"Platile catre pagubitii FNI, pregatite pentru cel de-al doilea trimestru al anului". Lunga asteptare a fostilor deponenti de la Fondul National de Investitii (FNI) se apropie de final, termenul avansat de autoritati pentru efectuarea platilor in procesul de despagubire fiind cel de-al doilea trimestru al anului in curs. Popa Stan, presedintele Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), ne-a declarat, ieri, ca, dupa primirea si rezolvarea tuturor solicitarilor, urmeaza sa fie facute si platile, cel mai probabil, insa, din cel de-al doilea trimestru al anului. In prezent, AAAS trebuie sa rezolve si sa achite nota de plata pentru circa 22.000 dosare, pentru 5.000 sau 6.000 dintre acestea deja s-au efectuat platile, conform unei declaratii, recente, ale presedintelui autoritatii. Fiecare fost investitor al FNI trebuie sa intocmeasca un dosar care sa contina actele doveditoare dreptului de despagubit, acesta fiind analizat de catre reprezentantii autoritatii, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Blocajele recente ale transportatorilor rutieri ar putea genera pierderi de 300 milioane euro pentru economie. Pierderile pentru intreaga economie nationala ar putea depasi 300 milioane de euro, in intervalul 25 ianuarie - 1 februarie, din cauza blocajelor recente ale transportatorilor rutieri, a declarat Florinel Andrei, secretarul general al Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI). 'Blocajele recente ale transportatorilor rutieri, cauzate, pe de o parte, de intemperii si, pe alta parte, de procedurile deficitare, au generat pierderi importante pentru intreaga economie. Se estimeaza ca acestea ar putea depasi 300 milioane de euro pentru intervalul 25 ianuarie - 1 februarie. Tranzitul rutier a fost dat peste cap, importurile si exporturile au suferit pierderi substantiale, care se vor resimti in analiza datelor pe primul trimestru al anului 2014', a afirmat Florinel Andrei pentruCapital.ro.

Cine construieste noi apartamente in Bucuresti anul acesta. Oamenii de afaceri Florea Diaconu, proprietarul constructorului Delta ACM si Alessio Karkhi, au demarat in toamna anului trecut constructia primelor patru blocuri dintr-un proiect rezidential cu 1.000 de apartamente. Planurile companiei prevad ca Vista Rezidential Concept, format din 24 de blouri, sa fie finalizat la sfarsitul lui 2015. Valoarea totala de investitie este de 40 de milioane de euro."Daca totul merge asa cum am planuit, vom demara lucrarile la cea de-a doua faza a proiectului in perioada mai-iunie anul acesta, iar la cea de-a treia faza in aceasta toamna. Vrem ca cel tarziu in 2015 proiectul sa fie finalizat", a declarat pentruEconomica.net, Laurentiu Butilica, manager de proiect.

Morgan Stanley si Raiffeisen vor intermedia listarea Hidroelectrica. Listarea Hidroelectrica va fi intermediata de un consortiu alcatuit din Morgan Stanley si Raiffeisen. Pentru tranzactionarea pe bursa a 15% din actiunile productorului de energie, consortiul a cerut un comision de 0,679% din valoarea ofertei, surprinzator de mic. Surprinzator de mic, raportat la procentul cel mai des intalnit, de 1%. La selectie au participat cinci consortii, iar Morgan Stanley si Raiffeisen au venit cu cea mai mica pretentie financiara. De ce au coborat atat de jos? Cel mai probabil pentru ca listarea Hidroelectrica va fi o tranzactie de palmares si una dintre cele mai mari de pana acum, majorarea de capital cu 15% a companiei urmand sa atraga pana la 400 de milioane de euro, scrieBusinessCover.ro.

Liberalizarea pietei gazelor naturale, ba se amana, ba se grabeste... La inceput a fost spaima. Procesul de dereglementare a pietelor de gaze si energie impus Romaniei de catre Comisia Europeana, pe baza unor acorduri de comun acceptate, a fost interpretat ca o bomba reala pentru economia romaneasca si, in speta, pentru consumatorii autohtoni. In ecuatia pret reglementat-pret concurential, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) urmeaza sa joace rolul de arbitru, cel putin pana la finalul etapei de liberalizare, sfarsitul lui 2014 pentru consumatorii persoane juridice si sfarsitul lui 2017 pentru consumatorii persoane fizice. Socul liberalizarii era tradus printr-o crestere abrupta a preturilor, care urmau a fi temperate prin decizii ale Autoritatii, strict legate de evolutia celor doua piete si aproape exclusiv pentru consumatorii casnici, anuntaEnergy-Center.ro.

Viscolul a invartit moristile: eolienele au realizat azi 20% din productia de energie a tarii, mai mult decat hidrocentralele sau centrala nucleara de la Cernavoda. Viscolul este de bun augur pentru investitorii in energie regenerabila: productia in centrale eoliene a atins astazi 20% din intreaga productie nationala. Carbunele duce, insa, greul in aceasta perioada. La ora 12.00, productia de energie electrica era de 9.500 MW, iar eolienele realizau 1.949 MW, adica 20,61% din total. Pe carbune se produceau, insa 2.948 MW, adica 31,17% din total. Productia pe baza de hidrocarburi, adica gaze naturale si pacura, totaliza 1.580 MW (16,71%), in hidrocentale se realizau 1.515 MW (16,02%), in vreme ce din surse nucleare se produceau 1.418 MW (14,99%). Biomasa si panourile solare contabilizau o productie extrem de mica, respectiv 33 MW (0,35%) si 14 MW (0,15%). Din productia de 9.500 MW se exportau, insa, circa 900 MW, informeazaAdevarul.

Noul Volkswagen Polo facelift primeste faruri cu LED. Ajunsa la jumatatea carierei, actuala generatie Volkswagen Polo va primi un facelift, care va fi prezentat oficial in martie, la Salonul de la Geneva. Dintre noutatile de ordin estetic sau tehnologic se disting motorizarile si, in premiera mondiala la aceasta clasa, farurile cu LED. Polo este primul model Volkswagen care primeste (optional) faruri full LED - ne referim la proiectoare, nu doar la luminile de zi! Prin urmare, este de asteptat ca toate modelele VW care vor fi lansate de acum incolo sa aiba aceasta dotare avansata tehnologic pe lista optionalelor. Cei care s-au asteptat la o importanta evolutie stilistica la exterior vor fi dezamgiti. Liftingul caroseriei se rezuma la parasocuri, calandru si grupuri optice, care au fost redesenate. Retine atentia nervura cromata orizontala care uneste proiectoarele de ceata. Aspectul frontal este acum mult mai apropiat de cel al noului Golf VII, scrie24auto.ro.