Business report: Studiu incredibil: Bundesbank spune ca nemtii sunt mai saraci decat spaniolii si italienii; Folosirea masinilor pe firma: Probleme si posibile solutii; Motivul pentru care Fenechiu vrea majorarea de 51 de ori a bugetului de publicitate al Ministerului Transporturilor

de Ionut Baias     HotNews.ro
Vineri, 29 martie 2013, 23:41 Revista Presei | Business

Business
Foto: Colaj foto
Studiu incredibil: Bundesbank spune ca nemtii sunt mai saraci decat spaniolii si italienii. Un studiu al Bundesbank care afirma ca patrimoniul gospodariilor germane este mai mic decat cel al spaniolilor sau al italienilor a fost foarte criticat in Germania, din cauza unei metodologii ce este considerata putin fiabila. Influentul site de Internet Spiegel Online estima vineri ca foarte reputata banca germana abia merita o nota "de trecere" pentru aceasta lucrare recent publicata, enumerand o serie de probleme metodologice: valoarea patrimoniului incompleta, date de referinta diferite... Potrivit Bundesbank, gospodariile germane au in medie un patrimoniu de 195.200 de euro, fata de 229.300 de euro pentru gospodariile franceze si 285.800 de euro pentru gospodariile spaniole. Patrimoniul mediu - nivel deasupra caruia se situeaza jumatate dintre gospodarii - ar fi de numai 51.400 de euro in Germania, respectiv de doua-trei ori mai putin decat in Franta /113.500 de euro/, in Spania /178.300 de euro/ sau in Italia /163.900 de euro/. Studiul a pus in evidenta o repartizare mult mai inegala in Germania decat la marii sai vecini europeni, scrie Capital.ro

Vosganian: "Bancile nu vor sa mai finanteze Oltchim". Comisia Europeana nu a dat autoritatilor sperante ca va aviza ajutorul de stat * Ministerul Economiei incearca sa aplice un alt sistem de finantare Problema Oltchim este pe punctul de a exploda in fata autoritatilor, care nu au inregistrat rezultate cu planul de repornire al combinatului - obtinerea unui imprumut de minim 10 milioane de euro de la bancile creditoare si obtinerea avizului Comisiei Europene pentru acordarea unui ajutor de salvare de circa 20 milioane euro. Varujan Vosganian, ministrul Economiei, a declarat, ieri, pentru ziarul BURSA: "Bancile creditoa-re nu mai vor sa vina cu noi finantari pentru Oltchim. BCR si-a depasit expunerea pe Oltchim, iar daca CEC-ul acorda aceas-ta finantare se interpreteaza ca ajutor de stat. Traderii vor sa lucreze in continuare cu Oltchim, dar nu vor sa faca plati in avans. Trebuie sa gasim o alta solutie de finantare pentru Oltchim. Este vorba de factoring", scrie Bursa.

Situatia din Cipru ar putea grabi procesul de restructurare a sistemului bancar local. Efectele crizei cipriote vor fi resimtite pentru mult timp de acum inainte. Decizia, fara precedent, a UE de a taxa proprietatea privata pentru a salva unele banci, loveste in intreg sistemul bancar, inclusiv cel de la noi. Care ar putea sa se restructureze mai repede din cauza situatiei din Cipru, dupa cum reiese din analiza realizata de Claudiu Cazacu, analist-sef la XTB Romania. Drept urmare, plasamentele percepute ca avand un grad mai mare de risc, desi remunerate cu dobanzi mai ridicate - cum este si cazul titlurilor de stat in lei - au avut de pierdut in atmosfera de incertitudine generata de propunerea de taxare a depozitelor din bancile cipriote. In plus, cursul de schimb a preluat sarcina tensiunilor din insula, si, ca o consecinta, leul s-a depreciat cu 0,92% fata de euro intre 18 si 22 martie, scrie Business Cover.

Motivul pentru care Fenechiu vrea majorarea de 51 de ori a bugetului de publicitate al Ministerului Transporturilor. Ministerul Transporturilor solicita majorarea de 51 de ori a bugetului pentru reclama si publicitate, de la 50.000 de lei la 2.550.000 de lei. Banii sunt necesari pentru derularea unei "campanii ample" de publicitate interna si internationala in presa scrisa, televiziune, internet, pentru privatizarea CFR Marfa. Informatia apare in nota de fundamentare a Hotararii pentru modificarea anexei la HG 65/2013 pentru aprobarea bugetului propriu de venituri si cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2013, scrie Gandul.

Un roman, in topul primilor utilizatori Facebook din lume: A studiat cu Zuckerberg la Harvard! In februarie 2004 Mark Zuckerberg a fondat reteaua "The Facebook", avand la inceput denumirea "thefacebook.com". Site-ul businessinsider.com a realizat un top al primilor 20 de persoane care au si-au facut un cont pe celebra retea de socializare, iar pe locul 11 figureaza chiar un roman, care a devenit utilizator Facebook pe 4 februarie 2004. Andrei Boros este originar din Arad, a studiat economia si locuieste in prezent la Londra. A lucrat ca trader la banca JPMorgan, apoi la Vicis Capital, iar in prezent este angajat la Trafalgar Funds, scrie B1.ro

Folosirea masinilor pe firma: Probleme si posibile solutii. Pana in luna iulie 2012, exista problema de deducere limitata doar in legatura cu cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate destinate exclusiv transportului rutier de persoane si incadrate in anumiti parametri tehnici. De la 1 iulie 2012 s-a mai introdus o limitare la 50% a dreptului de deducere pentru cheltuielile de functionare, intretinere, reparatii, cheltuielile cu lubrifianti, cu piese de schimb, impozitele locale, RCA, inspectiile tehnice periodice, rovinieta, chiriile, partea nedeductibila din taxa pe valoarea adaugata, dobanzile, comisioanele, diferentele de curs valutar etc., adica tot ce putea fi inclus in notiunea de "orice cheltuieli direct atribuibile unui vehicul". Atentie insa: in acel moment nu se includeau in aceasta categorie cheltuielile pe care contribuabilul le inregistra in legatura cu amortizarea vehiculelor respective. Aceasta "exceptie" a fost si ea afectata incepand cu luna februarie 2013, cand s-a limitat deducerea amortizarii la mai multe tipuri de vehicule la suma de 1.500 lei pe luna, scrie Capital.ro

Maria Grapini vrea alt brand turistic pentru Romania si cere idei noi pe Facebook. "Am postat pe Facebook lansarea unui concurs de idei pentru alegerea brandului turistic al Romaniei si am cerut opinii tocmai pentru a evalua perceptia fata de brandul sectorial de turism. Clar, parerile nu sunt pozitive", se arata intr-un raspuns transmis de Maria Grapini la solicitarea Mediafax. Potrivit acesteia, conform desfasuratorului de implementare a programului de promovare a brandului, trebuie comandat un studiu de impact al brandului actual. Brandul turistic al Romaniei, care contine celebra frunza, a fost lansat in anul 2010, si doar crearea lui a costat peste 800.000 de euro, scrie Adevarul.


Citeste mai multe despre   






















5511 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version