Business report: "TGV" de Romania. Care sunt cele opt linii pe care trenul ajunge la 140 km/h; Fiscul va verifica 2.000 de persoane cu averi mari, in toata tara; Bloomberg: Europa are suficiente gaze de sist pentru a fi independenta de Rusia timp de 28 de ani

de Ionut Baias     HotNews.ro
Vineri, 23 mai 2014, 3:24 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
"TGV" de Romania. Care sunt cele opt linii pe care trenul ajunge la 140 km/h. Viteza medie a trenurilor pe caile ferate din Romania este de 50 de kilometri, nici jumatate comparativ cu media europeana, insa exista opt linii magistrale pe care, in urma investitiilor facute, trenurile au ajuns la o viteza medie de deplasare cuprinsa in intervalul 80-140 de kilometri pe ora. Potrivit CFR Infrastructura, aceste linii sunt Bucuresti Nord - Constanta (225 kilometri), Bucuresti Nord - Predeal (140 de kilometri), Bucuresti Nord -Galati (241 de kilometri), Bucuresti Nord - Timisoara (562 de kilometri), Ploiesti - Vicsani (488 de kilometri), Iasi - Pascani (76 de kilometri), Episcopia Bihor - Halmeu(150 de kilometri) si Apahida - Baia Mare (181 de kilometri), scrie Economica.net

Exporturile high-tech ale Romaniei, de peste patru ori mai mici decat ale Ungariei. Ce schimbari se petrec la nivel global. Romania a exportat in anul 2012 produse high-tech in valoare de 2,837 miliarde de euro, in timp ce acest tip de exporturi a totalizat in Ungaria, o tara cu mai putin de 10 milioane de locuitori, aproape 14 miliarde de euro. Potrivit datelor biroului european de statistica, Eurostat, produsele high-tech au reprezentat 6,3% din totalul exporturilor romanesti, mult sub ponderea medie din UE28 - 15,6%. Cele mai mici medii apar in Portugalia, care nu a excelat niciodata la acest capitol - 3,2%, Grecia - 3,3% si Bulgaria - 3,8% din totalul exporturilor. Dintre fostele state comuniste, cel mai bine stau Ungaria si Cehia, cu 17,3%, respectiv 16,2% din totalul exporturilor reprezentat de produsele high-tech, potrivit cursdeguvernare.ro

De ce nu vom avea transport public gratuit. De la un an la altul, traficul rutier din marile orase ale Romaniei devine tot mai insuportabil. Numarul celor care folosesc zilnic masinile personale este in crestere, desi preturile carburantilor au urcat semnificativ in ultimii ani. Capital.ro a incercat sa afle care ar fi solutia pentru descongestionarea traficului si daca introducerea gratuitatii pe transportul public ar fi oportuna in acest context. Cresterea subventiilor cu circa o treime, un management performant si reducerea pierderilor sunt trei masuri prin care gratuitatea in transportul public poate deveni realitate. Dar oare, intr-adevar, se doreste?

Fiscul va verifica 2.000 de persoane cu averi mari, in toata tara - surse. Fiscul va extinde la nivel national controlul persoanelor fizice cu averi/venituri mari, urmand ca in fiecare judet sa fie facuta, in intervalul 1 iulie-30 septembrie, o lista cu cate 50 persoane, totalul celor verificati daca si-au declarat corect veniturile urmand sa se ridice la 2.000 de persoane. Listele vor fi redactate de catre compartimentele de verificare fiscala a persoanelor fizice din cadrul administratiilor judetene, au declarat agentiei Mediafax surse oficiale.

Emil Tesliuc, economist senior Banca Mondiala: "Romania stie cum sa identifice populatia saraca". "O alta masura care a contribuit la reducerea efectelor acestei crize a fost cresterea pensiei minime in anul 2009, care a depasit, astfel, nivelul venitului mediu al celei mai sarace cincimi a populatiei. Impreuna, toate masurile in cauza au protejat valorea asistentei sociale care se adreseaza acestui segment. Programul de austeritate a condus la o reducere a cheltuielilor cu asistenta sociala, dar doar in cea acordata celorlaltor segmente. Cei mai saraci locuitori au fost protejati in permanenta", a declarat Tesliuc intr-un interviu acordat ziarului Bursa.

Gaze rusesti pentru China: nu e contract, e acord, dar cu prea multe necunoscute. Cantitatea de gaze ce ar urma sa fie livrata de rusi catre chinezi (38 miliarde metri cubi/an) este aproape nesemnificativa fata de potentialul existent si chiar prin comparatie cu livrarile catre Europa pe gazoductele existente. De asemenea, am atras atentia ca problema investitiei in viitorul gazoduct este inca o necunoscuta, fiind vorba totusi de cateva miliarde de euro, sau dolari. Cine o suporta? Singurul lucru pe care il stim, in urma informatiilor oficiale, este legat de pretul gazelor, care ar urma sa fie de 350 dolari/1000 mc, pe o perioada de livrare de 30 de ani. Credeti ca la un asemenea pret, Rusia a facut o mare afacere? Noi, nu, scrie Energy-center.ro

Bloomberg: Europa are suficiente gaze de sist pentru a fi independenta de Rusia timp de 28 de ani. Uniunea Europeana are suficiente rezerve de gaze de sist pentru a fi independenta de livrarile de gaze naturale rusesti timp de 28 de ani cu conditia ca tarile membre sa fie pregatite sa le extraga, arata o analiza realizata de Bloomberg. Potrivit acestei analize, care utilizeaza datele furnizate de Agentia pentru Informatii din Energie a Statelor Unite ale Americii pentru 10 state europene, in topul statelor membre UE este Suedia, ale carei rezerve de gaze de sist sunt suficiente pentru a-i asigura consumul intern timp de 250 de ani, urmata de Polonia, Bulgaria, Franta si Spania. Insa unele din statele europene, precum Franta si Bulgaria, au interzis extractia gazelor de sist iar altele precum Olanda si Germania au introdus moratorii, citeaza Capital.ro

Cum dispari de pe internet, cu legea in mana. Curtea de la Luxemburg a stabilit ca indexarea rezultatelor cautarilor pe Google este o operatiune de prelucrare a datelor cu caracter personal, ce este supusa legislatiei europene si, implicit, celei nationale din fiecare tara membra a UE. Totodata, instanta a decis ca nu poate obliga La Vanguardia sa stearga articolele in cauza, pentru ca publicatia si-a facut treaba in mod onest. Potrivit deciziei CJUE, operatorii site-urilor de cautare trebuie sa scoata de la indexare acele date care fac referire la o persoana, daca cererea initiata de persoana respectiva este intemeiata, chiar daca link-urile la care face referire motorul de cautare nu contin informatii eronate, scrie Economica.net
























5025 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi