10 milioane euro - garantia de participare la privatizarea "CFR Marfa". Autoritatile au facut din nou primul pas in procesul de vanzare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa - au postat pe site-ul Minis-terului Transporturilor (MT) Strategia de privatizare a companiei de stat, proiectul putand fi dezbatut pana la data limita de 10 februarie 2013. Nu este prima data, insa, cand MT publica o strategie de privatizare a "CFR Marfa". De circa zece ani, toate guvernele au anuntat, pe rand, aproape in fiecare an, ca "CFR Marfa" va fi privatizata, supunand dezbaterii diverse strategii de instrainare a societatii. Pana acum, insa, nu a avut loc nicio procedura de licitatie pentru vanzarea operatorului feroviar de marfa, privatizarea acestei companii fiind, de fiecare data, amanata, din diverse motive. Ultimul anunt in care MT anunta amanarea vanzarii pachetului majoritar de actiuni al "CFR Marfa" a fost facut anul trecut, in luna octombrie, motivatia fiind lipsa avizului Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Al 10 lea milionar din TOP 300 a preluat Electroputere Craiova. Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grampet Grup si unul dintre cei mai bogati romani potrivit TOP 300 Capital, a preluat producatorul de locomotive Electroputere Craiova, respectiv Reloc SA, cea mai importanta companie din zona reparatiilor si modernizarii de locomotive. Grampet Group, cel mai mare jucator privat de pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, a facut, recent, doua achizitii extrem de importante, care reconfirma pozitia dominanta a societatii in sectorul feroviar, consolidand in acelasi timp industria feroviara din Romania. La finalul anului 2012, Grampet Group a achizitionat activitatea de productie de locomotive de la Electroputere Craiova, fosta Divizie de Vehicule Feroviare si Urbane- DVFU care a fabricat peste 1.000 locomotive electrice si peste 3.000 locomotive Diesel electice. Noua entitatate se va numi ELECTROPUTERE VFU SA, anunta Capital.ro.

Gheorghe Piperea, administratorul judiciar al Oltchim: Statul sa stearga datorii de 400 de milioane de euro. Privatizare pe 1 euro si 150 de milioane investitii, sau modelul General Motors. Singura solutie pentru salvarea Oltchim prin procedura de insolventa ar fi ca statul sa steaga datoriile de 400 de milioane de euro, iar Consiliul Concurentei si Parchetul sa deschida investigatii separate pentru verificarea contractelor, spune, intr-un interviu acordat cursdeguvernare.ro, avocatul Gheorghe Piperea, seful firmei Rominsolv, administrator judiciar al combinatului, consfintit miercuri de Tribunalul Valcea. Piperea a expus doua planuri de privatizare prin insolventa - fie vanzarea pe 1 euro plus 150 de milioane de euro investitii, fie dupa un model folosit la General Motors, in SUA, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Victimele crizei: aproape 90.000 de firme romanesti au intrat in insolventa in ultimii cinci ani. Numarul firmelor care au intrat in insolventa de la declansarea crizei, in 2008, a ajuns la aproape 90.000, dintre care 16.404 firme au intrat in incapacitate de plata in 2012, arata datele Oficiului National al Registrului Comertului. Astfel, anul trecut numarul insolventelor s-a diminuat usor fata de 2011, cand 16.916 firme nu au mai avut bani sa-si plateasca datoriile. In ultimii cinci ani, respectiv de la declansarea crizei economice, 88.912 de firme au intrat in incapacitate de plata, reprezentand aproape 9% din numarul total de firme active la finele anului trecut, potrivit Mediafax. Insolventele au crescut pana in 2010 constant incepand din 2008, an in care au fost inregistrate 14.000 de astfel de dosare. In 2009, 19.900 de firme au intrat in incapacitate de plata, iar numarul acestora a crescut la 21.700 in 2010. Dupa acest moment s-a consemnat o stabilizare a situatiei, avand in vedere ca in 2011 si 2012 s-a inregistrat un numar comparabil de insolvente, scrie Adevarul.

Dragos Frumosu: "Industria alimentara, in pragul falimentului". Beneficiarii si partenerii din proiectele POSDRU sunt aproape in faliment, sustine Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor din Industria Alimentara. Domnia sa a precizat, intr-un comunicat de presa: "De mai bine de jumatate de an, implicarea Guvernului este numai la stadiul de promisiune si pacalea-la. Din cauza intarzierii platilor nu mai exista bani de salarii si dari la stat. Desi statul trebuie sa ramburseze banii, ANAF, dupa aplicarea penalitatilor si dobanzilor la penalitati, ameninta o parte dintre cei ce deruleaza proiecte, cu seches-trul pe bunuri. Institutiile de control si verificare trag de timp, intarziind intentionat rambursarile". Potrivit lui Dragos Frumosu, in prezent, sunt in derulare aproape 2.500 de proiecte europene, in care sunt implicate pes-te 10.000 de organizatii roma-nesti si internationale, cu un total de 70.000-80.000 de angajati, anunta Bursa.ro.

Tara cu cea mai ieftina motorina din lume: Este aproape gratis! Conform unui raport al Bancii Mondiale privind pretul la pompa al motorinei, exista o tara pe glob care vine un litru de motorina la un pret de nimic. La propriu. Mai precis, conform datelor de la Banca Mondiala, in Venezuela, pretul la pompa pentru un litru de motorina este echivalentul in dolari a unui cent. In moneda romaneasca, ar fi 3 bani pe litru, ceea ce inseamna ca motorina in Venezuela este de 200 de ori mai ieftina decat in Romania. Un plin de 60 de litri de motorina costa mai putin de un dolar, in Venezuela. Urmatorul stat cu cea mai ieftina motorina, conform datelor de la BM, este Iranul: 2 centi pe litru. Dupa Iran, pe locul al treilea in topul statelor cu cea mai ieftina motorina este Arabia Saudita cu 7 centi. In tabelul Bancii Mondiale, Romania figureaza cu un pret de 1,46 dolari pentru un litru de motorina, informeaza Capital.ro.

Noua Mazda6, in showroomuri. Noua Mazda6, cel mai recent model din gama de produse de noua generatie Mazda, a fost lansat oficial in Europa si a ajuns deja in showroomurile din Romania. Limuzina Mazda se remarca printr-un consum foarte scazut, de 3,9 litri/100 km in regim combinat si prezinta sistemul i-ELOOP care utilizeaza in premiera in industria auto un capacitor pentru captarea energiei generate de franare. Inca de la lansare, noua generatie Mazda6 va beneficia de 5 ani garantie si oportunitatea de finantare prin Mazda Finance cu doar 4,9% dobanda pe an. Pachetul de dotari pune accent pe interfata om-masina care include in functie de nivelul de echipare o unitate de comanda pe consola mediana, pentru functiile de navigare si de infotainment, doua ecrane, primul de 3,5 inch in dreptul cadranelor si al doilea color tactil de 5,8 inch, amplasat pe consola centrala, un sistem premium BOSE cu 11 difuzoare, sistemul de navigatie bazat pe tehnologia TomTom si conectivitate iPod, USB si Bluetooth. Sistemul Bluetooth are acum noi functii integrate care permit afisarea informatiilor din SMS, MMS sau email pe ecranul central, scrie 24auto.ro.