Business Report: Cum arata autostrada pe care vom putea circula peste cateva saptamani; "Efectul Bernanke" poate arunca lumea financiara globala in aer; Ucraina vrea sa-si diversifice sursele de aprovizionare cu gaze, Romania inca se mai gandeste

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Marţi, 27 august 2013, 5:25 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
"Efectul Bernanke" poate arunca lumea financiara globala in aer. "Suntem acum in pragul unei crize financiare istorice si a unui colaps! Vom fi martorii unei distrugeri istorice si catastrofale in finantele globale, iar investitorii care vor dori sa supravietuiasca acestui holocaust financiar ar fi bine sa fie pozitionati corect!" Acestea sunt declaratiile unui prestigios economist american, reputat specialist financiar, John Embry, cu peste 50 de ani de prezenta pe pietele financiare americane, care pur si simplu au socat opinia publica americana si cercurile financiare din aceasta foarte importanta parte a lumii. Au fost facute portalului de stiri economice si financiare King World News, la data de 20.08.2013, fiind generate de intalnirea de taina din aceeasi zi, avuta de presedintele SUA, Barack Obama, cu oficialii FED, Rezerva Federala Americana, de fapt sistemul Bancii Centrale, ai institutiilor financiare de supraveghere si ai organizatiilor financiare cheie din SUA, scrie Bursa.ro.

Cum arata autostrada pe care vom putea circula peste cateva saptamani. Aproximativ 27,5 kilometri de autostrada urmeaza sa fie deschisi circulatiei in perioada urmatoare. Termenul era prevazut pentru aprilie 2013, insa a fost prelungit pentru luna august, conform unui raspuns al CNADNR remis revistei Capital in iulie. Totusi, inaugurarea s-ar putea amana cu 3-4 saptamani. La ora actuala, lucrarile se afla pe ultima suta de metri, dar nu pot fi terminate in doar patru zile, cat a mai ramas din luna august. Conform fotografiilor realizate si publicate de Opinia Timisoarei, mai sunt de realizat unele lucrari de asfaltare pe anumite portiuni si cateva drumuri de legatura. Cei 27,5 km de autostrada fac parte din autostrada A1 Nadlac - Sibiu si sunt situati pe coridorul IV paneuropean. Contractul incheiat in urma cu doi ani cu Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA - Cossi Construzioni SpA are o valoare totala de 681.040.913 lei (fara TVA) din care 85% fonduri europene si 15% de la bugetul national, anunta Capital.ro.

Ucraina vrea sa-si diversifice sursele de aprovizionare cu gaze, Romania inca se mai gandeste. A trecut aproape neobservata informatie conform careia, Ucraina ar vrea sa importe gaze naturale din Romania. Panicatii de serviciu, cei care trag sirena ori de cate ori se vorbeste despre exportul de gaze al Romaniei, sunt, probabil, in vacanta. Guvernul are la randul lui alte preocupari, iar Departamentul de energie nu prea stie, probabil, cu ce se mananca livrarea de gaze "in sistem invers" catre Ucraina. Nu este prima data cand Ucraina isi exprima dorinta de a importa gaze naturale din alta parte decat din Rusia, dovada ca in relatia cu Ungaria si Slovacia negocierile sunt mult mai avansate. Ucraina este cel mai mare consumator de gaze naturale din aceasta parte a Europei, avand un import de circa 30 de miliarde de metric cubi anual, in mare parte din Rusia. Disputele repetate din ultimii ani, dintre Ucraina si Rusia, au facut ca vecinii nostri de la Nord sa gandeasca o diversificare a aprovizionarii pana nu este prea tarziu pentru ei, informeaza Energy-Center.ro.   

Toamna aduce chirii ieftine. De saptamana aceasta si pana la sfarsitul lui octombrie, atunci cand incepe noul an universitar, piata chiriilor fierbe. Studentii isi cauta gazda, iar proprietarii de locuinte stiu asta. In ultimii ani, in aceasta perioada s-au inregistrat cele mai mari cresteri de preturi ale chiriilor. Insa anul acesta ar putea fi unul atipic. Analistii imobiliari spun ca nu vor mai exista cresteri atat de mari si ca oricum sunt destul de multe oferte de inchiriere. Analistul imobiliar Dragos Dragoteanu spune ca nu exista niciun argument economic care sa duca la o crestere a preturilor chiriilor fata de anii precedenti: "Studentii au bani de la parinti, iar parintii nu cred ca au venituri mai mari atata timp cat economia inca nu si-a revenit. Preturile sunt cel putin la acelasi nivel sau chiar mai mici cu 5 - 10%", scrie EVZ.

Roubini: "Italia risca o furtuna financiara din cauza lui Berlusconi". Instabilitatea din Italia, legata de viitorul fostului premier Sivio Berlusconi, ar putea duce la declansarea alegerilor anticipate, anul viitor, iar tara ar putea fi penalizata de pietele financiare chiar din aceasta saptamana, potrivit economistului american Nouriel Roubini. Roubini, profesor la New York University, a afirmat intr-un interviu acordat publicatiei italiene La Repubblica ca Italia, a treia mare economie din zona euro, se afla in prezent intr-o perioada de "volatilitate controlata". El a avertizat ca daca situatia se va inrautati, ceea ce nu pare deloc imposibil, atunci consecintele vor fi foarte daunatoare pentru Italia, iar investitorii ar putea incepe sa reactioneze negativ chiar din aceasta saptamana. Bursa din Milano a coborat in prima parte a tranzactiilor de ieri cu 1,75%, iar spreadul dintre obligatiunile italiene pe termen de 10 ani si cele germane de referinta a ajuns la 2,44%, semn al ingrijorarii investitorilor, anunta Bursa.ro

Industria auto nu reuseste sa iasa din criza de supraproductie. Vezi unde se afla uzinele din Europa. Industria auto europeana trece prin schimbari majore. Productia celor 186 de uzine de pe continent depaseste cu mult vanzarile. Inca din 2007-2008 se vorbeste despre adevarata problema a industriei auto europene: supracapacitatea. Pe atunci, in statele Uniunii Europene si EFTA erau produse circa 18 milioane de vehicule, in timp ce vanzarile depaseau 18,7 milioane. In ciuda faptului ca marii constructori au luat deja masuri reducand pana anul trecut productia pana la 16,3 milioane de autovehicule, reculul acestei piete - care abia a atins 14,4 milioane - a estompat toate eforturile, dezvaluind un tablou sumbru. Conform analistilor pietei si chiar sefilor unor importante companii, fara inchiderea unor uzine criza din industrie nu poate lua sfarsit, informeaza Capital.ro

VW Golf VII R - cel mai puternic! Cea mai puternica varianta a noului Volkswagen Golf VII este, conform traditiei, versiunea R. Sub capota se ascunde acelasi motor 2.0 TFSI care se regaseste si la noul Audi A3. Premiera mondiala va avea loc peste putin timp, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt (IAA 2013). Motorul 2.0 TFSI in 4 cilindri dezvolta 300 CP si un cuplu de 380 Nm. In comparatie cu vechea generatie, a castigat 30 CP si 30 Nm. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/ora. Acceleratia 0-100 km/ora se realizeaza in 4,9 secunde, in varianta de echipare cu transmisie robotizata cu dublu ambreiaj (DSG). In versiunea cu transmisie manuala cu 6 rapoarte, aceeasi acceleratie se realizeaza in 5,3 secunde. Remarcabil este faptul ca, in ciuda cresterii de putere, consumul noului Golf R este mai mic in medie cu 18%, comparativ cu generatia precedenta, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   





















7151 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri