un diafilm sau diapozitiv, un gadget suprem al anilor ’80 era un mini-radio Ric, iar în loc de magazine gen Bricostore mergeam la Gospodarul. Că mai toate magazinele, indiferent de profil, erau prost aprovizionate, este altă poveste. Rareori puteai cumpăra ce-ţi doreşti, fiind nevoit să cumperi ce găseşti, scrie Income Magazine

Iata cele mai valoroase branduri ale economiei din Republica Moldova. Cricova si Purcari au ramas si in 2012 cele mai valoroase branduri din Republica Moldova. Orientarea spre export a asigurat industriei vinului din Republica Moldova nu doar notorietate ci si fluxuri semnificative si constante de fonduri din vanzarile efectuate pe pietele internationale care au sustinut bunele evolutii din sector - exporturile de vin detin o cota de 30% din valoarea totala a exporturilor tarii. Potrivit unui studiu realizat de MPP Consulting, citat de 24H, primele doua locuri in topul valorii de piata a brandurilor sint ocupate de producatorii de vin, Cricova si Purcari, podiumul fiind inchis de producatorul de dulciuri Bucuria. Valoarea brandului Cricova este estimata la 35 milioane USD, a brandului Purcari la 21 milioane USD si a brandului Bucuria, la 13 milioane USD, potrivit Agrointel.ro