Chinezii construiesc autostrazi la 100 de km de Romania. Pe banii lor! Peste 700 de milioane de dolari (aproximativ 500 de milioane de euro). Atat vor sa scoata chinezii din buzunar ca sa consutriasca o autostrada aflata la mai putin de 100 de km de granita cu Romania. Mai precis, este vorba despre centura in regim de autostrada a Belgradului, capitala Serbiei pe care compania China Machinery Engineering Corp o va construi in cadrul unui parteneriat public privat ce vizeaza dezvoltarea infrastructurii. Bucata de autostrada la care vor lucra chinezii face parte din asa numitul Coridor XI, despre care se spune ca va pleca din Timisoara si va face legatura cu orasul Bari din Italia. Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timisoara, prin Varset, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica si Bar, ajungand deci in Muntenegru, de unde se poate asigura o legatura catre Bari, in Italia. La finalizare, noua autostrada va avea in jur de 600 de kilometri, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Se scumpesc certificatele verzi. Valorile de tranzactionare a certificatelor verzi au fost majorate cu circa 6%, in urma unui ordin dat de ANRE (reglementatorul pietei de energie). Astfel, un certificat verde poate fi tranzactionat, in acest an, la valori cuprinse intre 129,64 de lei (28,8 euro) si 264,09 lei (58,8 euro). Anul trecut, aceste valori erau cuprinse intre 121,89 de lei si 248,3 lei. Reprezentantii ANRE ne-au declarat ca aceasta majorare reprezinta indexarea valorii certificatelor cu indicele mediu de inflatie transmis de Eurostat. Legislatia europeana si cea autohtona obliga ANRE sa actualizeze, in termen de 15 zile de la comunicare, valoarea certificatelor verzi cu acest indice, ne-au precizat acestia. In acest an, in cazul neindeplinirii cotei obligatorii de certificate, operatorii vor plati 528,17 lei (117,6 euro) pentru o unitate neachizitionata, anuntaBursa.ro.

Imobile si terenuri pe care Armata nu le mai foloseste ar putea fi cedate autoritatilor locale. Mai multe imobile si terenuri care apartin Armatei, dar care nu mai sunt folosite vor fi cedate administratiilor locale, a anuntat, joi, la Timisoara, ministrul Apararii, Mircea Dusa. Mircea Dusa a declarat, joi, intr-o conferinta de presa la Timisoara, ca ministerul pe care il conduce este dispus sa cedeze mai multe imobile care apartin Armatei, dar care nu ii mai sunt folositoare, catre administratia publica locala. "Eu sunt o persoana a dialogului, am dori sa analizam mai multe locatii care sunt ale MApN si daca vom considera ca unele locatii si terenuri nu ne mai sunt folositoare, le transferam administratiei locale", a afirmat ministrul Apararii. Acesta a adaugat ca a avut o discutie cu primarul Timisoarei, Nicolae Robu, in judet existand sapte "locatii" care ar putea fi trecute in administrarea autoritatilor locale, informeazaMoney.ro.

Companiile de recuperare creante sunt, uneori, camatari cu "acte in regula". Creditele neperformante au ajuns la cote de alarma in sistemul bancar autohton, circa 20% din total imprumuturi, iar recuperarea partiala sau totala a banilor de catre institutiile financiare este o lupta in care intra si companiile de recuperare creante, care cumpara, la preturi foarte mici, imprumuturile neperformante de la banci. Din pacate, recuperatorii de creante nu sunt intotdeauna cinstiti, iar caile de recuperare folosite sunt la limita legii sau chiar peste, dupa cum arata si Cristiana Florea de la Casa de Avocatura, Consultanta si Mediere Decalex. Un studiu recent efectuat pe piata din Romania arata ca in jur de 80% dintre romani au un credit si dintre acestia aproximativ 20% se afla in incapacitate de plata. Am observat in ultimul timp o tendita ca bancile sa paseze dosarele celor rau platnici catre anumite firme care aprobate binenteles, de organsimul bancar de control, se ocupa sa faca treaba murdara a bancilor. Pe scurt bancile nu vor sa fie ei camatarii care va iau casele, asa ca predau stafeta firmelor de colectari creante, scrieBusinessCover.

Bataie pe publicitatea de milioane de euro de la Metrou. Noul sef al Metrorex, Aurel Radu, vrea sa schimbe firmele care gestioneaza publicitatea din subteran. Negocierile sunt dure, miza fiind de 1, 5 milioane de euro pe an: "Acum noi am venit la putere!". Rugat sa dea explicatii, Radu ne-a raspuns, iritat: " Sunteti de la SRI, cumva?". In subteran se pune publicitate oriunde si pe bani grei: pe titlurile de calatorie, pe manerele din metrou, pe panouri uriase sau chiar pe jos. Tot panotajul publicitar de la Metrou este gestionat de patru firme: Beta Cons, Lemon Desing, Spectacular si Sindomet, care au castigat licitatii. Ultima, detinuta de Sindicatul Liber Metroul, condus de Ion Radoi, gestioneaza, in exclusivitate, toate spatiile comerciale din subteran. Actualul director general al Metrorex, Aurel Radu, numit sef dupa numai patru luni de cand a fost angajat ca si inginer stagiar, a luat la puricat contractele si le-a pus gand rau celorlalte firme, potrivit surselorEVZ.

Cine pierde si cine castiga din isteria laptelui contaminat cu aflatoxina. Fermierii sunt fortati, la negocieri, sa ieftineasca laptele, procesatorii trebuie sa astepte pana se calmeaza piata, consumatorii sunt derutati, iar la Ministerul Agriculturii si la Autoritatea Sanitar-Veterinara cad capete. Dupa descoperirea, la inceputul lunii martie, a aflatoxinei peste limitele admise in laptele colectat de la o ferma, pe piata de profil s-au reaprins conflicte mai vechi, dar s-au creat si tensiuni noi din care, la prima vedere, nimeni nu pierde si nimeni nu castiga. Dar lucrurile nu stau tocmai asa. In fiecare primavara, intre crescatorii de bovine (producatori de lapte) si fabricile de lactate (procesatori) se renegociaza preturile de achizitie, astfel ca piata se tensioneaza intr-un mod sa-i spunem natural. Fermierii vor sa scumpeasca laptele, procesatorii vor sa-l cumpere mai ieftin si fiecare dintre parti apeleaza la diverse strategii pentru a-si sustine interesele, informeazaAdevarul.

Tendinta: Telefonul mobil ia locul portofelului. Platile digitale efectuate prin intermediul dispozitivelor mobile vor lua locul banilor lichizi. Platile prin SMS sunt deja uzuale, urmeaza codurile QR si tehnologia NFC. Telefoanele mobile s-au transformat, in timp, din moft in necesitate, iar in prezent sunt multi cei care afirma ca ar fi mult mai grav daca ar pierde telefonul decat portofelul. Dar, intr-un viitor nu prea indepartat, oamenii nu vor mai face diferenta intre telefonul mobil si portofel, pentru ca operatorii de plati electronice, producatorii de telefoane mobile, operatorii telecom si institutiile financiare intentioneaza sa transforme celularele in portofele digitale. "Ideea este simpla, vrem sa inlocuim cash-ul. Vrem sa oferim clientilor o experienta de cumparaturi mai buna, iar comerciantilor, o modalitate convenabila de acceptare a platilor electronice", a declarat pentru Capital Pablo Fourez, seful regional e/m-commerce, MasterCard Europa, scrieCapital.ro.

Un plus de versatilitate si placere, in stil MINI. Lansarea primului Sports Activity Coupe reprezinta un impuls nou pentru aventura marcii britanice intr-o dimensiune noua. Noul model urmeaza sa debuteze in showroom-urile din Europa in week-end-ul 16-17 martie, cu un pret de inceput de 20.350 euro fara TVA pentru versiunea MINI Cooper de 1,6 litri si 122 CP. Impartasesc aceleasi gene, dar interpreteaza partituri diferite; deja un model de succes, MINI Countryman este acompaniat de MINI Paceman in misiunea de a indeplini dorintele celor care doresc un automobil compact premium, care sa ofere mai multa placere a condusului. Prin aceasta lansare, marca britanica isi respecta angajamentul de a completa gama de modele MINI cu concepte noi si inovatoare. Pentru aceasta, primul model MINI din istorie care are patru usi si un hayon generos este insotit acum de primul Sports Activity Coupe din clasa lui, anunta24auto.ro.