Business Report: Cea mai mare firma romaneasca de curierat a cumparat o bucata din Tractorul Brasov; Gigantii E.On si GdfSuez vor sa cumpere active ale Enel; Romania este campioana Uniunii Europene la scumpirea carburantilor

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 15 octombrie 2014, 3:02 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Hotnews
Cea mai mare firma romaneasca de curierat a cumparat o bucata din Tractorul Brasov. Antreprenorii Felix Patrascanu, Adrian si Neculai Mihai, proprietarii FAN Courier, au cumparat 2,7 ha din fosta platforma industriala Tractorul Brasov de la grupul francez Auchan, intr-o tranzactie de circa un milion de euro, potrivit calculelor Capital. Patronii celei mai mari companii de curierat cu capital autohton vor sa construiasca la Brasov un nod regional. "Ei vor face singuri dezvoltarea proiectului si intentioneaza sa deschida la anul. Se vor crea 250-300 de locuri de munca, foarte importante pentru Brasov. Terenul era liber de constructii si are un PUZ de industrial-logistic. Am incasat pretul corect", a declarat intr-un interviu acordat revistei Capital Tatian Diaconu, directorul general al Immochan Romania, bratul imobiliar al grupului Auchan, scrie Capital.ro.

Gigantii E.On si GdfSuez vor sa cumpere active ale Enel din Romania. Grupurile energetice E.On si GdfSuez sunt interesate de preluarea unor active din sectorul distributiei de electricitate pe care compania italiana Enel le detine in Romania si pe care intentioneaza sa le vanda, au declarat pentru Economica.net surse apropiate situatiei. "Gaz de France intentioneaza sa preia distributia din Banat si Muntenia Sud, care acopera Bucurestiul, iar E. On negociaza achizitia distributiei din Banat" au spus sursele noastre. Ambele companii sunt active pe piata din Romania. GdFSuez detine una dintre cele doua distributii de gaze din Romania, iar E.On cealalta distributie de gaze si distributia de electricitate din zona Moldovei, anunta Economica.net.

Deputatul Viorel Stefan: "Piata noastra de capital nu a ajuns, inca, o alternativa reala la sistemul bancar". In 2013, supravegherea pietei de capital, a asigurarilor si a pensiilor private s-a reunit sub umbrela Autoritatii de Supraveghere Financiara. In aceasta imprejurare a jubileului activitatii de supraveghere, domnul Viorel Stefan, presedintele Comisiei de Buget, Finante, Banci din Camera Deputatilor si domnul Misu Negritoiu, presedintele ASF au avut amabilitatea sa ne acorde urmatoarele interviuri. Reporter: Ati contribuit, in calitate de parlamentar, la aprobarea primelor legi care au reglementat piata noastra de capital. Cum vedeti cei 20 de ani de reglementare a pietei, impliniti anul acesta? Viorel Stefan: Este o varsta frumoasa, a tineretii si a maturitatii in egala masura. Imi amintesc "zbaterile" de la inceput, cat de greu intelegeam primele notiuni de piata de capital, cat de greu a fost principiul transparentei, acceptat in economia noastra, si cat de ciudat mi se parea atunci cand cei initiati ne explicau cat de importanta este transparenta din activitatea economica privata. Integral pe Bursa.ro.

Efecte ale cresterii salariului minim si reducerii CAS la angajator. Solutia logica pe care o evita guvernele. Cresterea salariului minim pe economie la 975 lei incepand de la 1 ianuarie 2015 (anuntata luni de ministrul Muncii) va inseamna o crestere cu 50% in euro a sumei incasate de un angajat aflat in aceasta situatie, comparativ cu anul 2009. Practic, asta va inseamna 724 lei pe luna sau 163 de euro la cursul de schimb prognozat (4,45 lei/euro), fata de 461 lei pe luna sau 109 euro in urma cu sase ani, cand PIB-ul era in termeni reali cam acelasi. Concomitent, diminuarea cu cinci puncte procentuale a contributiilor de asigurari sociale la angajator va echivala aproape cu aceleasi dari catre stat achitate de angajator in 2015 ca si in 2013. Asta deoarece 20,8% la un salariu brut de 750 lei e cam tot una cu 15,8% la un salariu brut 975 lei (156 lei fata de 154 lei), scrie Cursdeguvernare.ro.

Romania este campioana Uniunii Europene la scumpirea carburantilor. Pretul benzinei din Romania a crescut cu peste 11% in primele noua luni ale acestui an, iar cel al motorinei - cu aproape 8%, acestea fiind cele mai mari scumpiri inregistrate in randul tarilor membre ale Uniunii Europene. Romania, o tara in care venitul pe cap de locuitor este cu mult sub media europeana, a inregistrat in primele noua luni din acest an cresteri semnificative ale preturilor la carburanti si se situeaza printre statele cu cea mai scumpa motorina din Uniunea Europeana. Daca la inceputul acestui an romanii cumparau benzina cu aproape 1,25 euro/litru (5,604 lei/litru, la cursul de 4,4932 lei/euro la 6 ianuarie), la inceputul lunii octombrie, pretul afisat in benzinarii era de 1,386 euro/litru (6,11 lei/litru), adica mai mare cu 11,15%, anunta Adevarul.

Seful Holcim Romania: 2015 va fi anul in care se vor creiona marile proiecte de infrastructura. Francois Petry, directorul general al Holcim Romania, se asteapta ca, in acest an, piata cimentului sa inregistreze o evolutie similara cu cea din 2013, cand consumul a scazut la circa 7 mil. tone, iar anul viitor sa se consemneze un rezultat similar, insa considera ca 2015 va fi anul in care se vor decide marile proiecte de infrastructura. "Stim ca multe lucrari de infrastructura sunt in pregatire. Nu credem ca anul viitor va fi unul mare, ci similar cu anul acesta, dar va fi anul in care se vor decide marile proiecte de infrastructura", a declarat seful Holcim Romania. Cat despre dezbaterile din ultima perioada privind realizarea unor drumuri expres si eventualitatea transformarii lor in autostrazi pe viitor, Petry spune ca sunt cazuri in Franta in care un drum de patru benzi se extinde la sase benzi si ca se poate opta pentru o astfel de varianta pentru un mai bun control al costurilor, informeaza Capital.ro

Noua generatie Skoda Superb, la Geneva 2015. Viitoarea generatie a varfului de gama de la Skoda, limuzina de clasa medie Superb, este asteptata sa-si faca aparitia la primavara. Lansarea oficiala va avea loc in cadrul Salonului de la Geneva, din martie 2015. Din punct de vedere tehnic, Skoda Superb va folosi platforma MQB, de o maniera similara cu proaspat lansatul Volkswagen Passat. Ca look, Superb va avea un plus de caracter, echipa de design coordonata de Jozef Kaban inspirandu-se din conceptul Vision C (foto). In fine, ca dimensiuni, viitorul Superb va fi la fel de lung, mai scund si mai lat decat actuala generatie, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   























4087 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri