Cati bani recupereaza statul de la infractori. In 2012 si 2013, condamnarile definitive date in procesele DNA au adus, pe langa pedepse totalizand cateva mii de ani de inchisoare, si decizii prin care se recuperau peste 210 milioane de euro. Cel putin teoretic, aceasta este suma pe care trebuie sa o plateasca infractorii care au primit o sentinta finala in dosarele instrumentate de Directia Nationala Anticoruptie (DNA) in ultimii doi ani. Iar cea mai mare parte a acestor bani (66% in 2012 si 83% in 2013) ar trebui sa ajunga in conturile statului. De exemplu, doar de la George Becali, in celebrul caz "Valiza", statul a confiscat 1,7 milioane de euro. In alt proces de evaziune fiscala si coruptie, finalizat in aprilie 2013, unde printre acuzati se afla si Niculae Dinculeasa, sef serviciu in cadrul Ministerului Industriilor si Resurselor, judecatorii de la Inalta Curte au decis ca inculpatii sa plateasca ANAF peste 12 milioane de lei, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Hotnews

Cel mai bogat roman si-a inchis toate fabricile si ucide o industrie. "Nu mai fac nimic in tara asta". Ultimele doua fabrici din imperiul industrial al omului de afaceri Ioan Niculae si-au incheiat activitatea in data de 11 iulie, dimineata, Chemgas Slobozia si Viromet Victoria, ultimele doua fabrici de ingrasaminte ce mai functionau, din cele sase detinute de Niculae, au fost inchise. Amurco Bacau, Nitroporos Fagaras, Donau Chem Turnu Magurele si Azochim Savinesti sunt inchise de mai multe luni. Toti cei 6.000 de angajati ai fabricilor vor fi trimisi in somaj. Cele sase combinate chimice consuma laolalta, cand functionau toate, circa 3 miliarde de metri cubi, la fel ca toata populatia Romaniei. In domeniul ingrasamintelor chimice, in afara de Niculae, doar Azomures mai reprezinta un actor important. Exprtul de ingrasaminte chimice este, an de an, in Top 10 exporturi ale Romaniei cu vanzari de sute de milioane de euro, anuntaEconomica.net.

Deficitul de cont curent la 5 luni - negativ, desi soldul pe bunuri si servicii a fost pozitiv. Contul curent al balantei de plati a inregistrat in primele cinci luni din 2014 un deficit de 351 milioane euro sau 0,56% din PIB, in contrast cu excedentul din aceeasi perioada a anului trecut (+191 milioane euro sau 0,30% din PIB). Datele BNR arata, insa, ca soldul net al perioadei mentionate in schimburile externe pe partea de bunuri si servicii s-a modificat de la -186 milioane euro la +205 milioane euro. Pe partea de bunuri materiale, deficitul s-a marit cu 3,8%, de la 1.266 milioane euro pana la 1.314 milioane euro, fapt cu efect minimal pe evolutia soldului general al balantei de plati. Performantele din schimburile externe s-au imbunatatit pe segmentul de servicii de transport (+17,3%) si mai ales la alte servicii (+72,3%, pana la un excedent de 503 milioane euro), informeazaCursdeguvernare.ro.

Aici sunt banii pentru scaderea CAS! Topul domeniilor evazioniste din economie. Reducerea contribu tiilor sociale cu 5 puncte in acest moment ar arunca in aer bugetul de asigurari sociale si ar ridica deficitul fondului de pensii la circa 20 de miliarde de lei, a spus, ieri, Ionut Dumitru, presedintele Consiliului Fiscal, intr-o conferinta organizata de Finmedia. In aceste conditii, generatiile viitoare nu ar mai avea din ce sa isi incaseze pensiile care le revin. "Transferam povara pe umerii copiilor nostri", a comentat Dumitru. "Avem un cerc vicios in ce priveste numarul de contributori la sistemul de asistenta sociala. Avem peste cinci milioane de beneficiari si doar patru si ceva de contribuabili. Nu poti sa ai pretentii de la sistemul asta decat daca ai egalitate: unu la unu", a spus si Mugur Isarescu, guvernatorul BNR. Ionut Dumitru a explicat ca principala preocupare a Executivului ar trebui sa fie cresterea incasarilor, inainte de a face orice fel de reducere de taxe. Daca taxele si impozitele ar fi incasate in proportie de 100%, atunci fondurile la buget ar creste cu 50%, potrivit calculelor Consiliului Fiscal, si ar exista si spatiu pentru relaxare fiscala, scrieEVZ.

Ministerul Transporturilor: TAROM trebuie sa ia masuri imediate de redresare. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a solicitat, marti, conducerii TAROM un plan de masuri imediate pentru a imbunatati situatia economica a companiei, in contextul in care aceasta isi desfasoara activitatea intr-o piata concurentiala puternica, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor. Potrivit sursei citate, Ioan Rus a efectuat o vizita de lucru la TAROM si Romatsa, unde s-a intalnit atat cu reprezentantii managementului privat, cat si cu organizatiile sindicale, pentru a identifica problemele cu care se confrunta in acest moment companiile, anuntaCapital.ro.

Efectele ploilor din iunie: mai putin grau romanesc la export. Precipitatiile si inundatiile care au afectat Peninsula Balcanica in ultima luna au influentat negativ culturile de grau din aceasta zona. Conform ultimelor estimari ale Departamentului pentru Agricultura al SUA (USDA), productia va fi ceva mai mica decat cea estimata initial, iar interesul pentru importurile din Romania si Bulgaria va fi mai mic, din cauza calitatii. "In Peninsula Balcanica, precipitatiile abundente si inundatiile au redus potentialul de export al Romaniei si Bulgariei. Cel mai probabil calitatea culturilor de grau a fost afectata", se specifica in raportul USDA, informeazaEconomica.net.

Suzuki vizeaza o crestere puternica in Europa. Chiar daca beneficiaza de o cota de piata relativ stabila pe piata europeana, Suzuki doreste sa-si imbunatateasca performanta in viitorul apropiat. Constructorul nipon se afla in Top 10 la nivel mondial si si-a propus sa-si dubleze vanzarile pe batranul continent, in asa fel incat pana in 2017 sa treaca de 300.000 de unitati anual. Activ pe trei planuri (motoare pentru barci, automobile si motociclete), Suzuki a vandut anul trecut 2,85 milioane de vehicule la nivel mondial. Spre deosebire de Europa, unde ocupa locul 10, Suzuki are rezultate foarte bune in India si Japonia, unde se afla pe primul loc, respectiv pe 3 in topul vanzarilor de automobile. Din pacate, Suzuki are o dependenta foarte mare de piata nipona, ceea ce, desigur, reprezinta un risc major. Iata de ce dublarea vanzarilor in Europa constituie un obiectiv prioritar, in acest context. Insa ramane de vazut daca cele mai noi aparitii, S-Cross si Celerio, vor fi suficiente pentru a asigura aceasta crestere, scrie24auto.ro.