Ce se ascunde in spatele privatizarii ratate a CFR Marfa. Exista indicii ca doi dintre cei trei participanti la licitatie ar fi conspirat pentru a pune mana pe cel mai important jucator de pe piata transportului feroviar de marfa Pana la termenul-limita din 8 mai, Ministerul Transporturilor primise trei oferte de cumparare a pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa. Se aratasera interesati americanii de la OmniTrax, romanii de la Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea formata din compania autohtona Transferoviar Grup (TFG) si cea austriaca Donau-Finanz GmbH & Co KG. GFR este controlat de Gruia Stroica si de Vasile Didila (conform unor informatii publice, cei doi ar fi frati vitregi), in timp ce Transferoviar Grup este detinut de omul de afaceri Calin Mitica, scrie Capital.

BusinessFoto: Colaj foto

Bechtel pleaca luni din Romania: din ce alte tari a mai fost compania alungata cu scandal. Bechtel este considerata cea mai mare companie de constructii din SUA. De-a lungul a peste un secol de existenta a construit santiere navale, baraje grandioase, buncare, a asigurat infrastructura pentru mai multe editii ale jocurilor olimpice sau a dat in folosinta sisteme complexe de autostrazi la preturi decente. In istoria Bechtel, aceste realizari s-au impletit cu un sir numeros de esecuri si practici neortodoxe: proiecte ale caror pret final a fost de cateva ori mai mare decat valoarea din teren, altele in urma carora o serie de state din lumea a treia au iesit pagubite, proiecte primite prin incredintare directa si a caror calitate a lasat mult de dorit, scrie Romania libera.

O banca, la pret de vila. Daca vreti sa va cumparati o vila, ar fi bine sa mai asteptati. In curand, cu aceiasi bani, ati putea, eventual, sa va cumparati subsidiara din tara noastra a unei banci grecesti. Creditorii internationali ai Greciei si reprezentantii Oficiului de Concurenta al Comisiei Europene au cerut, saptamana trecuta, institutiilor de credit elene sa isi vanda activitatile non-bancare din Grecia, precum si subsidiarele din strainatate. Astfel, bancile grecesti ar putea fi nevoite sa renunte la detinerile din tara noastra. Cele mai mari patru banci grecesti, National Bank of Greece (NBG), Eurobank, Alpha Bank si Piraeus Bank, controleaza aproape 14% din activele din sistemul bancar autohton, scrie Bursa.

Cum sa mearga? Productia agricola romaneasca - inversata fata de productia din UE. Practic, in loc sa asigure fara probleme hrana celor circa 20 de milioane de romani si sa constituie un factor de excedent la export, situatia din agricultura penalizeaza direct incasarile bugetare si programele sociale si, indirect, cursul de schimb si puterea de cumparare. Pana la consideratii elaborate cu slaba aplicabilitate, ar fi util sa vedem cum au evoluat productiile la principalele produse vegetale si animale in ultimii ani si pe parcursul trecerii de la economia centralizata la cea de stat membru UE. Perioade in care scaderile au fost aproape generalizate iar rezultatele nu puteau fi decat negative, mai ales ca o serie de corelatii au fost scapate din vedere, dincolo de nivelul de dotare tehnica si de diferenta de productivitate fata de Occident. De exemplu, vremea nefavorabila de anul trecut a redus productia de cereale pentru boabe cu 40% fata de nivelul record din 2011, cand a fost depasit pragul de 20 milioane tone, scrie cursdeguvernare.ro

Fenechiu alimenteaza piata neagra a microbuzelor. In timp ce statul roman se lupta cu evaziunea fiscala, Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu, lanseaza in dezbatere publica un act normativ ce impune obligativitatea introducerii caselor de marcat fiscale doar pentru o parte dintre cei care fac transport de persoane, in urmatorii trei ani. Concret, un proiect de act normativ prevede ca, din aceasta toamna, cei care fac curse ce depasesc 350 de kilometri, ca de exemplu Bucuresti-Iasi, sa aiba numai masini cu 23 de locuri si sa fie dotate cu "aparate fiscale". Aceeasi obligativitate va fi valabila si pentru cei care transporta persoane pe o distanta mai mare de 300 de kilometri - din toamna anului viitor, dar si pentru cei care au un traseu mai mare de 250 de kilometri-din noiembrie 2015, scrie EVZ.ro

Tara are a construit 49.000 km de autostrada in 10 ani. Noi am facut 400 km in 23 de ani. Numai in ultimii zece ani, China a construit circa 49.000 km de autostrazi. Asta reprezinta circa doua treimi din intregul sistem de drumuri interstatal al SUA, care s-a dezvoltat in decurs de 60 de ani. Astazi, China se lauda cu circa 79.000 km de autostrazi si circa 4,1 milioane de kilometri de drumuri, mai mult decat dublu fata de cat avea in 2002. Iar aceste cifre cresc zilnic. Anul trecut, China a investit 207 mld. dolari in constructia de drumuri si reparatii, potrivit analistilor KPMG. Noul plan cincinal al Guvernului pregateste cel putin 300.000 km (si multe miliarde de dolari) de drumuri in plus pana in 2015. Planurile au in vedere finalizarea a noua coridoare separate care sa strabata tara de la Nord la Sud si 18 drumuri expres de la Est la Vest. Alte sapte rute sunt asteptate din Beijing catre granitele tarii, scrie Capital.

Eugen Schwab-Chesaru, directorul general Pierre Audoin Consultants (PAC) Europa de Est: "BVB - o submediocritate cu imagine deplorabila". Fuziunea Romtelecom-Cosmote, precum si listarea actiunilor Romtelecom la Bursa de Valori Bucuresti s-ar putea realiza in acest an, dupa o perioada indelungata de tergiversari, potrivit unor surse din piata telecomunicatiilor. Domnul Eugen Schwab-Chesaru, directorul general Pierre Audoin Consultants (PAC) Europa de Est, ne-a declarat: "Fuziunea dintre Romtelecom si Cosmote nu ar avea neaparat un impact major asupra pietei telecom din Romania (ca si marime sau evolutie/ trend), insa ar putea clarifica pozitia/oferta celor doi operatori si le-ar oferi un brand awareness comparabil cu cel al principalilor concurenti (Vodafone si Orange). Ar fi, de asemenea, o oportunitate de accelerare in oferte integrate IT&C, ceea ce lipseste aproape complet peisajului telecom din Romania, insa este de foarte mare pret in piete mature", scrie Bursa.

Principiul pescuitului: Ce obtii daca esti manager-coach? Sa fii la fel ca ceilalti manageri inseamna sa faci management in felul in care se face de obicei: directiv, instructional, bazat mai putin pe delegare si responsabilizare autentica si mai mult pe control, coercitie si impunere. Un manager va deveni manager-coach atunci cand isi va lua riscul de a trece in barca celor care: nu isi judeca subalternii ci ii considera in fiecare zi plini de potential; considera esecul subalternilor si pe cel propriu o forma de feedback si isi celebreaza esecurile ca pe victorii in fata necunoasterii; considera ca cele mai bune solutii sunt acolo unde sunt problemele -cine are o problema are si solutiile pentru ea (creative, inovatoare, eficiente) - trebuie doar sa insiste intr-un mod programatic, consecvent sa provoace felurile invechite de solutionare si sa le scoata la lumina pe cele noi, scrie cariereonline.ro