Business report: Raport SAR: Care sunt avantajele si dezavantajele apartenentei Romaniei la Uniunea Europeana; Peste 2.000 de lei pentru RCA. Tinerii, cei mai loviti: platesc de patru ori mai mult decat anul trecut; 50.000 de euro, fonduri nerambursabile pentru micii fermieri

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 3 aprilie 2014, 4:05 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
Peste 2.000 de lei pentru RCA. Tinerii, cei mai loviti: platesc de patru ori mai mult decat anul trecut. Fata de luna octombrie a anului trecut, cotatiile asiguratorilor pe zona RCA au crescut substantial, in principal in ceea ce-i priveste pe tinerii sub 30 de ani. O astfel de persoana, care conduce un Logan de 1,6 litri si 90 de cai putere, va plati, in medie, circa 2.000 de lei pe an adica de aproximativ patru ori mai mult decat in 2013. Pentru ca incidenta daunelor este diferita in functie de varsta soferului, de localitatea unde conduce si de puterea masinii asigurate, societatile segmenteaza preturile in functie de aceste criterii, scrie Economica.net

Problemele mecanismului prin care guvernul vrea sa restituie o parte din suprataxa pe combustibili. Restituirea celor 4 eurocenti din suprataxa catre transportatori se va face trimestrial, pe baza de dosar cu cerere de rambursare. Potrivit unor surse oficiale din Ministerul de Finante, transportatorii care isi vor depune dosarele, ar putea primi un raspuns bazat pe analiza dosarului cu cererea de rambursare intr-un interval estimat intre 30 si 90 de zile. Pentru a descuraja tentativele de frauda, explica sursele citate, guvernul va incuraja ANAF sa-i controleze, cel putin in faza initiala, pe cei care solicita deconturi substantiale si sa popularizeze rezultatul acestor controale, scrie cursdeguvernare.ro

Raport SAR: Care sunt avantajele si dezavantajele apartenentei Romaniei la Uniunea Europeana. Economia Romaniei a beneficiat, pe ansamblu, de intrarea in Uniunea Uniunea Europeana (UE), insa castiga semnificativ mai putin decat ar putea sau decat fostele tari comuniste din zona, care au obtinut surplusuri pe piata unica europeana, potrivit unui raport al Societatii Academice din Romania (SAR). Raportul imparte in patru raspunsul privind castigurile sau pierderile de la integrarea in UE: comertul intracomunitar, absorbtia fondurilor europene, migratia fortei de munca si dependenta energetica. "Primele trei capitole citate dau un raspuns neechivoc: in ciuda proastei performante administrative si a slabei competitivitati a Romaniei, tara este in castig net si a fost din prima zi. (...) Castigam semnificativ mai putin decat am putea din integrarea in Uniunea Europeana, dar castigam, nu pierdem", scrie Adevarul.

Ponta: Cat sunt eu prim-ministru nu se revine la TVA de 24% pentru produsele de panificatie. Premierul Victor Ponta a precizat, miercuri, ca majorarea accizei pe carburant nu s-a datorat reducerii TVA pentru produsele de panificatie si ca nu exista posibilitatea ca TVA sa revina, pe viitor, la nivelul de 24% pentru aceste produse. 'Nu se revine. Cat sunt eu prim ministru nu se revine. Poate vine domnul Basescu prim-ministru ca el cand vine prim-ministru va taia salariile si pensiile si TVA-ul. El a mai facut-o o data. Eu nu am crescut niciodata (TVA-ul - n.r.), ci doar am scazut. Nu a fost (scaderea TVA-ului la paine un motiv pentru cresterea accizei la carburant - n.r.)', a precizat premierul, potrivit Capital.ro

50.000 de euro, fonduri nerambursabile pentru micii fermieri. Incepand cu luna mai, vor putea fi depuse cereri de finantare pentru dezvoltarea fermelor de familie, bugetul alocat prin noul Program National de Dezvoltare Rurala 2014-2020 fi ind de circa 35 de milioane de euro. Fermele de familie reprezinta gospodariile care produc atat pentru autoconsum, cat si pentru piata. Pentru a se incadra in categoria fermelor de familie, valoarea productiei nu trebuie sa depaseasca 60.000 de euro. Cea mai mare parte a exploatatiilor agricole din Romania se incadreaza in categoria fermelor de subzistenta, adica a celor care produc doar pentru autoconsum, potrivit EVZ.ro

Tarom are cele mai mari preturi pe cel mai aglomerat zbor de pe Otopeni, Bucuresti-Londra. Care e concurenta. Liberarlizarea pietei muncii pentru romani in Marea Britanie de la inceputul acestui an i-a adus pe gigantii low-cost la Bucuresti. Si vin cu preturi pe masura, pentru a face face competitiei pe ruta unde opereaza cele mai multe companii aeriene. Simularea a scos la iveala faptul ca cele mai mari preturi, pentru toate perioadele analizate, se regasesc in oferta companiei nationale Tarom, chiar daca adaugam si taxa pentru bagaj la cala in cazul companiilor low-cost. In cazul British Airways, daca se alege biletul cu un bagaj de 23 de kg, pretul creste cu 15 euro/zbor, potrivit Economica.net

Piata care vrea sa inghita doua treimi din efectivele romanesti de porci. Romania se pregateste sa inceapa curand, cel tarziu la vara, exporturile de porc in China, cea mai mare piata de consum de carne de porc din intreaga lume. O piata ce a crescut deja cifra de afaceri a fermierilor americani si britanici, care au stiut sa profite de cresterea nivelului de trai din China si de preferintele culinare ale clasei de mijloc din aceasta tara. China intentioneaza sa importe anual din Romania doua treimi din efectivele actuale de porci, respectiv 3 milioane de capete, dar si un sfert din septelul de vaci, adica 500.000 de vaci pentru reproductie, scrie cursdeguvernare.ro


Citeste mai multe despre   





















4906 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version