Guvernul vrea sa creeze un holding industrial. Executivul vrea sa creeze un holding industrial care va contine toate companiile viabile din subordinea Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), urmand ca pe viitor sa fie fie incluse, eventual, si societati si pachete de actiuni din detinute de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), a declarat Adrian Volintiru, presedintele AAAS. "Ideea este sa se adune toate partile curate ale fabricilor, inclusiv scoase prin procedura de insolventa, iar aceasta parte curata sa fie adunata intr-o companie nationala care sa activeze ca un holding industrial", a afirmat Volintiru pentru Adevarul.

BusinessFoto: Colaj foto

Privatizarea CFR Marfa a ajuns in gara. Relu Fenechiu: "Avem o companie atragatoare, cu datorii aproape de zero". In jur de 100-110 sindicalisti din cadrul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva au pichetat, ieri, sediul Ministerului Transporturilor, solicitand stoparea procesului de privatizare a CFR Marfa si reluarea acestuia in alte conditii, dupa cum ne-a spus Iulica Mantescu, presedintele Federatiei. Despre modul in care va fi solutionata aceasta problema, dar si despre cum vede ministerul de resort rezolvarea celorlalte problemele ridicate de sindicalisti, ne-a vorbit ministrul transporturilor Relu Fenechiu, scrie Bursa.

Ingrijorarile globale privind economia vin acum din China, care nu mai creste pe masura asteptarilor. Economia Chinei nu se simte foarte bine, iar acest lucru incepe sa ingrijoreze tot mai multa lume, in special tarile care au companii cu capacitati de productie la chinezi. Cea mai mare problema este nu eventualitatea unei recesiuni, ci o crestere economica mai mica decat cea necesara pentru a mentine sanatoasa economia. Nu de alta, dar si sistemul bancar chinez pare a se indrepta catre o mare bula, asemanatoare cu cea americana din 2007. Deocamdata este vorba doar de ingrijorari, insa nu suntem departe de o noua criza globala, pornita de data aceasta din Asia, scrie BusinessCover.

Banii UE, absorbiti in fondurile de salarii. Cea mai mare parte a fondurilor europene acordate Romaniei din 2007 si pana acum nu au vizat cresterea economica prin dezvoltarea mediului privat, ci au luat calea autoritatilor publice centrale. Cu exceptia programelor operationale de transport si de mediu, ministerele au accesat fonduri pe toate caile posibile - atat prin cele doua programe dedicate, in mare, administratiei publice (PODCA - Dezvoltarea Capacitatii Administrative, si POAT - Asistenta tehnica), cat si prin POSDRU (Dezvoltarea Resurselor Umane), POR (Programul Operational Regional) si chiar prin POSCCE (Cresterea Competitivitatii Economice), linie de finantare dedicata, in general, mediului privat, scrie Capital.

Imprumuturile Romaniei: Datoria administratiei publice in criza. Beneficiarii si trendurile. Datoria administratiei publice a Romaniei a urcat de la 13,4% din PIB in 2008 la 36,8% din PIB la finele primului trimestru din acest an. Evolutia a fost, insa net diferita pentru administratia centrala, care si-a triplat soldul datoriilor realativ la PIB si cea a administratiei locale, care s-a majorat doar cu ceva mai mult de un sfert. Am raportat cifrele Ministerului de Finante strict la PIB pentru ca intereseaza mai putin un sir de cifre abstracte si mai mult evolutia proportiilor pe componentele central/local si catre extern sau intern, scrie cursdeguvernare.ro.

Cat de ieftina poate fi energia nucleara? Continuarea Programului nuclear romanesc, respectiv constructia Unitatilor 3 si 4 de la Cernavoda, ramane in atentia Energy-Center. Si, pentru ca, vorbim in ultima vreme despre securitate energetica, despre investitii de zeci de miliarde de euro, dar mai ales despre cine finanteaza maretele planuri, va supunem atentiei cateva dintre problemele ce pot aparea si de care, cel putin dupa stiinta noastra, nimeni nu a vorbit pana acuma. Am anuntat, in premiera, ca in ciuda aparentelor, guvernul Romaniei poate obtine banii pentru finantarea lucrarilor de constructie a reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda, de unde nici nu ne-am fi asteptat, adica tocmai de la... "Mama Rusie", scrie Energy-Center.

Iulian Fota: "Deprofesionalizarea administratiei devine mai periculoasa decat insasi criza economica". "Romania nu are o politica ostila fata de Rusia"; "Economia este o problema de securitate nationala pentru toata lumea"; "Acum 150 de ani, vechii liberali stiau cum sa contruiasca o bursa si ce sa faca cu aceasta, iar noi astazi, dupa atatea decenii de acumulare a know-how-ului in domeniul economiei si finantelor, nu stim cum sa o administram profitabil". Consilierul prezidential pe probleme de securitate nationala, domnul Iulian Fota, ne-a acordat un interviu in care a abordat o serie de probleme stringente pentru tara noastra: criza economica, deprofesionalizarea administratiei centrale, privatizarile din zona resurselor naturale, scrie Bursa.

Fortus Iaşi, atrasă într-un concubinaj forţat cu magnatul Tender. De ce a eşuat planul? Fostul director al fabricii Vulcan, deţinută de magnatul Ovidiu Tender, este acum preşedinte al AAAS şi a încercat să facă o uniune industrială între combinatul de stat Fortus Iaşi, din portofoliul instituţiei, şi Vulcan. Pentru această uniune, Adrian Volintiru a încercat să obţină finanţare de la stat care ar fi fost administrată de Vulcan. Planul a fost respins de ministerele Economiei şi Finanţelor, scrie Economica.net

Cimentul roman, marea noutate veche de 2.000 de ani din constructii. Romanii au inceput sa foloseasca cimentul - pe datele existente acum - prin secolul al doilea i.Hr. Ca orice natie inventiva l-au imbunatatit continuu, iar acum, dupa mai bine de 2.000 de ani specialistii recunosc ca e superior celui actual, cunoscut ca ciment Portland si au cautat sa redescopere formula pierduta in timp. Si au descoperit-o, iar aplicarea sa in constructiile moderne nu doar ca va prelungi viata imobilelor, ci va reduce poluarea care apare in cazul productiei cimentului Portland, scrie BusinessCover.

Afaceristii romani se cred cinstiti: 81% nu dau spagi ca sa obtina contracte. Oamenii de afaceri din Romania considera ca nu este nevoie sa dea mita ca sa castige contracte, arata un sondaj efectuat in Europa de Est. Totusi, ei sunt de parere ca mediul de afaceri este corupt, dar nu identifica semnele fraudei in sectorul lor de activitate. Mita si coruptia, mai scazute in Romania decat in alte tari est-europene. Astfel, 61% dintre respondentii din Romania sunt de parere ca practicile de coruptie sunt intalnite pe scara larga in tara noastra, dar doar 19% au indicat ca, in sectorul in care firma lor isi desfasoara activitatea, mita este o practica des intalnita pentru a castiga contracte, arata sondajul efectuat de compania Ernst & Young, scrie Romania libera.

In Europa, doar Jaguar creste mai puternic decat Dacia. Inmatricularile de autoturisme Dacia pe piata europeana au crescut in primele cinci luni ale acestui an cu 17,5%. Singura marca cu o majorare mai puternica a numarului de masini inmatriculate in perioada mentionata este Jaguar: +20,5%. Noua gama de produse Dacia pare sa fie pe gustul clientilor europeni. Dovada incontestabila vine odata cu raportul Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA) pentru luna mai, scrie Capital.

Factura la curent ar putea scădea cu 5%, din august. Estimare ANRE. Odată ce legea privind tăierea de subvenţii pentru producătorii de energie din surse regenerabile va produce efecte, factura la curent va scădea cu câteva procente.Modificarea tarifelor la energie nu este, totuşi, în sarcina lui Niţă, instituţia cu atribuţii în acest sens fiind ANRE. Potrivit explicaţiilor preşedintelui Nicolae Havrileţ, scăderea facturii la electricitate ar putea fi posibilă doar din august, şi doar cu 5%, scrie Economica.net