Business report: Culisele cresterii economice de anul trecut; De ce nu mai aduc profit statiuni care erau altadata adevarate comori; Cat de vechi sunt trenurile CFR Calatori; Piata asigurarilor din Romania sta pe un butoi de pulbere

de Narcis Anton     HotNews.ro
Sâmbătă, 15 februarie 2014, 4:12 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
​Producatorii si consumatorii din energie cer ajutorul autoritatilor. Agentii economici din energie cer autoritatilor sa rezolve rapid situatia din energia electrica si gazele naturale, tara noastra riscand, in caz contrar, pierderea investitorilor straini, conform unei scrisori deschise trimise astazi redactiei si intitulate: "Romania trebuie sa isi refaca politicile de energie electrica si de gaze naturale sau se va confrunta cu dezindustrializarea". "Daca Romania nu va implementa rapid masuri substantiale pentru rezolvarea situatiei din domeniile de energie electrica si de gaze naturale, riscul relocarii se transforma in realitate, in scurt timp. Povara costurilor uriase si artificiale care ameninta industriile producatoare are, de asemenea, consecinte potential ireparabile asupra economiei nationale", se arata in comunicat, noteaza Bursa.ro.

Culisele cresterii economice de anul trecut. Avansul peste asteptari al PIB in 2013 poate fi justificat si printr-o crestere a evaziunii, deoarece incasarile din taxe au fost mici. Datele anuntate ieri de Statistica au indicat o crestere a economiei anul trecut care depaseste cu mult asteptarile majoritatii analistilor economici, dar si pe cele ale Fondului Monetar International. Daca analistii estimau un avans de 2,8 - 3% pentru 2013, datele prezentate de INS au indicat o crestere de 3,5%. Acum doar cateva zile, reprezentantii FMI, la incheierea misiunii in Romania, spuneau ca economia a avut un avans de 2,8% in 2013. Cresterea recoltei agricole, cu aproape 18%, in primele noua luni ale anului, dar si a productiei manufacturiere, care a avut ca fanioane Dacia si Ford, au fost pilonii acestei evolutii, informeaza EVZ.

Fostii sefi ai Tarom dau in judecata compania si cer drepturile aferente contractului de mandat. Fostii administratori ai Tarom, inlocuiti de Ministerul Transporturilor intr-o Adunare Generala a Actionarilor de la finele anului trecut, actioneaza in instanta compania pentru revocarea fara justa cauza, solicitand drepturile aferente contractului de mandat. "A fost depusa actiunea in instanta impotriva companiei, pentru a demonstra revocarea fara justa cauza. Ca urmare, potrivit contractului de mandat, urmeaza sa fie solicitate daune interese", a declarat Dan Pascariu, fostul presedinte CA al Tarom, citat de Mediafax. In plus, fostii administratori ai companiei detinute de Ministerul Transporturilor vor solicita si bonusurile neincasate, potrivit sursei citate. Sumele totale solicitate de fiecare dintre cei cinci fosti administratori sunt de ordinul a zeci de mii de euro, putand ajunge pana la aproape 100.000 euro, conform Adevarul.

De ce nu mai aduc profit statiuni care erau altadata adevarate comori. "Miliarde de euro" ar putea sa atraga Romania doar din turismul balnear. Daca s-ar face investitii. Si daca ar exista autostrazi acolo unde acum sunt drumuri pline de gropi Acum vreo doi-trei ani, circula un zvon printre investitorii din turismul romanesc: "niste rusi venisera cu planuri care vizau investitii de circa trei miliarde de euro in turismul balnear, dar nu s-au inteles cu autoritatile din Romania asupra conditiilor puse de ei, calificate "foarte dure". Asa ca rusii au plecat, cu tot cu bani. Si nici nu au mai venit altii cu o asemenea suma, dispusi sa anime o zona care zace, parca in nepasare, "cu hoteluri aproape ruginite si porti ferecate cu zavoare", spun surse din piata. Este doar un aspect al turismului balnear, la care se adauga problema infrastructurii si lipsa, in ultimii ani, a unei strategii clare de dezvoltare. Cu alte cuvinte, statiuni care altadata erau considerate perlele turismului romanesc, s-au transformat in locuri "lipsite de sens pentru turisti". Un paradox, in contextul in care Romania acopera o treime din potentialul balneoclimateric al Europei, scrie Capital.

Cat de vechi sunt trenurile CFR Calatori. CFR Calatori merge cu trenuri vechi de 20 de ani, iar unele dintre ele de 25 de ani. Nu are bani pentru achizitii noi. Si nici nu mareste pretul biletului, cel putin in prima jumatate a anului 2014. echimea medie a parcului de vagoane al CFR Calatori este de 25 de ani, dar in alcatuirea trenurilor de calatori se folosesc, preponderent, vagoane construite sau modernizate in ultimii 18 ani, potrivit unui comunicat transmis Economica.net de reprezentantii companiei. In total, CFR Calatori foloseste in compunerea trenurilor 1.100 de vagoane, dintre care 10% sunt mai vechi de 18 ani si nici nu au fost vreodata modernizate. Compania de transport nu are in plan cumpararea de vagoane noi, in acest an, cum nu a cumparat nici in anii trecuti. In schimb, repara. "Pentru programele de reparatii sunt alocate 99 mil lei, din care 55 mil lei pentru vagoane si 44 mil lei pentru locomotive si automotoare", arata reprezentantii CFR Calatori.

Piata asigurarilor din Romania sta pe un butoi de pulbere
. Nemultumiri ale clientilor, agenti care platesc despagubirile cu bani cash, scandaluri de mare coruptie, arestari, secretomanie dusa la extrem, asa arata piata asigurarilor din Romania in acest moment. PRES Printre clientii care au depus reclamatii pentru problema la plata daunelor se afla si mehedinteanul Alexandru Craciunescu caruia i-a luat foc casa in aprilie 2013 si pe care societatea de asigurare Euroins nu l-a despagubit nici acum. Situatia critica a pietei din Romania a devenit subiect de prima pagina si pentru ziarele straine. Mecanismul prin care toate companiile din piata vor plati prabusirea liderului de piata, de exemplu, tine de functionarea Fondului de Garantare a Asiguratilor, institutia care ar trebui sa gestinoneze eventuala intrare in incapacitate de plata a unei mari companii de asigurare, informeaza EVZ.

Spania creeaza un precedent in Europa: pedepse de pana la sase ani de inchisoare pentru cei care " indruma la folosirea" torrentelor. Proiectul de lege pentru apararea proprietatii intelectuale a fost aprobat de Guvernul conservator de la Madrid, care a decis in sedinta de vineri aplicarea de masuri mai dure pentru protectia continuturilor in format digital. Noutatile acestor masuri, dincolo de cele cuprinse deja in legea antipiraterie pe internet, se refera indeosebi la controlarea entitatilor care administreaza drepturile de autor, limitarea pirateriei materialelor culturale si comercializarii acestora si revizuirea conceptului de 'exemplar privat', de care multi proprietari de pagini web se folosesc pentru a pune la dispozitia internautilor filme, carti sau muzica. In speta, este vorba de protectia materialelor de autor, combaterea pirateriei si a comercializarii ilegale de continuturi digitale, inclusiv a detinatorilor de pagini web care intermediaza aceste servicii. Utilizatorii acestora nu vor fi urmariti si nici pedepsiti, au tinut sa sublinieze de fiecare data guvernantii, anunta Capital.

Cresterea PIB din 2013 nu se vede in buzunarele romanilor. Surplusul se ascunde la stat, la multinationale si in conturile evazionistilor, cred economistii. Economistii consultati de "Adevarul" in legatura cu cresterea surprinzatoare a PIB din 2013 arata ca doar companiile multinationale si cele de stat au castigat cu adevarat ceva in 2013, in timp ce populatia si firmele mici romanesti au dus greul. Secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, Cristian Parvan, ne-a declarat ca marile castiguri se ascund la multinationale, in timp ce prim-vicepresedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR), Florin Parvu, spune ca in realitate economia a crescut cu mai putin de 1%.


Citeste mai multe despre   



















3565 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică