Martin Schulz, PE: "Eliminarea paradisurilor fiscale, o sarcina herculeana care va aduce castiguri". Eliminarea paradisurilor fiscale la nivel mondial va fi o sarcina herculeana, dar una care va aduce castiguri enorme, spune presedintele Parlamentului European (PE), Martin Schulz, adaugand ca, din acest motiv, UE trebuie sa promita ca va lua masuri in acest sens. Liderii europeni urmareau ieri, in cadrul summitului UE desfasurat la Bruxelles, stabilirea unui termen limita pana la sfarsitul anului pentru eliminarea secretului bancar, in speranta recuperarii impozitelor "pierdute" de mii de miliarde de euro in fiecare an, intr-o perioada in care zona euro este in recesiune. Conform unui document obtinut de AFP, liderii regiunii urmau sa cea-ra adoptarea normelor privind schimbul automat de informatii privind conturile bancare "inainte de finele lui 2013". Inaintea summitului, cancelarul german Angela Merkel a declarat: "Frauda fiscala si impiedicarea unui schimb real de informatii trebuie sa ia sfarsit", scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Marirea si decaderea celui mai mare dezvoltator de locuinte din Romania. A dezvoltat peste 2.800 de locuinte la nivel national si a ajuns sa valoreze pe bursa peste 300 mil. euro pe varful "bulei imobiliare". Criza si afacerile paguboase au paralizat efectiv activitatea celui mai mare dezvoltator de locuinte din Romania, care a ajuns sa valoreze astazi 6,6 mil. euro. Bazele Impact Developer & Contractor au fost puse de clujeanul Dan Ioan Popp la nici doi ani dupa Revolutie, in 1991, alaturi de Carmen Sandulescu. Cei doi au reusit sa listeze compania la Bursa de Valori Bucuresti in iunie 1996 si timp de 15 ani a fost singurul dezvoltator imobiliar listat. Impact a intrat in liga marilor investitori imobiliari in 2006 cand a incheiat prima tranzactie de tip "forward-purchase" de pe piata romaneasca. Compania vindea in iunie 2006, inca din faza de proiect si pentru o suma imensa de 19 mil. euro, centrul de afaceri Construdava din Pipera fondului de investitii britanic Charlemagne Capital. Un an mai tarziu, imobilul era preluat de un fond de investitii gestionat de grupul german Allianz pentru suma de 26,5 mil. euro, anuntaCapital.ro.

Fenechiu, ministrul Transporturilor: "Trei companii au cumparat caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfa". Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu a afirmat ca pana in prezent caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care Ministerul Transporturilor a relansat procedura, a fost cumparat de trei companii. "Sunt trei companii care au cumparat caietul de sarcini. (...) In general, ofertele se depun in ultima zi si, in general, in ultimele ore", a spus Fenechiu, raspunzand unei intrebari, fara sa nominalizeze firmele. Ministrul a afirmat ca, dupa relansarea procedurii de privatizare a companiei, ministerul a relaxat conditiile, pentru ca niciunul din cei trei investitori prezenti in faza initiala nu indeplinea conditiile. "Exista o relaxare a unor conditii care nu are implicatii asupra valorii cu care se va achizitiona compania si nici asupra sigurantei noastre privind seriozitatea firmelor care vor participa la aceasta licitatie", a spus ministrul, potrivit Mediafax. Termenul pentru depunerea documentelor de participare expira joi, informeazaAdevarul.

Cati bani aloca bulgarii pentru promovarea brandului turistic national. Guvernul interimar bulgar a alocat un buget de circa 1,53 milioane de euro Ministerului Economiei, Energiei si Turismului pentru implementarea programului anual pentru promovare a brandului turistic national, informeaza Novinite. Banii vor fi cheltuiti pentru ca Bulgaria sa poata participa la peste 40 de forumuri internationale de turism, dar si pe campanii media. Din acelasi buget se vor aloca si banii necesari pentru acoperirea cheltuielilor legate de vizitele tour-operatorilor straini si a jurnalistilor din tari cu potential. Acesta se va axa, de asemenea, pe piete precum cea britanica, cea rusa, dar si se va incerca si atragerea turistilor din statele aflate in Peninsula Scandinava si in Europa Centrala. In luna martie a acestui an, in Romania a fost incheiat un program similar celui din Bulgaria, mai exact proiectul "Activitati de promovare si consolidare a brandului turistic national". Acesta s-a desfasurat in perioada 4 septembrie 2012 - 3 martie 2013 si a avut ca obiectiv general "cresterea competitivitatii turismului romanesc la nivel intern si international prin promovarea imaginii Romaniei ca destinatie turistica", potrivit unui anunt facut de Directia Management Brand din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism, scrieGandul.

Profit zero, la Posta Romana, in acest an. Posta Romana si-a bugetat profit zero, pentru anul in curs, potrivit Bugetului de Venituri si Cheltuieli al companiei de stat, publicat in Monitorul Oficial. Astfel, operatorul postal estimeaza venituri si cheltuieli in suma egala, respectiv 1,25 miliarde lei. Din totalul cheltuielilor, in zona de exploatare vor merge in jur de 1,23 miliarde lei, in timp ce cheltuielile cu personalul vor reprezenta aproape 830 de milioane de lei. Pentru salarii au fost bugetate aproximativ 582 de milioane de lei. Posta Romana estimeaza investitii de circa 230 de milioane de lei, castigul mediu salarial (care include si bonusurile) ajungand la 1,77 milioane de lei pe luna. Posta Romana are plati restante de 42,5 milioane de lei si creante de 60 de milioane de lei, anuntaBursa.ro.

Se schimba iar modificarea. Obligati sa ne asiguram de doua ori locuinta. Pana in toamna, cel tarziu, legea privind asigurarea obligatorie impotriva calamitatilor va fi iar modificata in asa fel incat polita obligatorie emisa sub sigla PAID sa fie parte componenta a tuturor asigurarilor de locuinta vandute in Romania In cel mai scurt timp, toti proprietarii din Romania vor fi obligati sa isi asigure, practic, de doua ori locuinta. Legea privind asigurarea obligatorie impotriva calamitatilor va fi iar modificata, fapt confirmat atat de de oficiali ai Autoritatii de Supraveghere Financiara(ASF) cat si de responsabilii politici. Contactat de Capital, deputatul Mihai Tudose, initiatorul amendamentelor spune ca legea asteapta un aviz de la Consiliul Concurentei urmand ca, ulterior, "sa se gaseasca formula cea mai potrivita pentru a intra cat mai rapid in vigoarea mofificarile". "Avizul de la Concurenta ar trebui sa vina intr-o saptamana, doua. Intentia noastra este ca, in cel mult o luna, sa fie operationale modificarile', ne-a spus Tudose. Pe de alta parte, Daniel Tudor, vicepresedinte al ASF, spune ca propunerile de modificare sunt rezultatul unui proiect comun al Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania si al Uniunii Societatilor de Consultanta si Intermediere in Asigurari, informeazaCapital.ro.

Ultima strigare pentru Cupru Min. Maine se va publica anuntul de intentie privind atragerea unui investitor la Cupru Min, iar daca procesul esueaza, compania este amenintata cu disparitia. Compania Cupru Min, care exploateaza zacamantul de la Rosia Poieni, unde se afla 60% din resursele de cupru ale Romaniei, nu va mai fi privatizata, asa cum s-a incercat anul trecut, ci va fi atras un investitor. Ministerul Economiei va publica maine anuntul anuntul de intentie privind atragerea de investitori, a declarat, intr-o conferinta de presa, Varujan Vosganian, ministrul de resort. In esenta, acesta va trebui sa dea o suma de bani si, in contul acestora, Cupru Min va furniza productia de concentrat de cupru pe o perioada de ani. Aceasta poate fi de doi, trei sau cinci ani, in functie de pretul cuprului pe bursele internationale. Cei interesati trebuie sa prezinte structura actionariatului, experienta in sectorul minier si capabilitatile financiare, scrieAdevarul.

Volkswagen lucreaza la Golf CC. Segmentul compactelor este in plina evolutie, imbogatindu-se cu versiuni noi, unele de-a dreptul insolite. Printre noutati se numara si versiunile coupe cu 4 usi, dupa o reteta preluata de la categoriile superioare (Mercedes CLS, Volkswagen CC si Audi A5). Mercedes a introdus deja aceasta arhitectura in segmentul compact, cu noul CLA, iar Volkswagen ii calca pe urme, cu un coupe similar dezvoltat pe baza celei mai noi generatii Golf. Se va numit Golf CC si va fi un sedan-coupe cu alura sportiva. Trebuie precizat ca nu va fi nicio legatura intre Golf CC si sedanul Jetta, pentru simplul motiv ca noul model va avea linia generala mult mai dinamica. Cat despre tehnica, va folosi de-acum faimoasa platforma MQB, pe baza careia a fost creat noul Golf VII si vor fi dezvoltate toate derivatele acestuia, incepand cu versiunea break, anunta24auto.ro.