Business Report: Buget 2013. Cele patru nebuloase care ii sperie pe romani; O noua marca auto debuteza in Europa. Primul QOROS va fi lansat la Geneva; Turismul la negru, fata nevazuta a unui an de exceptie; Energia pentru agentii economici, mai scumpa cu circa 10%

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 9 ianuarie 2013, 4:11 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Profit brut de peste 200 milioane lei pentru Complexul Oltenia. Complexul Energetic Oltenia a fost infiintat pe 31 mai 2012 prin fuziunea Complexului Energetic Rovinari SA, Complexului Energetic Turceni SA, Complexului Energetic Craiova SA si a Societatii Nationale a Lignitului Oltenia (SNLO) SA. Conducerea Complexului Oltenia estimeaza, pentru 2012, respectiv dupa sapte luni de functionare, ca societatea va avea o cifra de afaceri peste 2,2 miliarde lei si un profit brut de peste 200 milioane lei. Energia electrica vanduta de companie in 2012 este de aproximativ 9 TWh, cu o valoare totala de 1,9 miliarde lei. Oficialii societatii apreciaza ca aceste rezultate financiare vor fi considerabil superioare celor bugetate. Complexul Oltenia nu deruleaza contracte negociate in mod direct pentru vanzarea de energie, ci numai contracte incheiate pe piata reglementata si pe platformele de tranzactionare administrate de OPCOM, scrie Bursa.ro.

O noua marca auto debuteza in Europa. Primul QOROS va fi lansat la Geneva.
Vestea ca un nou producator auto din China cauta dealeri in Europa a facut multi analisti ai pietei auto sa zambeasca. Istoria recenta a dovedit ca marcile din marele stat asiatic nu au mari sanse pe batranul continent. Iar criza, aparent fara final, a vanzarilor de masini ar fi trebuit sa puna in garda orice potential investitor. Cu toate acestea, proiectul Qoros merge mai departe. "Compania noastra este dedicata satisfacerii unei cereri de vehicule "diferite" intr-o piata aglomerata cu produse care seamana unele cu altele". Asa au decis sa isi promoveze marca reprezentantii noii companii Qoros in momentul anuntului privind lansarea oficiala de la Geneva Motor Show 2013. Fiind atat de asemanatoare cu cele din discursurile majoritatii sefilor de companii auto, aceste cuvinte nu au convins pe nimeni, iar majoritatea celor implicati in afaceri cu masini se asteapta la inceputul sfarsitului unei noi companii chineze in Europa, anunta Capital.ro.

Cine, cum, cand plateste datoriile asumate prin acordul incheiat in 2009 cu FMI/CE/BM. Romania a achitat in 2012 primele rate din imprumutul luat prin acordul cu Fondul Monetar International, Comisia Europeana si Banca Mondiala (FMI/CE/BM) in aprilie 2009. Suma s-a ridicat la echivalentul a circa 2,5 miliarde euro si a fost luata din rezerva valutara a Bancii Nationale, fara a afecta bugetul national gestionat de Ministerul Finantelor. Data fiind dimensiunea de peste 30 miliarde euro a rezervei valutare, aceste rambursari facute de la BNR nu au avut efecte notabile. Situatia se va schimba in 2013, cand vom avea de platit, pe aceeasi filiera situata in afara bugetului de stat, peste 5 miliarde euro, suma maxima prevazuta anual. In 2014 mai avem de dat din aceeasi sursa circa 4,7 miliarde euro iar in 2015 inca 1,4 miliarde euro, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Buget 2013. Cele patru nebuloase care ii sperie pe romani.
Foamea de bani a guvernului ar putea aduce elemente surpriza in bugetul pe 2013, care sa creasca si mai mult povara de pe umerii mediului de afaceri. Sefii de patronate au solicitat sa se intalneasca cu premierul pe tema noului buget, inainte de vizita FMI Lipsa unui buget pentru anul in curs sperie mediul de afaceri. Patronii nu stiu ce impozite sa ia in calcul pentru 2013. Nu stiu daca vor plati impozit pe profit sau forfetar. De asemenea, proprietarii de masini nu stiu cand apare timbrul de mediu, noua taxa auto. Guvernul intarzie cu prezentarea proiectului, in timp ce un lider al opozitiei, Mihai Razvan Ungureanu, spunea zilele trecute ca trebuie sa ne asteptam la un buget de o " severitate ce va face ca guvernele Boc sa arate minunat". Temerea este impartasita de mediul de afaceri care a solicitat sa se consulte cu premierul pe aceasta tema inainte de vizita FMI, scrie EVZ.

Analistii economici: actualul acord cu FMI a fost un dezastru, un esec, nu am facut nimic din ce am declarat. Analistii recomanda Guvernului sa faca eforturi pentru a inchide actualul acord cu institutiile internationale in cat mai bune conditii, indiferent daca se va reusi ulterior negocierea unei noi intelegeri, care pare tot mai greu de realizat, in principal pentru ca FMI si CE au alte tari pe lista. Mai mult, ei sunt de parere ca actualul acord a fost un dezastru si ca autoritatile de la Bucuresti nu au facut nimic din ce au declarat. In opinia analistilor, Romania are foarte mari intarzieri in adoptarea reformelor convenite cu Fondul Monetar International (FMI) si Comisia Europeana (CE), astfel ca in orice scenariu trebuie mai intai sa recupereze timpul pierdut si sa incerce sa finalizeze acordul in derulare cu cat mai multe criterii indeplinite, ceea ce ar permite si un spatiu de negociere mai relaxat in eventualitatea unei noi intelegeri, anunta Adevarul.

Turismul la negru, fata nevazuta a unui an de exceptie. Daca din punct de vedere al numarului de turisti si implicit, al incasarilor, sezonul estival de anul trecut a fost catalogat de catre hotelieri drept unul de exceptie, nu acelasi lucru se poate spune si despre partea mai putin vizibila a turismului constantean, activitatile la negru si la limita legalitatii. Potrivit rapoartelor Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, anul trecut 45 de agenti economici de pe litoral au functionat fara licenta sau cu licenta retrasa. Dintre acestia, 34 au fost agentii de turism, sapte structuri de cazare iar patru unitati de alimentatie publica. Spre comparatie in 2011, corpul de control al ministerului a identificat 64 de agenti economici care au functionat ilegal, din care 15 au fost agentii de turism, 28 unitati de cazare si 21 structuri de alimentatie publica. Desi comparativ cu 2011, anul trecut numarul "ilegalistilor" a fost mai mic, acest lucru nu s-a datorat faptului ca patronii constanteni au inteles sa respecte prevederile legale, ci simplului fapt ca numarul controalelor au fost mai putine, informeaza Romania Libera.

Energia pentru agentii economici, mai scumpa cu circa 10%.
Companiile (consumatori eligibili, cu dreptul de a-si schimba oricand furnizorul de energie) se confrunta cu o scumpire a energiei in acest an, estimata la circa 10%. Vestea buna este ca pretul energiei tranzactionate pe OPCOM cunoaste acum un trend descendent, iar consumatorii care nu si-au asigurat tot necesarul de energie mai au sanse sa incheie contracte la preturi mai bune. Hidroelectrica a ridicat forta majora impusa de seceta hidrologica in decembrie, iar debitul Dunarii si al principalelor rauri a crescut. In baza datelor publicate de OPCOM, pe pietele centralizate PCCB si PCCB-NC a fost tranzactionata, pentru acest an, o cantitate totala de circa 10,7 milioane MWh, echivalenta a unei cincimi din consumul national anual. Pretul mediu rezultat in urma tranzactiilor este de 231,31 lei/MWh, mai mare cu circa 6% fata de media anului 2012 (217,82 lei/MWh), scrie Bursa.ro.

Peugeot 2008 - primele imagini. Mai repede decat ne-am fi asteptat, imaginile cu noul SUV compact de la Peugeot au aparut deja pe internet! In primavara anului trecut, la Salonul de la Beijing, constructorul francez a expus un concept (vezi link-ul de mai jos), care, iata, are deja definitivata versiunea de serie (vezi galeria foto de mai jos). Demarat la finele lui 2009 si coordonat de o femeie (Brigitte Courtehoux, 41 ani) acest proiect este o premiera pentru Peugeot, prin faptul ca masina a fost proiectata simultan pentru Europa, Asia si America Latina. Cu acest model, la care, dupa cate se vede, nu s-a facut niciun compromis, cel putin in privinta designului, si cu "fratele" sau 208, Peugeot spera sa devina lider de piata in Europa, pe segmentul B, anunta 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   



















3179 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version