Embargoul impus Rusiei i-ar putea aduce in faliment pe producatorii de legume si fructe din Romania. Decizia Rusiei de a interzice importurile de produse alimentare din SUA si Uniunea Europeana are un impact puternic asupra producatorilor din Romania, deoarece legumele si fructele destinate pietei rusesti sunt redistribuite catre alte tari ceea ce inseamna o competitie serioasa din moment ce preturile sunt la jumatate fata de cele practicate de producatorii autohtoni. Producatorii de legume si fructe din Romania sunt ingrijorati de aceasta masura pentru ca nu mai exista un bun raport intre ceea ce recolteaza si ceea ce vinde. "Spre exemplu in Galati s-au facut 2.000 de hectare de ceapa si nu s-a vandut nimic. Pe langa faptul ca avem o productie mai mica decat anul trecut, mai trebuie sa scadem si preturile pentru ca legumele din afara ajung sa fie la jumatate din pretul pe care il dam noi. Spre exemplu rosile din Polonia se vindeau cu 1,5 lei per kilogram. Noi nu putem sa le dam la un astfel de pret pentru ca investitiile facute in culturi sunt mult mai mari, si ajungem sa nu mai avem niciun profit", a declarat pentruCapital, Aurel Tanase, directorul general al Organizatiei Interprofesionale Nationale Prodcom Legume-Fructe din Romania.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Exporturile Rompetrol Rafinare au atins un nivel de peste 1 miliard USD. Rompetrol Rafinare, companie membra a KMG International, a inregistrat in prima jumatate a anului o imbunatatire cu aproximativ 40% a cifrei brute de afaceri si a rezultatului net fata de perioada similara din 2013, potrivit unui comunicat de presa al firmei. Astfel, compania a consemnat in primul semestru o cifra de afaceri de 2,78 miliarde USD, fata de 1,96 miliarde USD in primul semestru 2013, si un rezultat net negativ de 46,9 milioane USD, in crestere fata de un nivel negativ de 78,4 milioane USD in aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, rezultatul operational (EBITDA) a crescut semnificativ in primul semestru din anul 2014 atingand valoarea de 25,5 milioane USD fata de un indicator negativ de 8,2 milioane USD in perioada similara din 2013, anuntaBursa.ro.

Cea mai mare investitie privata din energie din ultimii 25 de ani, un esec comercial. Care sunt explicatiile. Din cauza preturilor in crestere la gazele naturale, dar si a exploziei regenerabilelor, termocentrala de la Brazi, cea mai mare investitie greenfield din sectorul energetic de dupa Revolutie, in valoare de 530 de milioane de euro, mai mult sta decat produce. Productia termocentralei pe gaze de la Brazi, detinuta si operata de OMV Petrom, a fost, in primele sase luni ale acestui an, de doar 0,69 TWh, cu o treime mai putin decat in aceeasi perioada a anului precedent si echivalenta cu doar 18% din puterea instalata. Daca socotim doar datele pentru al doilea trimestru al anului, situatia este si mai rea, informeazaEconomica.net.

Contul curent: Repatrierea profiturilor anuleaza rezultatul pozitiv pe bunuri si servicii.Scadere cu 10% a investitiilor straine fata de anul trecut.Contul curent al balantei de plati a inregistrat pe primul semestru din 2014 un deficit de 878 milioane euro sau aproximativ 0,6% din PIB, in contrast cu excedentul din aceeasi perioada a anului trecut (+123 milioane euro sau 0,09% din PIB). Datele BNR arata, insa, ca soldul net al perioadei mentionate in schimburile externe pe partea de bunuri si servicii s-a imbunatatit de la -215 milioane euro la +193 milioane euro. Pe partea de bunuri materiale, deficitul s-a marit cu 14,7%, de la 1.452 milioane euro pana la 1.665 milioane euro, fapt cu efect relativ redus pe evolutia soldului general al balantei de plati. Performantele din schimburile externe s-au imbunatatit pe segmentul de servicii de transport (+19,7%) si mai ales la alte servicii (+86,1%, pana la un excedent de 601 milioane euro), scrieCursdeguvernare.ro.

Ce se ascunde in spatele facturii de energie si cum sunt furati consumatorii in umbra legii? Cu toate ca legislatia europene ne obliga la o transparenta totala in ceea ce priveste formarea tarifului la energie electrica, companiile de distributie active pe piata interna, cu sprijinul ANRE, au reusit sa creeze un sistem atat de complicat de facturare incat nici macar autorii lui nu-l mai deslusesc de la un capat la altul. Vorbim despre un pret de piata in continua scadere, dar ne trezim ca la consumatorul final tariful este cel putin dublu fata de pretul concurential.Cine castiga si cine pierde din asta? La aceasta intrebare incercam sa raspundem in analizele noastre , cu riscul asumat ca ele pot fi foarte tehnice. Concluzia insa nu va fi tehnica , ci una care sa arate consumatorilor de energie electrica din Romania de ce pretul scade in piata, dar creste la consumatorul final, anuntaEnergy-Center.ro.

"Prima Masina". Credite auto cu garantia statului, din octombrie. Succesul "Prima Casa" a reusit sa starneasca atat interesul producatorilor auto, cat si al bancilor din Romania pentru un program asemanator, ce vizeaza piata auto din Romania. Programul "Prima Masina" va fi lansat de catre Ministerul Economiei, cel mai curand in luna octombrie a acestui an, momentan proiectul fiind la stadiul de discutii, au declarat surse pentru EVZ. Desi zvonurile initiale sustineau ca acesta se va adresa exclusiv tinerilor, surseleEVZspun ca la discutiile care s-au derulat la Ministerul Economiei varsta maxima pentru a participa la program se doreste a fi de 50 de ani, pentru ca exista romani care nu isi permit nici la aceasta varsta un autoturism.

Noua Skoda Fabia va avea o gama complet noua de motoare. Programata pentru lansare in Paris, in octombrie 2014, noua Fabia va folosi cu pana la 17 procente mai putin combustibil decat predecesorii sai, devenind astfel cea mai ecologica si eficienta Skoda Fabia, din punct de vedere al consumului de combustibil. Motorizarea sa noua (constand in patru motoare pe benzina si trei diesel) este in conformitate cu normele de poluare Euro 6. Noua Skoda Fabia va fi echipata cu motoare noi, de ultima generatie, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Incluzand versiunea GreenLine, clientii din pietele Uniunii Europene vor putea alege intre patru motoare pe benzina si trei diesel, toate in conformitate cu normele de poluare Euro 6 si avand printre dotarile standard sistemul start-stop si functia de recuperare a energiei de franare. Cutia de viteze va fi manuala sau automata DSG, cu dublu ambreiaj. Motoarele noi pe benzina disponibile sunt cu trei sau patru cilindri, bazate pe tehnologia MQB (platforma modulara). Cei trei cilindri ai motorului 1.0 MPI beneficiaza de injectie indirecta, in timp ce versiunea de motorizare cu patru cilindri este supraalimentata, cu ajutorul unei injectii stratificate (TSI) si are o cilindree de 1.2 litri. Puterea acestora incepe de la 44 kW (60 CP) si ajunge pana la 81 kW (110 CP), scrie24auto.ro.