Business Report: Caritas-ul se intoarce in Romania. O firma care opereaza in Timisoara promite credite cu dobazi de 2,5% pe an; Iasi-Ungheni, o investitie simbolica si lipsita de orice eficienta economica; Taxele cresc, investitiile scad: unde sunt banii?

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 28 august 2014, 3:56 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Taxele cresc, investitiile scad: unde sunt banii? Recesiunea tehnica a economiei romanesti - pentru ca astfel este definita scaderea produsului intern brut in doua trimestre consecutiv - are mai multe cauze. Cea mai evidenta, in opinia analistilor economici, este reducerea masiva a investitiilor. Fie ca este vorba de lucrarile publice, fie de cele private, rolul statului a fost decisiv in prima jumatate a anului. Situatia este oglindita de cativa indicatori. Pe de o parte, investitiile de la buget au fost taiate cu circa 2,3 miliarde lei si au fost cu o treime mai mici decat in primul semestru al anului trecut. Din acest motiv s-au redus si lucrarile de constructii cu 10%. Pe aceeasi linie se inscrie si absorbtia fondurilor europene. Guvernul isi propusese sa atraga 7,8 miliarde euro din fonduri structurale, dar a reusit sa incaseze doar 45% din suma, scrie Capital.ro

Caritas-ul se intoarce in Romania. O firma care opereaza in Timisoara promite credite cu dobazi de 2,5% pe an. O societate cu raspundere limitata cu sediul in Cluj si afaceri in Timisoara promite romanilor ca le da imprumuturi la dobanzi mici, chiar si de 2,5%. Cetatenilor dornici de finantari ieftine li se solicita un avans substantial si apoi sunt trecuti pe o lista de asteptare fara termen. Protectia Consumatorilor a inchis de doua ori punctele de lucru din Timisoara ale firmei, dar nimic nu o opreste sa deschida altele. Peste 600 de timisoreni au depus bani la Saturnus Finance SRL in ultimele patru luni, potrivit informatiilor Economica.net, in speranta ca vor obtine imprumuturi cu dobanzi cuprinse intre 2,48% si 5,68% pe an, in functie de perioada de creditare, care variaza intre doua luni si 25 de ani. Firma le solicita celor care vor sa imprumute bani sa vireze anticipat 5% din valoarea bunului pe care vor sa il cumpere, plus cel putin o rata lunara si un comision egal cu dobanda pe o luna pentru a fi eligibili. Acestia ar urma sa primeasca banii "cand se realizeaza fondul de plata", iar prioritatea acordarii imprumuturilor este acordata celor care depun mai multi bani.

Executia bugetara la 7 luni in rezumat: venituri mici, investitii mici, fonduri UE si mai mici. Deficitul bugetar a scazut in luna iulie la 0,2% din PIB, de la 0,5% la finele lunii iunie. Performanta contabila este consemnata in conditiile in care cheltuielile bugetare au fost mai mici (atat ca valoare nominala, cat si in termeni reali) comparativ cu primele sapte luni din 2013. In primul semestru, veniturile bugetului consolidat au fost cu 4,5 miliarde lei sub nivelul programat, jumatate fiind incasari nerealizate din TVA, in timp ce chelutielile cu investitiile s-au plasat mai jos cu 2,1 miliarde lei, iar cele pentru programele din fonduri UE cu 4,4 miliarde lei. Guvernul si-a fixat ca tinta pentru acest an un deficit bugetar de cel mult 2,2% din PIB, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Iasi-Ungheni, o investitie simbolica si lipsita de orice eficienta economica. Gazoductul Iasi-Ungheni, inaugurat ieri, este un fel de Pod de flori peste Prut, cu efecte economice absolut simbolice, dupa cum insusi primul ministru Victor Ponta recunostea. Raportat la valoarea investitiei (aproape 30 de milioane de euro), la timpul de recuperare al acesteia, la numarul de consumatori ce vor fi deserviti, dar mai ales la ideea de reducere a dependentei Republicii Moldova de gazele rusesti, gazoductul Iasi-Ungheni este un fiasco total. Cel putin asa cum se prezinta el in momentul de fata. Nu numai ca accesul gazelor pe conducta se intrerupe brusc intr-o zona de consum redus (sau simbolic), dar pentru a parcurge distanta pana la Chisinau (unde exista o logica economica pentru gazoduct) ar mai fi nevoie de investitii de inca vrea 60 de milioane de euro, scrie Energy-Center.ro

