Guvernul rus pregateste subventii de 2,3 miliarde euro destinate industriei auto. Guvernul rus pregateste subventii masive pentru companiile auto producatoare pe piata locala, care ar putea atinge anul viitor 100 de miliarde de ruble (2,3 miliarde de euro), pentru a compensa o taxa pe reciclarea masinilor, relateaza AFP. In prezent, taxa este aplicata doar automobilelor importate si a fost contestata de Uniunea Europeana (UE) la Organizatia Mondiala a Comertului (OMC), iar Duma de Stat, Camera inferioara a Parlamentului rus, a aprobat extinderea aplicarii taxei si in cazul producatorilor rusi, din luna ianuarie a anului viitor, relateaza agentia franceza de presa. Ministerul Industriei a pregatit un proiect al unui mecanism de subventionare pentru a compensa impactul acestei taxe asupra constructorilor autohtoni, deja afectati de scaderea vanzarilor, noteaza Bursa.ro

Posibil precedent. Cum a scapat de executarea silita un client BCR. O instanta din Vrancea a decis anularea executarii silite pentru un credit imobiliar . Suna banal dar particularitatile cazului dau o valoare semnificativa deciziei magistratilor care au ridicat problema legalitatii transferului creditelor restante de la banci spre societati specializate in recuperarea debitelor. In aceasta situatie se afla sute de mii de clienti ai tuturor bancilor din Romania Tribunalul Vrancea a amanat executarea silita a unui credit imobiliar de la BCR pe motiv ca a existat confuzie intre banca cu care clientul a incheiat contractul de credit imobiliar si societatea specializata in recuperarea debitelor al carei client a ajuns ulterior, scrie Capital.

Autobuzul romanesc a dat chix. Constructorul nu a vandut nici lotul de proba. Din lotul de 10 autobuze Urban Crosstown realizate de Roman Brasov nu s-au vandut decat patru. Pe restul nu le vrea nimeni din Romania, reprezentantii fabrici incercand sa gaseasca clienti in strainatate. Sunt dispusi sa lase si la pret. Autobuzul Roman Brasov, conceptie romaneasca 100%, este un esec , iar producatorul incearca sa scape si de cele 6 pe care le mai are din lotul-proba, chiar si la reducere de peste 10%. Urban Crosstown, modelul de autobuz Roman, a fost un proiect lansat in 2008 in ideea ca va putea participa la licitatiile organizate de regiile de transport ale primariilor din tara. Astfel de licitatii nu s-au tinut, cu exceptia Bucurestiului, unde a fost preferat modelul concurent Mercedes Citaro. Fabrica din Brasov a ajuns astfel sa livreze doar cateva bucati catre firme de transport international de persoane. Mai precis, 4, din lotul- proba initial de 10, informeaza economica.net

Ce salarii aveau romanii inainte de Revolutie si ce se putea cumpara din venitul castigat. Ne permitem mai multe acum? Nu putini sunt cei care isi aduc aminte de perioada dinainte de Revolutie, cand fiecare roman avea un loc de munca asigurat, iar salariul era la un nivel care iti permitea sa duci un trai decent. Problema atunci erau magazinele goale si faptul ca aproape totul se cumpara pe cartela, cu ratia. Adevarul va prezinta o retrospectiva a salariilor castigate atunci de romani, in functie de ocupatie, dar si preturile acelor vremuri. In 1985, salariul mediu al unui angajat din Romania era de 2.827 de lei. Acum, castigul salarial mediu se ridica la putin peste 1.600 de lei, potrivit datelor Institutului National de Statistica. Daca analizam nivelul salariilor in functie de pozitia ocupata si de domeniul de activitate, vom observa ca unele lucruri s-au schimbat semnificativ in ultimii 28 de ani. De exemplu, angajatii din invatamant erau foarte bine platiti inainte de Revolutie, accentul punandu-se pe educatie, iar salariul unui profesor cu inalta calificare putea ajunge 5.600 de lei, dublu fata de media pe economie, potrivit datelor agregate de portalul LABORSTA Internet. Astazi, un angajat in invatamant castiga lunar, in medie, 1.400 de lei, sub media pe economie.

Bulgarii arunca manusa OPCOM: daca noi nu putem, faceti-o voi! Operatorul Sistemului de Electricitate din Bulgaria (TSO) a anuntat zilele trecute ca renunta la intentia de a organiza o piata de energie electrica interna, fara a preciza insa ce consecinte poate avea o asemenea decizie pentru tarile vecine. Nici nu se impunea acest lucru, atata vreme cat Bulgaria are restante foarte mari fata de introducerea reglementarilor Pachetului 3 de energie al Uniunii Europene. Chiar si asa, Bulgaria a refuzat orice cuplare la o alta bursa din tarile vecine. Anuntul operatorului bulgar de sistem nu a starnit absolut nici o reactie in randul oficialilor romani. Probabil, Departamentul pentru Energie, OPCOM sau Transelectrica, ca sa nu mai spunem Guvernul, habar nu au de decizia bulgarilor. Cum altfel se poate explica tacerea absoluta a acestora, dupa o asemenea pozitie transanta a TSO Bulgaria? Integral in energy-center.ro

Armenia si Kargazstanul au primit unda verde pentru a adera la Uniunea Vamala, in care ar dori sa intre si Turcia. Rusia, Belarus si Kazahstan au aprobat joi admiterea Armeniei si a Kargazstanului in Uniunea Vamala formata de cele trei tari, a declarat presedintele rus Vladimir Putin, joi seara, la Minsk, unde a avut loc reuniunea Consiliului economic superior euroasiatic, in ajunul summitului statelor membre CSI, relateaza RIA Novosti. 'Am sprijinit intentia Armeniei si Kargazstanului de a se alatura proiectului de integrare', a indicat Putin, in finalul reuniunii cu presedintii tarilor din Uniunea Vamala. Rusia, Belarus si Kazahstan au creat un grup de lucru insarcinat cu elaborarea unei 'foi de parcurs' de aderare a celor doua tari la Uniunea Vamala, informeaza Capital.

Noul Nissan Note, in Romania. Dezvaluit publicului pentru prima oara la Salonul de la Geneva din acest an, noul Nissan Note intruneste calitatile confirmate ale predecesorului sau si inovatiile prezente pe alte doua modele ale marcii, Nissan Juke si Nissan Qashqai. Pretul modelului incepe in Romania de la 13.600 euro cu TVA. Noul Note a ajuns deja in showroom-urile Nissan, la inceputul acestei saptamani, noteaza 24auto.ro