Business Report: Cati bani fac proprietarii celor mai mari proiecte imobiliare din Bucuresti; Ludwik Sobolewski: "Listarea Romgaz la Londra, un semn de ineficienta a pietei locale"; Cum pierd clientii bancilor pe mana firmelor de asigurari. Statul spune ca e legal

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 28 noiembrie 2013, 3:54 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Cati bani fac proprietarii celor mai mari proiecte imobiliare din Bucuresti. Proprietarii cladirilor de birouri si ai centrelor comerciale concentrate in zone dominante precum Piata Victoriei, Baneasa, Dimitrie Pompeiu sau Militari, incaseaza anual din chirii peste 340 mil. euro. Veniturile generate de principalii poli de birouri si retail ai Bucurestiului au ramas la acelasi nivel ca in 2012, insa ponderea celor doua sectoare imobiliare s-a modificat. Reducerile de chirii aplicate de proprietarii de spatii comerciale si gradul mare de neocupare a unora dintre malluri au scazut incasarile cumulate ale principalilor poli de dezvoltare cu circa 20 mil. euro in acest an, in timp ce pe sectorul de birouri a mai aparut o zona de interes, intersectia bulevardului Barbu Vacarescu cu soseaua Pipera, care a ridicat veniturile generate de polii de birouri cu circa 15 mil. euro fata de 2012, scrie Capital.ro

Ludwik Sobolewski: "Listarea Romgaz la Londra, un semn de ineficienta a pietei locale". Listarea Romgaz la bursa londoneza (LSE - London Stock Exchange) este un semn de ineficienta a pietei locale, a declarat, ieri, Ludwik Sobolewski, directorul general al Bursei de Valori Bucuresti (BVB), la seminarul EU-COFILE, organizat la Sinaia, de catre Banca Nationala a Romaniei (BNR), Alpha Bank si Asociatia Romana a Bancilor (ARB). Domnia sa a precizat: "Sa nu credeti pe cineva care spune ca listarea la LSE este buna. Cu toate acestea, data fiind subdezvoltarea si natura inchisa a pietei, listarea la Londra are partile sale pozitive. Pe de alta parte, nu trebuie subliniat faptul ca listarea a fost necesara tocmai pentru ca piata locala este putin lichida si are un nivel foarte scazut de dezvoltare. Ceea ce se pierde din vedere este ca alternativa la acest model nu il constituie listarea pe BVB, unde acces au doar investitorii din tara, anunta Bursa.ro.

Cum pierd clientii bancilor pe mana firmelor de asigurari. Statul spune ca e legal. Zeci de mii de romani care au credite ipotecare in derulare platesc prime de asigurare mai mari decat ar fi suficient bancilor pentru acoperirea riscurilor legate de eventualele daune ale imobilelor puse gaj. Cat de legala este aceasta practica? Politele de asigurare a imobilelor, pe care titlularii de contracte de credit trebuie sa le incheie in fiecare an la companiile de asigurare si pe care trebuie sa le cesioneze ulterior bancilor, sunt mult mai mari decat soldul creditelor. Ca atare, si primele de asigurare platite sunt mai mari, dar fara ca acest lucru sa fie neaparat necesar. Banii se regasesc in contul asiguratorilor, care vor raporta o valoare mai mare a primelor subscrise, informeaza  Economica.net.   

Saracia - o radiografie (2): La cine se concentreaza lipsurile. Problema copiilor. Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale ( MMFPS) a calculat datele de saracie pe baza datelor statistice ramase definitive pentru perioada 2002 - 2011. Acestea arata ca numarul persoanelor aflate in stare de saracie relativa a ramas aproximativ acelasi din anul 2000 incoace, in apropierea pragului de 4 milioane persoane. (depasit in anii 2002 si 2006). Asa cum mentionam si in episodul trecut, pragul de saracie relativa se situa in 2011 peste nivelul salariului minim net pe economie (530,4 lei fata de 510 lei). Ceea ce inseamna ca un salariat cu salariul minim pe economie era automat catalogat drept sarac. Daca structura veniturilor populatiei dupa marime ar fi ramas in 2013 aceeasi cu cea din 2011 (ceea ce va fi putea fi estimat numai dupa finalizarea cercetarii statistice de profil) , inseamna ca pragul de saracie relativa a urcat in 2013 la circa 570 lei (inflatiile medii au fost de 3,33% in 2012 si undeva sub 4,5% preliminat initial pentru 2013), scrie Cursdeguvernare.ro.

Locul in care unul din trei credite nu se mai intoarce la banca. Aproape o treime din creditele in lei acordate de institutiile financiare in Salaj are restante de plata, potrivit raportului "Structura in profil teritorial a creditelor si depozitelor clientilor bancari", publicat astazi de Banca Nationala (BNR). Statistica este valabila pentru luna octombrie. In categoria restante, BNR a inclus creditele care au inregistrat intarzieri de plata cel putin o zi. Astfel, in Salaj, valoarea totala a restantelor creditelor in lei este de 216,6 milioane de lei, volumul total al creditelor acordate fiind de 749 de milioane de lei. De asemenea, dintr-un sold al creditelor in valuta de 840 de milioane de lei, 223 de milioane in reprezinta restantele. Un nivel mare al restantelor imprumuturilor in lei este inregistrat si in Bistrita Nasaud, resopectiv 208 milioane de lei, comparativ cu un total al creditelor acordate de 854 milioane de lei. Creditele in valuta prezinta un nivel mai mic al restantelor, din totalul de 1,13 miliarde de lei (echivalent in valuta) acordat, 217 milioane de lei (echivalent valuta) il reprezinta restantele, anunta EVZ.

Ministrul Transporturilor: Categoric nu vindem TAROM-ul. Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a dat asigurari, marti seara, ca nu va vinde TAROM si a confirmat ca vor fi achizitionate avioane noi, astfel incat, pe termen mediu si lung, compania aeriana sa redevina un brand si sa isi recapete pozitia. 'Nu vindem TAROM. Categoric nu vindem TAROM-ul. Vedeti ca eu nu prea dau. Eu in general nu prea dau nimic de la minister. Am fost criticata. (..) Cat sunt eu la Ministerul Transporturilor, nu vand TAROM-ul', a spus Ramona Manescu, la Realitatea TV. In ceea ce priveste achizitia noilor avioane, ministrul a precizat ca in prezent se analizeaza ofertele pentru a vedea care este cea potrivita pentru modelul de business pe care TAROM il va alege, informeaza Capital.ro

Cum au fost primite modelele electrice BMW. Toata lumea este cu ochii pe BMW, care se afla in postura deschizatorului de drumuri, in privinta comercializarii automobilelor electrice. Prin urmare, toata lumea se intreaba cum sunt primite primele modele electrice BMW, hibridul plug-in i8 si hatchback-ul electric cu autonomie extinsa i3. Iar raspunsul a venit recent, de la un oficial BMW, cu ocazia Salonului de la Los Angeles. Astfel, presa a aflat ca in cazul coupe-ului i8, comenzile lansate pana acum acopera deja primul an de productie. Ce-i drept, oficialul a evitat sa precizeze ce inseamna aceasta realizare in cifre. Apropo de i8, primul exemplar al spectaculosului coupe a fost livrat zilele trecute unui client din Germania. In cazul modelului i3, BMW a primit pana acum peste 10.000 de comenzi ferme, chiar daca nici acest model nu si-a facut debutul pe piata, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   






















2822 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri