Ionel Blanculescu: "Fermierii au nevoie mai degraba de o banca agricola, nu de un fond de investitii". In cautarea unei alternative la finantarea bancara, tot mai multi jucatori din sectorul agricol propun crearea unui fond national de investitii in acest domeniu. Problema este ca, de fapt, pe fondul lipsei de capital, agricultorii au ales sa militeze pentru un mecanism a carui denumire generica nu are neaparat legatura cu ceea ce majoritatea isi doreste. In acceptiunea generala, un fond de investitii colecteaza bani de la mai multi investitori si ii investeste in mai multe tipuri de instrumente financiare, cele mai folosite fiind actiunile, instrumentele cu venit fix (obligatiuni), depozite. "Ce trebuie retinut este ca gestiunea unui fond de investitii se face pe baza de profitabilitate. Practic, aceste fonduri nu fac investitii decat pentru profit si nu fac acte caritabile", ne-a explicat analistul economic Ionel Blanculescu. Domnia sa este de parere ca, desi astfel fonduri se pot axa si pe sectorul agricol, practica in lume ne arata ca, prin traditie, fondurile de investitii nu sunt interesate de acest domeniu si prefera plasamente in inalta tehnologie si medicina in peste 90% din cazuri, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Parcarile cu plata - afacere cu potential, dar nu pentru primarii. Cu mici exceptii, administratia publica nu reuseste sa egaleze performantele obtinute de firmele private. Cel putin pe hartie, parcarile operate de primarii sunt mai mult goale. Cele 3.000 de locuri de parcare cu plata supraterane aflate in administrarea Primariei Municipiului Bucuresti (PMB) au adus in 2011 venituri de 4,2 milioane de lei si un profit brut de 2,1 milioane de lei. Cu alte cuvinte, fiecare loc de parcare a fost ocupat in medie doar 3,5 ore in zilele lucratoare. Desi o simpla vizita in teren sugereaza cu totul altceva, anuntaCapital.ro.

Vindem Dacia si Ford de miliarde de euro, pana in Madagascar si Togo. Toate tarile unde ajung. Aproape doua miliarde de euro pe primele sapte luni ale acestui an. La atat se ridica exportul de masini romanesti , ceea ce face si masina cel mai cautat produs romanesc in strainatate, potrivit datelor de la Statistica. Vanzatorii sunt cei doi producatori de masini din Romania, Dacia si Ford , iar statistica imparte exporturile pe categorii de autovehicule. Astfel, masinile sunt imartite pe tipul de carburator si pe capacitatea cilindrica. Cele mai vandute masini romanesti sunt cele pe motorina, de pana in 1.000 de centrimetri cubi. 88.000 de unitati in valoare de 700 de milioane de euro au fost vandute in primele sapte luni ale anului. Cele mai importante tari de destinatie sunt Franta, Turcia si Italia, informeazaEconomica.net.

Comisia Nationala de Prognoza: Modificare a structurii PIB in 2014. Anul viitor structura Produsului Intern Brut se va modifica substantial, potrivit ultimelor date ale Comisiei Nationale de Prognoza (CNP). Daca in 2013, productia agricola peste asteptari a reusit sa provoace corectii in plus in estimarile unor organisme internationale privind cresterea economica, in 2014 vedeta cresterii sectoriale va fi sectorul constructiilor, anticipeaza CNP. Agricultura a avut in acest an un avans de 12% fata de 2012, dar va inregistra un recul de -3% in 2014 Dupa o crestere modesta a sectorului constructiilor, de 1,5%, obtinuta in acest an, in 2014 se va inregistra un salt de 6%, potrivit estimarilor CNP, scrieCursdeguvernare.ro.

Rusii de la Gazprom vor gaze din Marea Neagra. Ce planuri mai au pentru Romania. Gigantul rus Gazprom ar putea participa la licitatia pentru concesiunea mai multor perimetre petrolifere, inclusiv din Marea Neagra, pe care Agentia Nationala pentru Resurse Minerale (ANRM) o va organiza anul viitor, a declarat Vadim Smirnov, directorul general pentru Romania al NIS Petrol, divizia din Serbia a Gazprom Neft. Potrivit acestuia, NIS este interesata de noi concesiuni in Romania si va analiza cu atentie perimetrele care vor fi scoase la licitatie. "Urmarim acest lucru cu interes mare. Vom vedea care sunt perimetrele si care sunt conditiile", a spus Smirnov, intr-un interviu acordat Agerpres. Divizia sarba nu este interesata de concesiuni in Marea Neagra, intrucat nu detine tehnologia necesara, insa compania-mama, Gazprom, dispune de o astfel de expertiza si ar putea fi interesata de noile perimetre maritime, a mai spus Smirnov, anuntaEVZ.

Piata platinei se confrunta cu cel mai mare deficit din 1999. Cererea de platina va depasi oferta in acest an, iar deficitul va fi cel mai mare din 1999, generat de multe achizitii industriale si investitii, care vor compensa incetinirea consumului bijutierilor si al producatorilor de automobile, potrivit companiei britanice de metale pretioase "Johnson Matthey" Plc. Oficialii "Johnson Matthey" arata, intr-un raport, ca in timp ce producatorii de autoturisme vor cumpara mai putina platina pentru prima oara din 2009, o cerere mai mare va veni din industria corpurilor electrice, a chimicalelor si cea a sticlei, respectiv din plasamentele record. In aceste conditii, deficitul de pe piata platinei va creste cu 78% anul acesta, la 605.000 de uncii, conform raportului, informeazaBursa.ro.

Nemtii atacati dur din toate directiile: "Germania jefuieste lumea". Politica economica a Germaniei este gresita din mai multe puncte de vedere, potrivit lui Adam Posen, fost membru al comitetului de politica monetara a Bank of England si presedintele Peterson Institute for International Economics. Aflata in centrul criticilor internationale din cauza surplusului sau comercial si a beneficiilor avute de pe urma unei monede unice slabe, Posen considera ca politica economica a Germaniei cauzeaza probleme in intreaga lume. "In primul rand, nu isi plateste muncitorii proportional cu productivitatea pe care acestia o au, astfel inselandu-si propria forta de munca. In al doilea rand nu investeste niciodata nimic in sectorul public sau in sectorul privat. In al treilea rand, cele doua combinate inseamna ca intra in concureata ca o economie cu salarii mici", spune acesta, scrieCapital.ro.

Un nou look pentru gama Volkswagen. Conform unei surse din interiorul Volkswagen, citata de publicatia Autocar, in viitorul apropiat va fi adoptata o noua identitate vizuala pentru modelele constructorului german. Este vorba de un nou limbaj stilistic, ce va fi adoptat de fiecare model din gama, la nivel de design exterior, dar nu numai. Noul look se afla inca in studiu, insa schimbarile nu vor fi revolutionare. Se pare ca se va pastra partea frontala cu acea legatura directa intre calandru si proiectoare, ca la Golf VII, insa intr-o versiune evoluata. Sursa citata de Autocar sustine ca noul look va fi apropiat de cel afisat de conceptul Golf Sportsvan (foto), prezentat in septembrie, la Salonul de la Frankfurt. Cei care se asteapta la o revolutie vor fi dezamagiti, pentru ca schimbarile nu vor fi radicale. Cat despre primul model care va adopta noua identitate vizuala VW, ar putea fi versiunea de serie derivata din Golf Sportsvan, asteptata sa fie prezentata oficial in primavara lui 2014, la Salonul de la Geneva, anunta24auto.ro.