Topul celor mai frecvente exagerari pe care le gasesc "detectivii" platiti de angajatori in CV-urile romanilor. 9 din zece romani isi trec in CV informatii false, sustin specialistii, platiti de angajatori ca sa le verifice. De cele mai multe ori, oamenii inventeaza slujbe pe care nu le-au avut si pretind ca au detinut functii mai importante decat au avut. Specialistii firmelor care sunt platiti sa analizeze informatiile despre candidati vorbesc personal cu fiecare sursa indicata in CV pentru a verifica trecutul candidatului. Asa au descoperit ca 9 din 10 romani au oferit informatii false despre trecutul lor. "Cel mai mult se minte in experienta profesionala. Isi pun in CV un job fictiv, mie astea mi se par cele mai grave pentru ca isi inventeaza joburi", spune Irina Arsene, reprezentantul companiei care verifica CV-uri, anunta StirileProtv.ro.

Topul oraselor cu cele mai accesibile apartamente. La un an de la lansarea variantei in lei a programului "Prima Casa", gradul de accesibilitate a locuintelor din Romania s-a imbunatatit vizibil, in contextul in care preturile au ramas constante. In stabilirea gradului de accesibilitate al unei locuinte prin credit, trebuie analizate trei variabile: valoarea imobilului, costul creditului (rata lunara) si nivelul veniturilor (pentru a stabili ponderea ratei in venituri - gradul de indatorare). In august 2013, cand guvernul a decis sa sustina exclusiv creditarea in lei prin programul "Prima Casa", o familie cu venituri medii interesata de achizitia unui apartament vechi cu doua camere, in suprafata de 50 mp, trebuia sa accepte un grad de indatorare de peste 30% in toate orasele resedinta de judet din tara. La un an de la aceasta masura, numarul oraselor in care pot fi achizitionate apartamente cu un grad de indatorare de sub 30% a crescut la 13, situatie care denota imbunatatirea accesului la locuinte, informeaza Capital.ro

De la 1 ianuarie 2015, se vor produce doar masini Euro 6. Ce se va intampla cu stocurile de masini Euro 5. Producatorii auto nu vor mai putea sa-si omologheze tipurile noi de motoare pe care le pun in fabricatie de serie, incepand cu 1 septembrie 2014, decat daca respecta norma Euro 6 . Incepand de la 1 ianuarie 2015, nu vor mai putea fi produse autovehicule, decat daca au motoare Euro 6, potrivit Regulamentului 459/2012, aprobat de Parlamentul European, si Ordinului ministrului Transportului si Infrastructurii (din Romania) nr 1.254 din 27 iulie 2012. Norma Euro 6 prevede reducerea drastica a noxelor emise de motoarele vehiculelor cu masa mai mica de 2.610 kg: pentru motoarele pe benzina pana la limita de 60 mg / km de oxizi de azot si pentru motoarele diesel pana la 80 mg/km (adica o reducere suplimentara de peste 50 % fata de norma Euro 5). Emisiile combinate de hidrocarburi si oxizi de azot provenite de la vehiculele diesel vor fi, de asemenea, reduse, pentru a fi limitate la 170 mg/km, cu 26% mai putin decat la Euro 5, scrie Economica.net.

Iata noul Volvo XC90. Dupa 12 ani de cariera de succes, primul SUV din istoria Volvo urmeaza sa fie inlocuit. Al doilea model complet nou, dupa V40, din "era Geely" (compania chineza fiind, dupa cum se stie, propietarul constructorului suedez), a fost prezentat oficial la Stockholm. Cu un accentuat look germanic, noul Volvo XC90 nu aduce mari noutati in plan estetic. Liniile ferme evoca robustetea si masivitatea si sugereaza o intoarcere la origini. Sobrietatera este dominanta si la interior, unde finisajele sunt, evident, in stil "high end". A doua generatie XC90 adopta noul limbaj de design Volvo, anticipat de prototipurile Concept Coupe, Concept XC Coupe si Concept Estate, prezentate in ultimii doi ani, limbaj ce va fi adoptat de toate modelele noi din gama, anunta 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   























3263 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri