Business Report: Cei patru romani care stau la masa cu gigantii imobiliari; Firmele de asigurare pregatesc lista neagra a soferilor cu probleme; Cum va arata noul sistem de redevente la petrol si gaze naturale

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 5 iunie 2014, 3:45 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Cei patru romani care stau la masa cu gigantii imobiliari. Investitorii straini domina piata imobiliara locala pe toate segmentele comerciale (birouri, malluri, spatii logistice), insa exista o mana de milionari romani care se lupta pe picior de egalitate cu marile corporatii internationale. Personalitati puternice si controversate, ei formeaza un club restrans de antreprenori care vor sa isi lase amprenta in piata imobiliara. Daca la inceputul pietei imobiliare moderne, in anii 2005-2006, antreprenorilor romani le lipsea know-how-ul si forta financiara a marilor fonduri de investitii de pe pietele mature, astazi sunt tot mai multi care dispun de resurse financiare, insa procesul de dezvoltare a unui portofoliu care sa ii plaseze in top este de durata. Majoritatea acestor investitori imobiliari romani fac acum parte din patura de mijloc a mediului de afaceri. Liviu Tudor, Dinu Patriciu, Iulian Dascalu si Gabriel Popoviciu sunt singurii investitori romani prezenti in topurile celor mai mari proprietari de cladiri de birouri si spatii comerciale din Romania, sectorul spatiilor logistice fiind dominat exclusiv de fonduri straine. Cu exceptia lui Dinu Patriciu, pentru care investitiile imobiliare au fost un pariu, ceilalti trei antreprenori au un profil similar, scrie Capital.ro.

Firmele de asigurare pregatesc lista neagra a soferilor cu probleme. Cinci dintre cei mai mari asiguratori auto din Romania au pus pe picioare un proiect care presupune constituirea unei baze de date comune cu daunele inregistrate de soferi. Programul, care va fi operational pana la finele acestui an, ii ajuta pe asiguratori sa analizeze cu mai multa precizie profilul de risc al clientilor. Cei care au mai multe daune la activ sau care si-au reparat masina in conditii dubioase vor plati prime cu mult mai mari sau chiar vor fi refuzati de asiguratori. "Impreuna cu mai multi colegi din cinci firme de asigurare locale lucram la o baza de date care va cuprinde istoricul de dauna al soferilor asigurati CASCO. Daca totul decurge normal, pana la sfarsitul lui 2014, aceasta baza de date va deveni operationala", a declarat, pentru Economica.net, Madalin Rosu, seful departamentului auto din cadrul Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR).  

Evaluare CE: Drumul Romaniei spre zona euro. Mai multa convergenta, independenta mai mare pentru BNR. Comisia Europeana a confirmat, miercuri, ca Lituania poate sa adere la zona euro in 2015 si a dat publicitatii si Raportul de convergenta pe 2014- o analiza a stadiului de pregatire pentru aderarea la moneda unica europeana a celor 8 state europene care au anuntat acest obiectiv. Intre aceste state, si Romania. Conform raportului, cele 8 state au progresat diferit in ultimul an pe calea spre adoptarea euro, Lituania fiind tara cu cele mai remarcabile progrese. Capitolul despre Romania al Raportului se deschide cu o serie de recomandari catre legislativ, care ar trebui sa asigure o toatala independenta a BNR. In esenta, Comisia are o opinie rezervata asupra sanselor ca Romania sa indeplineasca toate crietriile de convergenta, astfel ca tara sa poata adera la zona euro in 2019, asa cum si-a propus, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Ce comici suntem si dincoace si dincolo de Prut: Gazoductul Iasi-Ungheni, o investitie inutila fara Gazprom. Republica Moldova ar putea incepe sa importe gaze din Romania prin conducta Ungheni-Iasi chiar din aceasta toamna, a declarat Tudor Copaci, viceministru al Economiei in Republica Moldova, intr-un interviu. Numai ca, gazul romanesc nu prea ajuta la nimic fratii de peste Prut, atata vreme cat nu ajunge la Chisinau si in imprejurimi, unde este consumul care sa justifice investitia in gazoductul Iasi-Ungheni. "In conditiile in care gazoductul se opreste la Ungheni, atat Romania, cat si Republica Moldova, ar trebui ca in urmatorii doi-trei ani sa faca noi investitii intr-o conducta care sa duca pana la Chisinau, zona cu cel mai mare consum de gaze. Insa lucrurile nu sunt chiar simple in conditiile in care transportatorul de gaze din R. Moldova este controlat de Gazprom", a mai declarat Tudor Copaci, scrie Energy-Center.ro.  

Cum va arata noul sistem de redevente la petrol si gaze naturale. Noul sistem de redevente la petrol si gaze naturale, care va fi introdus de la 1 ianuarie 2015, va prevedea diferentieri intre concesiunile de pe uscat, cele maritime si cele de mare adancime, in vreme ce un regim stimulativ va fi implementat si pentru zacamintele aflate aproape de epuizare, pentru a stimula extractia. Premierul Victor Ponta a declarat ieri ca "ideea nu este sa iei foarte mult din putin, ci putin din foarte mult, pentru ca, per total, asta inseamna continuarea investitiilor si inseamna avantaje pentru tara, inclusiv pentru buget, pe care le stim cu totii". El a mai afirmat ca exploatarea unei resurse pe uscat presupune cheltuieli diferite fata de una pe mare. "Cu siguranta, si asta este practicat la nivel european si mondial, nu poti sa ai aceleasi redevente pentru resursele exploatate terestru si cele din mare, ma refer la Marea Neagra in cazul nostru, pentru simplul motiv ca sunt difrerente uriase de investitii si de profit. Si atunci ideea este sa gasim un sistem diferentiat si lucram impreuna cu expertii Bancii Mondiale la un sistem diferentiat de redevente care sa pastreze si exploatarile din off shore profitabile", a sus Ponta, anunta Adevarul.

A inceput lupta pentru banii europeni! Cererile de finantare depuse in prima saptamana au insumat intregul buget alocat prin primul program, respectiv 150 milioane de euro, spun consultantii pe fonduri europene. Atat fermierii, cat si persoanele fizice interesate sa dezvolte o afacere agricola au intrat in competitia pentru primele 150 de milioane de euro ce vor fi acordate agriculturii in prima sesiune de finantare. Dana Ghinet, Manager Partener al firmei de consultanta Acces Project Investments, spune ca "exista multi doritori, asteptarea a fost lunga, iar fiecare fermier vrea sa ia cat mai mult" si ca exista toate premisele ca "absorbtia acestor bani sa fie destul de rapida si ca banii sa nu ajunga pentru toti ce interesati", scrie Capital.ro

Audi RS7 Sportback, revizuit. Dupa A7 si S7, mult mai repede decat ne asteptam, iata ca a sosit momentul ca si varful de gama, RS7, sa primeasca un facelift. Operatiunea vine la doar un an si jumatate de la lansarea acestui model! Modificarile, foarte subtile, sunt in principal de ordin estetic. Cel mai puternic coupe cu 5 usi din gama Audi are modificari minime, chiar greu de remarcat la prima vedere. Partea frontala afiseaza noua grila trapezoidala cu colturile ascutite, asortata la noile grupuri optice cu o semnatura luminoasa ceva mai elaborata. Versiunea revizuita beneficiaza de tehnologia full-LED, noul sistem Matrix-LED preluat de la A8 si semnalizatoare dinamice. Daca acestea din urma fac parte din dotarile standard, in schimb sistemul Matrix-LED pentru faruri este oferit optional, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   



















3679 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Iasi Ungheni (Joi, 5 iunie 2014, 12:55)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    De aici si declaratia lui Tudor Copaci ca RM va infiinta o noua companie de transport gaze ;) ....cauta sa lase Gazprom la o parte pentru a nu tergiversa....sper sa reuseasca pentru ca se prevede ca PCRM va castiga alegerile parlamentare din toamna, ceea ce va fi un dezastru daca se va adeveri iar acestia o sa puna piedica la orice nu este rusesc


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică