Business Report: Fiscul devine atotputernic: executa vilele patronilor; Cei mai mari exportatori ai Romaniei in 2013. Masinile si carburantii sunt in top; Cum te muti in casa noua cu mai putin de 100 de euro pe an; Cine finanteaza "Cooperativa ASF"?

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Marţi, 11 februarie 2014, 4:40 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Fiscul devine atotputernic: executa vilele patronilor. ANAF trece de la executarea bunurilor unei firme la urmarirea silita a actionarilor si asociatilor, direct pe CNP. Fiscul ameninta ca le ia masinile, casele, apartamentele persoanelor posesoare de firme cu datorii, prin atragerea raspunderii solidare. Pot fi anulate contracte de vanzare a activelor si urmarite chiar si soacrele care primesc bunuri din patrimoniul firmei ginerelui. Atragerea raspunderii solidare este "arma mortala"a Fiscului de acum inainte, pentru a ajunge sa execute silit bunurile personale ale administratorilor de firme si ale asociatilor acelor entitati economice care au ajuns la datorii uriase catre bugetul de stat, dar ei ca indivizi prospera. Cei care conduc firme cu datorii mari la stat, dar care isi ridica vile uriase pe persoana fizica sau se plimba in diverse masini de lux "ultimul racnet", directionand sume importante de la firme catre bunurile lor personale, vor fi supusi atragerii raspunderii solidare, scrie Capital.ro.

"Piata aurului - alternativa la piata de capital, pe termen lung". Piata aurului este cu siguranta o alternativa la piata de capital, pe termen lung, este de parere Liviu Dumitrescu, director general al companiei "Aurom Metal Investment". "Specialistii spun ca o parte din investitiile pe care le avem trebuie sa fie facute in aur, iar cine doreste sa investeasca in aur trebuie sa se indrepte catre aur pur", ne-a precizat domnia sa, adaugand ca cei care au cumparat aur in urma cu cinci ani, platind zece dolari pe gram, au avut de castigat, in conditiile in care, acum, gramul de aur costa 30 de euro. Societatea Aurom a incheiat un parteneriat cu Rand Refinery, cel mai mare complex integrat de topire si rafinare a metalelor pretioase, care si-a anuntat, ieri, lansarea pe piata noastra. Astfel, compania sud-africana urmeaza sa puna la dispozitie, prin Aurom Metal Investment, o serie de servicii destinate clientilor autohtoni care doresc sa investeasca in aur, anunta Bursa.ro.

Cei mai mari exportatori ai Romaniei in 2013. Masinile si carburantii sunt in top. Automobile Dacia isi mentine si in 2013 pozitia de cel mai mare exportator din Romania, potrivit datelor estimate de Institutul National de Statistica, furnizate la cererea Economica.net. Urmeaza Rompetrol Rafinare SA, companie care in 2012 ocupa pozitia a treia in clasamentul celor mai mari exportatori ai tarii si Ford Romania, care in 2012 se afla de abia pe locul 11. Asadar, din primii trei exportatori ai Romaniei, doi sunt producatori de automobile iar unul este o companie petroliera. Datele financiare ale anului trecut nu sunt inca disponibile, dar, potrivit informatiilor preliminare, este posibil ca, anul trecut, Dacia si Ford sa fi produs, impreuna, peste 410.000 de autovehicule, informeaza Economica.net.

Cum te muti in casa noua cu mai putin de 100 de euro pe an.
In 2013, piata asigurarilor de locuinte a beneficiat de pe urma modificarii legislatiei. Astfel, mai multe societati au putut vinde polite obligatorii si au demarat promotii pentru cei care luau la pachet polita obligatorie cu cea facultativa. Drept urmare, numarul de polite facultative subscrise a crescut, iar piata va ajunge anul acesta la o valoare de circa 500-550 de milioane de lei, potrivit estimarilor companiilor de profil. "Pentru 2013 estimam ca se vor depasi,la nivelul pietii,500 milioane lei prime brute subscrise aferente asigurarilor facultative de locuinte, tinand cont de tendintele primelor 9 luni ale anului trecut. Evolutia asigurarilor de locuinte in 2014 va fi probabil prozitiva ca si numar de polite. Ca volum total de prime, acesta se va ajusta si cu expunerea redusa aferenta riscurilor de catastrofe naturale prin preluarea acestora de catre PAID, in cadrul asigurarii obligatorii a locuintelor", ne-a precizat Anca Babaneata, CEO Gothaer Asigurari Reasigurari, scrie EVZ.

Eficienta energetica a IMM-urilor poate fi imbunatatita din fonduri nerambursabile. Cum se iau banii. Un nou tronson din Mecanismul de Finantare al Spatiului Economic European (MF SEE), derulat de Regatul Norvegiei, Islanda si Liechtenstein, a fost lansat luni, la Bucuresti, si este destinat imbunatatirii eficientei energetice in firmele mici si mijlocii din Romania. Programul ofera finantari nerambursabile in valoare totala de 8 milioane de euro. Ministerul Economiei a fost desemnat Operator de Program pentru Programul cu finantare MF SEE "Eficienta Energetica", aprobat la data de 1 octombrie 2013, si a prezentat programul intr-o conferinta speciala. Obiectiv general al programului este reducerea emisiilor de gaze de sera si poluatori atmosferici. Ca obiectiv specific, acest tronson din MF SEE isi propune imbunatatirea eficientei energetice in industrie, in special in industria cu poluare si consum energetic mare. Rezultate asteptate: modernizarea instalatiilor si echipamentelor unui numar estimat de 20 de IMM-uri din industrie in vederea reducerii consumului de energie, anunta Adevarul.

Cresterea fiscalitatii n-a afectat tonusul managerilor de top. Potrivit unui studiu EY Romania (fostul Ernst & Young), doar 16% dintre managerii de top se asteapta la scaderi ale profitului in 2014, an in care fiscalitatea a facut cativa pasi buni inainte-vezi taxa pe stalp, cresterea accizei la combustibili, etc. "Impredictibilitatea", "povara fiscala in crestere" si restul reprosurilor venite dinspre mediul de afaceri la adresa autoritatilor nu isi gasesc, se pare, corespondent in estimarile privind cifra de afaceri si profitul marilor companii care opereaza in Romania. Potrivit celui mai recent studiu EY Romania ("O noua viziune a cresterii"), 67% dintre respondenti se asteapta sa inregistreze o crestere moderata a cifrei de afaceri, de 1%-10% in 2014, in timp ce 19% se asteapta la o crestere de 10%-20. Studiul EY are la baza raspunsurile a 117 executivi de top si analizeaza perceptia acestora in privinta perspectivelor mediului de afaceri din Romania in 2014. Majoritatea respondentilor (52%) provin din companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 de milioane euro iar chestionarul a fost aplicat in perioada 23 ianuarie - 6 februarie a acestui an, atunci cand se stia deja cum se va aplica taxa pe stalp si ca majorarea accizelor la carburanti va fi doar amanata nu anulata, informeaza Romania Libertatea

Cine finanteaza "Cooperativa ASF"? Daca nu ar fi doar o contradictie in termeni, ASF ar fi singura institutie "independenta, autonoma si autofinantata"din lume unde salariile angajatilor sunt platite de milioane de clienti ai altor companii autonome Autoritatea de Supraveghere Financiara nu poate fi independenta, autonoma si autofinantata (asa cum o defineste legea), atat timp cat contributia a milioane de romani la salariile angajatilor sai numiti politic este un indicator concret si calculabil. Mai mult, spre deosebire de Banca Nationala, de exemplu, al carei model de organizare incearca sa il preia, ASF nu intreprinde nici macar o singura operatiune comerciala care sa-i aduca venituri, ea traind exclusiv din sumele obtinute prin taxarea unor afaceri private. Mai mult, dupa cum ne arata chiar reprezentantii ASF, cea mai mare parte a acestor bani nu se duc spre achizitia de tehnica performanta, de exemplu, sau spre finantarea unor activitati specifice supravegherii, ci se transforma direct in salarii pentru cei peste 600 de angajati, scrie Capital.ro

Cinci modele cu zero stele, la testele Global NCAP! Cel mai ieftin automobil este in acelasi timp si unul dintre cele mai nesigure din lume! Asa rezulta din primele teste independente Global NCAP, luate in vizor fiind cateva dintre cele mai populare modele mini de pe piata indiana. Cele cinci modele testate de Global NCAP reprezinta 20% din totalul vanzarilor auto din India. Este vorba de Ford Figo, Hyundai i10, Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano si Volkswagen Polo. Versiunile testate au fost cele de baza, deci fara airbag-uri, astfel ca niciunul dintre modele nu a reusit sa obtina nici macar o stea pentru protectia pasagerilor adulti, la testul de impact frontal, anunta 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   






















5456 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi