Business Report: Datoriile de 1,5 miliarde lei ale CFR Marfa la stat vor fi sterse prin privatizare; George Soros, aproape de un nou tun financiar; O piata de un miliard de euro. Iasiul, raiul contrabandistilor de tigari; Sase investitori interesati de Cupru Min

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Vineri, 10 mai 2013, 4:18 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
​Datoriile de 1,5 miliarde lei ale CFR Marfa la stat vor fi sterse prin privatizare. CFR Marfa va fi "curatata" de datoriile pe care le are la stat, in valoare de 1,5 miliarde lei, in momentul in care compania va fi privatizata, potrivit ministrului transporturilor Relu Fenechiu. Oficialul a precizat, ieri, ca demersurile pentru realizarea acestei operatiuni au fost deja demarate, existand acordul de principiu din partea institutiilor financiare internationale si al Comisiei Europene. Restul de peste 500 de milioane de lei, suma pe care CFR Marfa o datoreaza catre alte entitati, va ramane la companie, banii urmand sa fie achitati de noul cumparator si de Minis-terul Transporturilor, proportional cu pachetul de actiuni detinut de fiecare dintre cele doua parti. Relu Fenechiu a subliniat ca datoriile totale ale CFR Marfa, care depasesc 2 miliarde de lei, sunt mult mai mari decat activele, scrie Bursa.ro.

Orasul care fenteaza criza pe patru roti. Cine vrea sa vada ce inseamna un mare investitor pentru viata unei comunitati trebuie sa ajunga la Mioveni. Acolo,timpul pare sa fi inghetat in anii de boom economic. Cel putin deocamdata Vestea se intinde rapid. Ca de obicei, zvonul iesit pe poarta fabricii de automobile provoaca agitatie in oras. Renault are un plan de rezerva: ar putea muta fabrica in Maroc. Constructorul francez ar putea renunta sa mai investeasca in modernizarea sau marirea capacitatilor uzinei Dacia. Asta spune ceva: inseamna ca francezii vad viitorul in alta parte. Colac peste pupaza, 2012 a fost si primul an, din ultimii cinci, in care a scazut cifra de afaceri. "Ma gandesc ce se va intampla cu afacerea mea daca pleaca Renault", spune proprietarul unei benzinarii din Mioveni. Statia pe care o administreaza este una dintre cele mai performante din respectivul lant, anunta Capital.ro

La taclale despre business: Cum legam o conversatie informala. Nu stii niciodata de unde sare iepurele! Puteti sa repetati in minte aceasta zicala atunci cand aveti retineri in a va antrena intr-o discutie informala despre business, cu interlocutori necunoscuti voua. Networking-ul poate fi inspaimantator insa nici nu va imaginati cate beneficii va poate aduce, si nu doar pe plan profesional. Dar sa presupunem ca nu curajul va lipseste, ci abilitatea de a discuta despre business fara nicio directie, fara scop, fara habar, cu niste oameni pe care nu i-ati mai vazut niciodata. "Ce sa spun?", "Daca spun o prostie?", "Poate nici nu vrea sa vorbeasca cu mine?", "Nu vreau sa fiu penibil/a!", "Nu am chef sa-mi pierd timpul cu asta!", "Mi-e rusine". Minimalizati astfel de ganduri si hai sa vorbim! Integral pe Cariereonline.ro.

Ioana Avadani / Criza din presa: Un cost pe care nu-l calculeaza nimeni. Anul acesta, de 3 mai, s-a vorbit mai putin ca niciodata despre libertatea presei. Plonjate toate in piosenia Saptamanii Patimilor, televiziunile s-au aplecat cu mai mare atentie asupra meselor pascale sau petrecerilor campenesti decat asupra propriilor probleme. "Noroc" cu decizia Curtii Constitutionale care readuce in discutie posibila (re)incriminare a insultei si calomniei, care a mai dinamizat un pic interesul jurnalistilor fata de propria soarta. Cand si cum a ajuns presa din Romania "inamicul poporului"? Comisia Europeana o considera o sursa de presiune la adresa Justitiei. OSCE numeste canale mediatice (Antena 3 si OTV) care au devenit actori ferventi in jocurile politice. Strategia de Aparare a Tarii listeaza printre vulnerabilitati ("dusmanul din interior") campaniile de presa la adresa institutiilor statului, scrie Cursdeguvernare.ro.

O piata de un miliard de euro. Iasiul, raiul contrabandistilor de tigari. Potrivit surselor EVZ, 100 de milioane de euro este spaga data de traficantii de tigari protectorilor din sistemul vamal si fiscal. Granita non- UE din nord-estul Romaniei, care cuprinde Suceava, Botosani si Vaslui, este poarta de intrare a milioane de cartuse de tigari, iar Iasiul a ajuns capitala mafiei tutunului, placa turnanta de pe care pleaca tigari in toata tara. Cifrele arata inspaimantator: capturile s-au redus dramatic fata de 2012, iar vamesii sustin ca au eradicat fenomenul, dar pietele gem de traficanti ca in vremurile bune. Prin vamile din Moldova se trece din nou ca prin branza, ca inainte de arestarile generalizate din 2010-2011. In acelasi timp, in Iasi comerciantii de tigari fara timbru s-au inmultit cu zecile: 20 de mici "dealeri" pot fi vazuti aproape zilnic in Piata Nicolina si cam tot atatia in Targu Cucu sau in orice punct aglomerat din oras, anunta EVZ.

Sase investitori interesati de Cupru Min. Sase investitori si-au exprimat interesul pentru privatizarea Cupru Min, a declarat, ieri, ministrul Economiei, Varujan Vosganian. Ofertele sunt din partea unor mari companii din industria cuprului, din Rusia, Europa si America de Nord. Domnul Vosganian a precizat ca ministerul va stabili, in curand, cine va fi compania care va oferi consultanta juridica, tehnica si financiara pentru privatizarea societatii, inclusiv solutia pentru caietul de sarcini necesar lansarii licitatiei. Raportul consultantului va fi gata in iunie, pentru a putea fi respectat calendarul privatizarii agreat cu FMI. "Avand in vedere licitatia ratata de anul trecut, care a adus prejudicii de imagine Romaniei si i-a stirbit credibilitatea in fata investitorilor, nu ne permitem sa gresim", a subliniat ministrul Economiei, precizand ca a ales formula de parteneriat public-privat pentru Cupru Min din cauza unor litigii, informeaza Bursa.ro.

Soros, aproape de un nou tun financiar. La inceputul acestei saptamani, un numar foarte mare de tranzactii short pe dolarul australian, in valoare totala de un miliard de dolari americani au fost initiate via Hong Kong si Singapore de catre investitorul George Soros, scrie presa australiana. Conform explicatiilor date de catre dealerii de pe piata locala, omul de afaceri de origine maghiara ar fi planuit un nou atac speculativ pe moneda australiana, asemanator cu cel pe lira sterlina din 1992, cand Soros a facut un profit un miliard de dolari intr-o singura zi. Tranzactiile "short selling" presupun vanzarea unui instrument financiar, in cazul de fata dolarul australian, care nu sunt detinute in momentul vanzarii ci imprumutate de la o terta parte, cu intentia de a le recumpara la un pret mai mic, scrie Capital.ro.

Viitorul SUV Alfa Romeo, confirmat. Au trecut 10 ani de cand Alfa Romeo a prezentat conceptul unui SUV, denumit Kamal. De atunci, periodic, cate un responsabil al marcii a tinut sa declare in presa ca versiunea de serie a primit unda verde, insa aceste declaratii n-au fost niciodata confirmate in realitate. Acum a aparut din nou o astfel de stire, care da ca sigura aparitia SUV-ului Alfa peste doi ani. De ce am da crezare acestei stiri, avand in vedere ca a fost precedata de numeroase stiri similare, care s-au dovedit a fi, in cele din urma, fara acoperire?! Ei bine, spre deosebire de alte dati, conjunctura este acum ceva mai favorabila, datorita fuziunii dintre FIAT si Chrysler. Proiectul pare sa fie rentabil de aceasta data, daca se va folosi o platforma tehnica imprumutata de la constructorul american, dupa cum a declarat seful filiale Alfa Romeo din Marea Britanie, intr-un interviu in The Telegraph, anunta 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   





















2870 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Privatizarea CFR marfa (Vineri, 10 mai 2013, 7:36)

    CujbaIon [anonim]

    Pai daca se sterg datoriile nu inseamna ca romanii platesc 400 milioane de euro pentru aceasta societate . Sa mai platim inca 185 milioane si sa o cumparam noi romanii ,recuperam sigur banii de la fier vechi cum o s-o faca si "strategicul" care o v-a cumpara c-am moca. Daca o falimenteaza "strategicul" ii impuscam pe cei care fac privatizarea ?
  • +1 (1 vot)    
    ===================== (Vineri, 10 mai 2013, 9:05)

    Zede [utilizator]

    Cum s-au creat datoriile CFR Marfa?

    A examinat cineva toate contractele, toate licitatiile (adica toate deciziile de acordare a licitatiilor) etc?

    Cam cate firme-capuse au fost hranite, cam cate vile au rasarit, cam cate conturi straine s-au ingrasat, cam cate donatii electorale s-au dat?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version