Industria romaneasca intra in coma fara speculatori. Multi dintre investitorii care si-au pariat banii pe relansarea industriei romanesti au ramas cu suprafete imense de terenuri nedezvoltate, care genereaza anual pierderi. Peste 1.200 de hectare de teren au fost cumparate in jurul marilor orase pentru constructia de spatii industriale si logistice, insa in ultimii ani nu s-a mai construit aproape nimic. Numai in jurul Bucurestiului stau neinchiriati circa 140.000 mp de spatii industriale, iar in orase precum Timisoara, Arad sau Ploiesti, gradul de neocupare se ridica la 13-15%, potrivit DTZ Echinox. Sectorul sta practic pe loc, de vreme ce suprafata spatiilor disponibile este similara cu cea de anul trecut, si asta pentru ca au fost livrate putine proiecte, iar absorbtia spatiilor construite este extrem de greoaie, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Soarta companiei Remin, decisa in toamna. Planul de reorganizare a companiei miniere Remin Baia Mare, aflata in insolventa din anul 2009, va fi prezentat adunarii generale a creditorilor in tomna acestui an, dupa ce vor fi incheiate toate studiile de fezabilitate pe care compania le desfasoara, in prezent, cu diversi investitori interesati de relansarea activitatii minere in Maramures, ne-au declarat surse apropiate proiectului. Recent, compania miniera, una dintre cele mai mari din tara, a lansat un anunt pentru atragerea unor investitori care sa contribuie, sub diverse forme, la redeschiderea minelor aflate in patrimoniul Remin. In urma acestui anunt, si-au facut simtita prezenta sase investitori, ne-a spus Adrian Volintiru, presedintele Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului (cel mai mare creditor al societatii Remin Baia Mare), anuntaBursa.ro.

De ce sufera germanii din cauza crizei euro in ciuda avantajelor pe care le au. Singura tara care pare ca profita de pe urma crizei euro este Germania. Trei argumente pot sa vina in sprijinul acestei afirmatii si se refera la politica ratelor mici ale dobanzilor practicata de Banca Centrala Europeana, la nivelul exporturilor si la configuratia pietei muncii. Aceasta stare de fapt se poate schimba radical pentru Germania daca zona euro ar fi din nou lovita de vreun cutremur financiar. Desi criza euro nu este una pe care sa fi fost provocata de germani, cu siguranta ca acestia nu au stat pe margine si au gasit in aceasta situatie una din care sa obtina si numeroase avantaje, informeazaEuropolitics.ro.

Harta salariilor: dupa criza, saracia a lovit Romania si a ocolit Bulgaria. Scumpirile au depasit cresterea salariilor romanilor in perioada 2009-2013, salariul orar a scazut dramatic, iar riscul de saracie a avansat, in timp ce Bulgaria domina topul majorarilor salariale din UE. In perioada 2009-2012, salariile romanilor au crescut, in medie, cu 19,2%, dar preturile au avansat cu 20,9%, astfel ca puterea de cumparare a scazut cu 1,7%, in principal din cauza masurilor de austeritate. Pentru comparatie, in Bulgaria puterea de cumparare a crescut cu 5,4%, vecina noastra de la sud de Dunare fiind astfel prima intr-un top al majorarii veniturilor intocmit de Institutul Sindical European (The European Trade Union Institute - ETUI). Studiul ETUI imparte evolutia salariilor reale (dinamica veniturilor, corectata cu inflatia) pe doua tronsoane: perioada 2000-2008 si perioada 2009-2012, respectiv inainte si dupa criza economica, scrieAdevarul.

Marirea si decaderea celui mai puternic oligarh din Balcani. Miroslav Miskovici este cel mai puternic om din Serbia si unul dintre cei mai puternici din Balcani, dar foarte putina lume a auzit de el pana in luna iulie, cand a platit o cautiune-record de 12 milioane de euro pentru a fi eliberat conditionat din inchisoarea unde isi petrecuse ultimele sapte luni. In 2001, Miskovici a fost rapit si eliberat a doua zi in schimbul unei rascumparari de 5 milioane de dolari. Cine este insa acest oligarh misterios din Balcani? Motivul pentru care nici macar sarbii n-au auzit de Miskovici este ca acesta a preferat intotdeauna sa ramana in umbra, de unde sa controleze politicienii si media. Potrivit ziaristilor sarbi citati de New York Times, Miskovici obisnuia chiar sa plateasca jurnalisti ca sa nu scrie nimic despre el, anuntaRomania Libera.

Mariana Gheorghe, Petrom: "Marea Neagra poate transforma Romania intr-un lider regional". Exploatarea off-shore la mare adancime ne ofera posibilitatea de a avea acces la gaze naturale mai ieftine decat cele importate, spune directorul general al OMV Petrom Insa pana la prima productie mai trebuie sa asteptam cativa ani, perioada in care investitorii au nevoie, pe langa rezultate bune referitoare la zacaminte, de un regim fiscal avantajos, predictibilitate si de un sistem de redevente rezonabil. Capital: Gazoductul Nabucco, unul din pilonii actualei strategii energetice a esuat. Considerati ca avem nevoie de o noua strategie? Mariana Gheorghe: Cred cu tarie ca Romania are nevoie de o strategie energetica pe termen lung. Aceasta trebuie sa capitalizeze oportunitatile pe care le are Romania, dar sa dea si solutiile la provocarile pe care le avem pentru a le capitaliza. Romania are in sectorul energetic trei valente principale, si anume: factor de crestere economica, a doua poate aduce securitatea si independenta energetica si a treia este vocatia pe care o are sectorul energetic de a pozitiona Romania ca un lider regional in acest sector. Integral inCapital.ro.

Pagani Zonda Revolucion, editia finala. Revolucion este editia de adio a hypercarului Pagani Zonda, dotat cu un motor V12 de 6,0 litri. Noua versiune are 800 CP si 730 Nm, pentru o greutate totala a masinii de doar 1.070 kg, ceea ce inseamna un uimitor raport, de 748 CP/tona! Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala din magneziu cu 6 trepte, capabila sa schimbe in doar 20 de milisecunde! Imensa putere ajunge la sol printr-un sistem electronic de control al tractiunii cu 12 setari, pus la punct de Bosch. Pirelli furnizeaza pneurile speciale pentru acest bolid, iar la eleronul spate exista un sistem aerodinamic activ, in genul DRS-ului din Formula 1. Caroseria are sasiul monococa realizat din carbon si titan, iar franele ceramice, produse de Brembo, preiau tehnologie din F1, pentru a fi mai usoare si mai durabile, scrie24auto.ro.