Business Report: Statul roman este client fidel al Astra: Care sunt marile companii asigurate; Accizele scumpesc plinul de benzina cu 25 de lei in numai trei luni; Administratorii drumurilor cer tarife pentru conductele Conpet ce trec pe dedesubt, desi sunt tot proprietati publice

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Marţi, 25 februarie 2014, 4:07 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Pachetul de 6% din BCR seamana discordie in conducerea SIF Oltenia. Consensul nu mai este la el acasa, in Consiliul de Administratie al SIF5 Oltenia. In piata, se vorbeste ca neintelegerile au aparut intrucat presedintele Tudor Ciurezu si Florin Pogonaru, unul dintre cei mai mari actionari indirecti ai SIF5, par sa nu se puna de acord privind vanzarea pachetului de 6% din actiunile BCR, detinut de companie. Cei doi au fost aliati la alegerile din aprilie din 2013, cand Tudor Ciurezu a mai obtinut un mandat de presedinte al SIF5. Acum, insa, semnele unei posibile infruntari se arata. In documentul care anunta rezultatele financiare ale SIF Oltenia, pentru 2013, semnat de Tudor Ciurezu si vicepresedintele Anina Radu, au fost inserate cateva paragrafe, cel putin ciudate pentru astfel de comunicari: "Referitor la politica de dividend, informam investitorii ca informatiile lansate in diverse ocazii de catre persoane neautorizate de conducerea societatii cum ca SIF Oltenia, in viitor, va testa sustenabilitatea unui divindend anual de pana la 15% din pretul de piata al actiunilor, sunt nefodate, scrie Bursa.ro.

Accizele scumpesc plinul de benzina cu 25 de lei in numai trei luni. Modul de calcul al accizelor ar putea duce la o procedura de incalcare a tratatului de aderare din partea Comisiei Europene. In acest caz, Finantele vor fi obligate sa revina la vechea formula care avantaja consumatorii. Modificarea cursului de schimb si supraaccizarea inseamna un plin de benzina mai scump cu 25 lei. Benzina si motorina s-au scumpit in ianuarie din cauza modificarii cursului de schimb la care se platesc accizele. Din aprilie, supraacciza de sapte eurocenti pe litru va creste pretul carburantilor si mai drastic, afectand toate bunurile de larg consum, anunta Capital.ro

Statul roman este client fidel al Astra: Care sunt marile companii asigurate. Compania de asigurari Astra, cele mai mare asigurator din tara, a intrat in procedura de redresare financiara prin administrare speciala, dupa o decizie a Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Un raport al reglementatorului a relevat mai multe probleme la Astra, printre care se numara si faptul ca nu au fost achitate 40.000 de dosare de dauna. De-a lungul timpului, statul a incheiat numeroase polite de asigurare cu Astra, beneficiarii fiind in special firmele din domeniul aeronautic si aviatic. Astra asigura flota Tarom incepand cu anul 2007, fara intrerupere. Compania a castigat anul trecut licitatia pentru achizitia de servicii de asigurare CASCO pentru cele 24 de aeronave civile ale Tarom si piese de schimb si de asigurare de raspundere fata de pasageri, bagaje, marfa, posta si terti pentru perioada 1 septembrie 2013 - 30 august 2014. Tarom plateste 2,3 milioane de dolari pentru polita de asigurare, informeaza Economica.net

2014, anul de cotitura in neperformanta creditarii. Educatia financiara, factor cheie. Rata de neperformanta a creditelor acordate de banci a urcat constant in ultimii cinci ani de la circa 6,5% in decembrie 2008 pana la aproape 22% din total in decembrie 2013. In schimb, legea obliga bancile la o rata de 0% de neperformanta la rambursarea depozitelor la scadenta (in limita a 100.000 de euro de client si banca), cu tot cu dobanzile aferente. Ce-i drept, daca s-ar scoate din bilant creditele deja acoperite integral cu provizioane, rata de neperformanta s-ar duce spre 17%, dar tot ar ramane considerabila. Tocmai de aceea, pentru asigurarea stabilitatii sistemului au fost puse deoparte si alte sume achitate de cei buni-platnici iar bancile au inregistrat contabil pierderi sau profituri minime din 2009 incoace, scrie Cursdeguvernare.ro.

Firmele in insolventa, discriminate de Fisc. Studiu de caz: piata presei. In timp ce unele trusturi media afl ate in prag de insolventa au trebuit sa suporte imediat "represaliile" Fiscului, altele au benefi ciat de un tratament echitabil. Pe data de 14 februarie, Editura Evenimentul si Capital (EEC) a depus la Tribunalul Bucuresti o cerere privind intrarea companiei in insolventa. Tribunalul ar trebui sa se pronunte in acest sens pe 26 februarie. La doar cateva zile de la depunerea cererii la tribunal, conturile companiei au fost blocate de fisc. Pe data de 19 februarie, fiscul a primit din partea editurii o solicitare in care cerea urmatoarele lamuriri: ce masuri asiguratorii se instituie firmelor care asteapta aprobarea cererii de insolventa de catre instanta si ce precedente, de tipul EEC, exista. Nici pana acum nu s-a primit un raspuns. EVZva prezinta prevederile legale in cazul executarii silite si cum stau lucrurile in realitate.

Se intampla in Romania: administratorii drumurilor cer tarife pentru conductele Conpet ce trec pe dedesubt, desi sunt tot proprietati publice. Stat contra stat in Romania: o serie de investitii ale Conpet Ploiesti, transportatorul national de titei, sunt blocate deoarece administratorii de drumuri publice solicita companiei plata de tarife, acestia neeliberand autorizatiile necesare modernizarii conductelor. Compania refuza sa plateasca, argumentand ca si conductele sunt tot proprietate publica. "Administratorii drumurilor publice solicita ca societatea Conpet sa plateasca folosinta zonei drumurilor subtraversata de conductele de transport, desi conductele respective apartin, ca si zona drumurilor de altfel, ampriza si zona de siguranta a acestora, proprietatii publice a statului. Astfel, ne aflam in situatia in care administratorul unui bun public solicita administratorului unui alt bun public taxe pentru motivul ca al doilea bun public se afla "incastrat" in primul", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de ordonanta de urgenta elaborat de Departamentul pentru Energie, informeaza Adevarul.

Ford Focus facelift 2014. Ford va prezenta noua versiune revizuita a modelului compact Focus in cadrul apropiatului Salon Auto de la Geneva. Operatia de revizuire vizeaza atat versiunea hatchback cu 5 usi, cat si cea break. Revizuirea intervine intr-un moment favorabil pentru aceasta a treia generatie Focus, care a trecut deja de pragul de un milion de unitati produse in Europa. Ca element reprezentativ la exterior se distinge grila frontala preluata de la Fusion (versiunea americana a lui Mondeo), adoptata deja de Fiesta si inspirata din clasicul calandru Aston Martin. Impreuna cu grila, si grupurile optice au fost revizuite - acum sunt mai inguste si prelungite pe laterale. Pe capota au aparut cateva nervuri logitudinale, care sporesc impresia de robustete, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   






















2415 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version