Business Report: Miliardarii lumii care inca mai pariaza pe imobiliare romanesti; SIF Banat-Crisana, interesata de Posta Romana; CupruMin Abrud, privatizat dar controlat de stat; Astazi se deschide prima autostrada din 2013

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 30 mai 2013, 3:26 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
SIF Banat-Crisana, interesata de Posta Romana. Procedura de privatizare a Postei Romane va fi reluata peste sase luni, dupa cum a decis, ieri, Guvernul, care a hotarat si sa initieze un proces de restructurare a companiei si de "reasezare" a datoriilor acesteia. Ministrul pentru Societatea Informationala Dan Nica a fost mandatat ca, in termen de o saptamana, sa redacteze un act normativ care sa reglementeze situatia companiei. Oficialul a declarat, citat de Mediafax, ca ofertele ferme si angajante pentru privatizarea companiei vor putea fi depuse pana la 30 iunie 2014, acest ultim termen putand fi, insa, devansat daca se constata ca operatorul postal a devenit atractiv in urma reorganizarii. Pana la expirarea termenului limita pentru achizitionarea documentelor de prezentare a companiei, niciun investitor nu a cumparat caietul de sarcini, in conditiile in care autoritatile au anuntat ca au fost purtate dis-cutii cu peste 50 de firme, "cel putin una declarandu-si singura intentia de a participa la privatizarea Postei Romane, iar aceasta este un fond roman de investitii", potrivit lui Alexandru Petrescu, presedintele Comisiei de privatizare, scrie Bursa.ro

Miliardarii lumii care inca mai pariaza pe imobiliare romanesti. Reputatia investitorilor imobiliari prezenti pe o piata tulburata de probleme cantareste enorm in conturarea unei imagini internationale favorabile. Romania nu duce lipsa de nume cu greutate in imobiliarele lumii, dar activitatea lor este destul de limitata. Dupa ce au promis ca vor construi proiecte in valoare de peste 9 mld. euro, multi investitori care au in spate nume cu rezonanta internationala s-au retras sau si-au blocat activitatea locala. Printre acestia se numara Gerald Cavendish Grosvenor, al saselea duce de Westminster si cel mai bogat proprietar britanic, care prin intermediul Sonae Sierra intentiona sa dezvolte proiecte de 900 mil. euro, Beny Steinmetz care avea planuri de peste 1 mld. euro, Benjamin de Rothschild, descendent al ramurii franceze a familiei Rothschild, care alaturi de partenerii sai promitea circa 1 mld. euro si Nathaniel Rothschild, descendent si mostenitor al ramurii britanice a familiei Rothschild, care alaturi de Sandor Demjan, al patrulea cel mai bogat maghiar, a anuntat investitii de 3 mld. euro in proprietati romanesti, anunta Capital.ro

Balada rovinietei - taxa de drum pe care statul roman o incaseaza ilegal. Rovinieta - de la introducerea acestui sistem de taxa si pana in prezent, putem spune ca s-a creat o epopee. Cum a inceput tot, ei bine copii mosului, totul a inceput cu introducerea taxei de drum, caci asta este rovinieta in pretul carburantului. Anii au trecut, cetatenii au uitat, asa ca legiuitorul a creat o noua lege prin care ne obliga sa platim aceasta rovinieta, separat de pretul carburantului, evident, iar pentru a demonstra ca suntem cetateni de buna-credinta ne da un sticker. Acum doi ani, pentru a mai stoarce alti bani de la noi, s-a introdus sistemul camerelor video ce ne supravegeaza constiincios activitatea pe drumurile publice. Camerele acelea aveau puterea de a verifica daca noi avem platita rovinieta. Intr-o prima faza, camerele, s-a demonstrat ca nu erau omologate. Dupa ce aceasta problema a fost remediata, au inceput sa curga valuri de amenzi pentru oameni care nu aveau roviniete. Da vorbim despre procesele-verbale electronice, informeaza BusinessCover

CupruMin Abrud, privatizat dar controlat de stat! Intentia statului de a vinde doar o participatie minoritara la CupruMin Abrud ar putea fi un nou esec. Ca sa poata atrage un investitor serios, statul ar trebui sa vanda in totalitate compania, dar sa pastreze un control riguros asupra programelor de investiti asumate de investitor, precum si o schema de redevente foarte bine pusa la punct, a explicat consultantul in fuziuni si achizitii Doru Lionachescu. Acesta spune ca investitorii mari nu sunt interesati de participatii mai mici de 40% si nici nu le convine sa faca publice contractele de achizitii, asa cum vor guvernantii, deoarece ar da mura-n gura concurentei. Potrivit sindicalistilor, compania s-ar putea redresa insa singura, in cativa ani, prin reinvestirea profitului. Numai ca statul duce lipsa de bani si nu isi permite sa renunte la castigurile acestei societati, scrie EVZ.

Aproape 6% din companiile romanesti active sunt in insolventa. In medie, una dintr-o suta de companii din Europa Centrala si de Est este in insolventa. Varfurile se intalnesc in Serbia (7,9%), Romania (5,6%), Ungaria (3,8%) si Croatia (2,4%). Coface, autorul monitorizarii, estimeaza ca situatia se va inrautati in acest an. Romania se poate lua foarte bine de mana cu Ungaria cand vine vorba de numarul companiilor cu probleme si rata de crestere a insolventelor. 23.665 firme romanesti intrate in insolventa in 2012 potrivit unui raport Coface, cu 10% mai mult decat anul anterior, fata de 22.840 companii in Ungaria, cu 11,9% peste numarul din 2011. Economia Ungariei este insa mai dinamica, exista mai multe firme inregistrate, de aici o rata a insolventelor inferioara, in ciuda cifrelor apropiate, anunta Romania Libera

Somajul din Germania, de patru ori mai mare decat asteptarile. Somajul din Germania a crescut, in luna mai, de peste patru ori mai mult decat anticipau analistii, cea mai mare economie europeana fiind afectata de o iarna mai lunga si de criza din zona euro. Numarul somerilor din Germania a crescut pentru cea de-a patra luna consecutiv, in mai, cu 21.000, la 2,96 milioane, potrivit datelor ajustate sezonier, prezentate ieri de Agentia Federala a Muncii de la Berlin. Analistii estimau un avans al numarului somerilor cu numai 5.000 de persoane. Rata somajului din Germania s-a mentinut la 6,9% luna aceasta, aproape de minimul ultimilor 20 de ani (6,8%), conform datelor oficiale. Produsul Intern Brut al Germaniei a crescut cu numai 0,1% in primul trimestru din 2013, dupa un declin de 0,7% in ultimele trei luni ale anului trecut. Evolutia este generata de faptul ca zona euro, principala piata de export a Germaniei, trece printr-o recesiune prelungita pe fondul crizei financiare, informeaza Bursa.ro.

Astazi se deschide prima autostrada din 2013. O parcurgi in mai putin de 10 minute. Putin peste jumatate din tronsonul de autostrada Deva - Orastie va fi deschis circulatiei incepand de astazi, cu o intarziere de aproape patru luni de zile. La tronsonul Deva - Orastie, cu o lungime de 32,5 kilometri, lucrarile trebuiau finalizate la inceputul lunii februarie a acestui an, conform contractului semnat in noiembrie 2010 de CNADNR cu constructorul Strabag - Straco Grup. In 21 decembrie 2012, oficialii de la CNADNR au decis sa deschida traficul pe o portiune de aproximativ 15 kilometri. Contractul cu Strabag si Straco are o valoare de 195 de milioane de euro, din care contributia UE prin ISPA este de 146 mil. Euro, diferenta de 48,7 fiind suportata din bugetul de stat. Pe traseu sunt construite 21 de poduri si pasaje, cel mai mare fiind podul peste raul Mures, care va avea o deschidere de 720 de metri, scrie Capital.ro

Editie M Sport pentru BMW Seria 6. BMW Seria 6 s-a remarcat inca de la inceput pentru eleganta, exclusivitate, dar si performante dinamice remarcabile, dispunand de cele mai rapide modele din gama BMW. In premiera, Noua editie M Sport ofera o oportunitate exclusiva pentru evidentierea calitatilor modelelor BMW Seria 6 Coupe, BMW Seria 6 Cabriolet si BMW Seria 6 Gran Coupe printr-un pachet de echipamente bogat, precum si optiuni de design speciale. Editia M Sport poate fi combinata cu versiunile 640d xDrive, 640i xDrive si 650i xDrive ale gamei BMW Seria 6 si va fi disponibila din luna iulie 2013. Modelele editiei BMW Seria 6 M Sport dispun de pachetul M Sport, care cuprinde pachetul aerodinamic M, jante M de 19 toli (din aliaj usor) cu design double-spoke, proiectoare LED de ceata, BMW Individual High-gloss Shadow Line, etriere de frana vopsite in negru si tevi de esapament cromate in nuanta inchisa. Specificatiile de exterior sunt completate de farurile LED adaptive, anunta 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   





















4551 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică