Business Report: Marile companii energetice ale statului se tot indeparteaza de momentul listarii la bursa; Cine mai construieste ansambluri rezidentiale in Bucuresti; Creditarea, inca o prabusire in ultimul an. Minus 1,1 miliarde euro la soldul total

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 27 februarie 2014, 3:10 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Cinteza: "Intoarcerea Hidroelectrica in insolventa nu obliga bancile la provizioane". "Baietii destepti din energie" au castigat toate procesele impotriva Hidroelectrica de la Curtea de Apel, care a decis rejudecarea recursurilor formulate de acestia impotriva iesirii companiei din insolventa, impotriva denuntarii contractelor, impotriva intrarii in insolventa si impotriva tabelului creditorilor. Reintrarea in reorganizare judiciara a Hidroelectrica nu obliga bancile creditoare sa isi provizioneze expunerile fata de producatorul de energie, a declarat, pentru ziarul BURSA, Nicolae Cinteza, directorul Directiei Supraveghere din cadrul Bancii Nationale a Romaniei (BNR). Sistemul de raportare romanesc (RAS) stipuleaza necesitatea provizionarii doar in situatiile in care instantele decid deschiderea procedurii falimentului, in timp ce standardele internationale (IFRS) permit judecata profesionala a bancilor, ne-a explicat domnia sa, scrie Bursa.ro

Cine mai construieste ansambluri rezidentiale in Bucuresti. Pana la jumatatea acestui an, pe piata bucuresteana vor fi livrate peste 1.700 de apartamente noi in ansambluri rezidentiale mari, volum aproape de nivelul atins in 2007 si sub jumatate din cel raportat in 2008. Isi revine piata? Capital a identificat opt ansambluri rezidentiale mari din Bucuresti care au in etape avansate de constructie peste 1.700 de apartamente. Volumul este consistent daca facem comparatie cu anii de varf ai pietei: in 2007 au fost livrate pe piata circa 2.000 de unitati noi, cuprinse in proiecte de dimensiuni mari si medii, iar in 2008 stocul rezidential a crescut cu alte 4.000 de locuinte. Cert este ca numarul apartamentelor ce urmeaza a fi predate in 2014 este net superior celui din anii anteriori si poate constitui un semnal de revenire timida a pietei pe partea de dezvoltare, anunta Capital.ro

Marile companii energetice ale statului se tot indeparteaza de momentul listarii la bursa. Orice zi poate aduce surprize si obstacole in cale indeplinirii programului de listari al Guvernului. Reintrarea Hidroelectrica in insolventa blocheaza accesul companiei la bursa. Ca un facut, ghinionul pandeste si listarea Complexului Energetic Oltenia, care inca nu si-a evaluat rezervele de lignit, acestea intarziind sa ramana secrete. Nici listarea Electrica nu este este ferita de obstacole, caci externalizarea unor litigii si a administrarii pachetelor minoritare la fostele sale filiale poate lua timp, informeaza Economica.net.  

Creditarea, inca o prabusire in ultimul an. Minus 1,1 miliarde euro la soldul total. Din ianurie 2013 i pana in ianuarie 2014 soldul total al creditelor acordate populatiei si companiilor a scazut cu cinci miliarde de lei (1,1 miliarde euro). Astfel, valoarea totala a creditelor acordate pe piata romaneasca (lei si valuta) era de 225 miliarde lei in ianuarie 2013, pentru ca peste 12 luni sa scada la 220 miliarde lei. Asta in conditiile in care restantele calculate de BNR s-au majorat de la 30 de miliarde de lei, la 33,3 miliarde lei. Evident, in ceea ce priveste scaderea soldului creditelor, trebuie luata in calcul si vanzarea de portofolii de neperformante practicata de banci, care astfel le-au scos din balante, dar oricum scaderea e uriasa, mai ales pentru un an cu crestere economica de 3,5%, scrie BusinessCover.ro.  

Anomalia romaneasca: Pretul final al energiei tot creste la consumator, desi costurile producatorilor scad. Pretul energiei la consumatori creste din ce in ce mai mult, desi costurile de productie au scazut in ultimii ani, ceea ce preprezinta o anomalie, a declarat miercuri directorul general al Complexului Energetic Oltenia, Laurentiu Ciurel. "Este o anomalie ca la consumatori pretul a tot crescut, dar pretul de vanzare al producatorului a scazut. In ultimii 6-7 ani costurile au scazut", a afirmat Ciurel la un forum energetic. El a adaugat ca in ultimii sase ani Complexul Energetic Oltenia a investit un miliard de euro in lucrari de mediu, cea mai mare parte a fondurilor provenind din credite bancare. "Exista potential sa mai existam 10 ani ca sa putem plati bancile inapoi. Dar daca legislativ nu se iau masurile ca zona carbunelui sa fie predictibila pentru finantatori, va fi extrem de greu de supravietuit pe termen mediu si lung", a spus Ciurel, anunta Adevarul.

Modernizarea caii ferate, noul El Dorado al contractelor publice. Dupa ce am devenit tara cu unele din cele mai mari preturi de construire a unui kilometru de autostrada, riscam sa ajungem si cea in care modernizarea unui kilometru de cale ferata costa cat construirea a doi kilometri de autostrada. Constructorilor nu li se pare mult. Lucrarile sunt foarte complexe, spun ei. Compania Nationala de Cai Ferate din Romania a scos la licitatie in ultimele zile, in cadrul a doua proceduri diferite de achizitie publica, lucrari de reparatie a 140 de kilometri de cale ferata, la o valoare estimativa a lucrarilor de 2 miliarde de euro, fara TVA.In medie, modernizarea unui kilometru de cale ferata - astfel incat trenurile de calatori sa poata ajunge la o viteza de circulatie de 160 de kilometri la ora - va ajunge sa coste 16-17 milioane de euro, informeaza Romania Libera

Skoda mareste familia Monte Carlo. Punctele de atractie la standul Skoda de la apropiatul Salon Auto de la Geneva din acest an vor fi, fara indoiala, noua Octavia Scout si conceptul VisionC, despre care am avut ocazia sa relatam aici. Noutatile Skoda nu se vor limita la atat, lista fiind completata de versiunile de top Laurin & Klement pentru noua Octavia si Octavia Combi, precum si premiera mondiala Octavia G-TEC, o varianta pe gaz lichefiat. O alta noutate ce va fi dezvaluita la Geneva si despre care deja am scris o constituie extinderea seriei Monte Carlo la alte trei modele din gama Skoda - Citigo, Rapid Spacebak si Yeti. Primul model care a primit o versiune Monte Carlo este Fabia, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   























2313 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri