Business report: Statul pierde cat bugetul Sanatatii pe doi ani din cauza evaziunii; Harta trenurilor private din Romania. Cum au reusit competitorii CFR sa faca profit; Romania intervine la CE pentru a ajuta Chisinaul in razboiul vinurilor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 16 septembrie 2013, 4:33 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
Statul pierde cat bugetul Sanatatii pe doi ani din cauza evaziunii. Guvernul se declara neputincios in privinta stoparii marii evaziuni fiscale, din cauza careia se pierd in fiecare an 15 miliarde de euro. Introducerea unui nou impozit forfetar, inventat zilele trecute si adresat micilor intreprinzatori, este din acest motiv o optiune ciudata. Romania pierde anual din cauza evaziunii fiscale 15 miliarde euro, adica suma care ar intra suplimentar la buget daca Guvernul ar reusi sa aduca la 45% din PIB, cat este media in UE27, de la actualul nivel de 34% din PIB, ponderea veniturilor bugetare in PIB, potrivit Romania Libera.

Eficienta fiscalitatii romanesti in criza : Taxarea veniturilor versus colectarea taxelor.
O comparatie cu blocul estic. Datele dintr-o analiza a Consiliului Fiscal arata ca suntem fruntasi la taxarea veniturilor populatiei si ultimii dintre fostele state socialiste acum membre UE la strangerea contributiilor sociale. Clasamentele au fost intocmite nu dupa rata nominala a impozitelor, ci dupa sumele efectiv intrate in visteria statului. La impozitul pe profit ne situam la mijlocul clasamentului, pe locul 5 din 10 state analizate. Cu toate acestea, trebuie remarcata reducerea graduala a ponderii acestui tip de impozite in PIB, de la 2,5% din PIB in 2008 la doar 1,8% in 2012, ceea ce spune multe atat despre diminuarea profitabilitatii cat si despre eficienta colectarii banilor, arata o analiza realizata de Curs de guvernare.

Harta trenurilor private din Romania. Cum au reusit competitorii CFR sa faca profit.
Operatorii trenurilor private au reusit, practicand tarife similare celor ale CFR Calatori sau chiar mai reduse, sa iasa "pe plus" chiar si anii de criza, in conditiile in care compania de stat s-a confruntat cu datorii de ordinul a sutelor de milioane de euro si pierderi pe masura. Privatii pun rezultatele net superioare celor ale CFR Calatori pe seama gestionarii "la sange" a resurselor. Continuarea in Gandul.

Micii arendasi, neputinciosi in fata marilor latifundiari.
In lupta pentru acapararea terenurilor agricole, arendasii care lucreaza suprafete mici, mai ales cei tineri, abia fac fata concurentei marilor latifundiari. Utilajele performante, noi, sunt prea scumpe pentru fermierii romani. Cand vorbim de mari arendasi, primele nume care ne vin in minte sunt ale lui Ioan Neculae, Culita Tarata, Adrian Porumboiu sau Jihad El Khalil. Acestia detin in exploatare suprafete de zeci de mii de hectare de teren agricol si fac parte din cercul select al marilor latifundiari. Cum se spune in popor, "au prins cheag" si le este mai usor sa ofere sume frumusele proprietarilor de terenuri care vor sa le dea spre arenda, scrie Evenimentul Zilei.

Sistemul bancar traverseaza acum o perioada de insanatosire.
Bursa publica un interviu cu Traian Halalai, presedintele Eximbank: "Consider ca sistemul bancar traverseaza acum o perioada de insanatosire, de refacere dupa criza economica. O perioada in care se manifesta intens tendinta de consolidare, de concentrare, cu restrangeri si reorganizari de operatiuni, cu centralizarea anumitor functiuni la bancile mama etc. Este adevarat ca la jumatatea anului se vede o imbunatatire semnificativa a profitabilitatii, insa este greu de estimat daca aceasta tendinta se va mentine pana la finele anului."

Asa arata noul metrou din Bucuresti. Au aparut in premiera fotografii
care prezinta modul in care va arata metroul din Bucuresti. In vara anului 2011, Metrorex a organizat o licitatie pentru achizitia a 16 noi trenuri de metrou. Desi favoritii licitatiei erau Bombardier - Metrorex avand deja in exploatare 44 de trenuri de acest tip - licitatia a fost castigata de spaniolii de la CAF - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., cu un pret de 97 de milioane de EUR fara TVA (6 mil. EUR pentru fiecare tren). Dintre cele 16 trenuri de la CAF, primele 4 vor fi asamblate in Spania, pentru urmatoarele 12 asamblarea finala urmand sa fie facuta la Atelierele Grivita din Bucuresti, aflam din Capital.

Romania intervine la CE pentru a ajuta Chisinaul in razboiul vinurilor.
Ministrul roman de Externe, Titus Corlatean, a solicitat Comisiei Europene sa elaboreze un mecanism de sustinere financiara, care sa compenseze pierderile suportate de Republica Moldova in urma embargoului pe termen nelimitat impus de Rusia vinurilor moldovenesti, anunta Evenimentul Zilei.

Cum te poti plimba prin Europa cu de pana la patru ori mai ieftin.
Tot mai multi romani calatoresc prin Europa folosind un sistem deja bine cunoscut in restul statelor de pe batranul continent. Prin carpooling  platesti mult mai putin pe transport. Romanii sunt tot mai interesati de alternativele neconventionale la transportul prin Europa, una dintre acestea fiind carpooling-ul. Este vorba de a merge la destinatie cu masina unei persoane pe care nu o cunosti sau de a lua cu tine, pe anumite distante, diverse persoane care au aceeasi destinatie. Mai exact, este un fel de "ia-ma, nene" civilizat, in care pasagerii fara masini, dar si posesorii de autoturisme, isi creaza un cont pe retelele specializate cu scopul de a calatori impreuna. Integral pe Economica.net.

Cinci ani de la falimentul care a impins lumea in criza.
Pe 15 septembrie 2008, falimentul Lehman Brothers, una dintre cele mai mari banci americane, cobora criza de la inaltimea salilor de sedinte ale zgarie-norilor de pe Wall Street in strada, la omul de rand. Din acest moment, ceea ce fusese poate unul dintre cel mai bine pastrate secrete era pe buzele tuturor. Izbucnise o criza. Una atat de puternica incat nu am reusit sa iesim nici astazi din ea. Integral in Adevarul.




















3454 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică