Procesele care pot ingropa definitiv Astra Asigurari. Soarta societatii de asigurare aflata deja in procedura de administrare speciala ar putea fi decisa in sala de tribunal. Executarea a doua polite cu valoare cumulata de peste 30 de milioane de euro, precum si sumele cerute de victimele accidentelor rutiere ori de rudele acestora, pentru vatamari corporale si decese, pot duce Astra in incapacitate de plata. Viitorul companiei Astra Asigurari nu depinde doar de abilitatea administratorului special de a atrage sumele necesare unei majorari de capital de aproape 100 de milioane de euro, ci si de judecata mai multor magistrati. Un litigiu cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, inca unul cu Oltchim si alte cateva sute cu victimele ori cu rudele victimelor din accidente rutiere pot costa Astra alte cateva zeci de milioane de euro, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Amenda de aproape 70 milioane euro pentru "Deutsche Telekom". "Deutsche Telekom" AG, cea mai mare companie de telefonie din Germania, a fost amendata, ieri, de autoritatile de reglementare antitrust ale UE cu 69,9 milioane de euro, pe motiv ca, timp de cinci ani, incepand cu 2005, divizia sa din Slovacia si-a inlaturat rivalii de pe piata interna a Internetului broadband. Pe langa o amenda comuna de 38,8 milioane de euro impusa "Slovak Telekom", "Deutsche Telekom" a primit o penalizare de 3,11 milioane de euro, intrucat a repetat abaterea de care se face vinovat. Potrivit Comisiei Europene, strategia aplicata de "Slovak Telekom" in perioada august 2005 - decembrie 2010, a afectat atat clientii, cat si competitorii. "Slovak Telekom" nu doar ca a refuzat sa permita accesul neconditionat si in conditii echitabile la buclele sale locale. Compania a dus, totodata, o politica ce a facut imposibila utilizarea, de catre operatorii alternativi, a infrastructurii de retele de telefonie, fara sa suporte pierderi", a afirmat comisarul european pentru Concurenta, Joaquin Almunia, anuntaBursa.ro.

Cinci firme au depus oferta pentru noile trenuri de metrou. Un roman are cea mai buna oferta. Compania franceza Alstom, cea chineza CSR, cea poloneza PESA, cea spaniola CAF si cea romaneasca Astra Vagoane Calatori au depus oferte Metrorex pentru achizitia a 51 de noi trenuri de metrou. Cea mai mare oferta este a PESA, 341 de milioane de euro, iar cea mai mica a Astra Vagoane Calatori - 260 de milioane de euro. Chinezii au venit cu o oferta de 272 de milioane de euro, CAF a ofertat 310 milioane de euro, iar Alstom a prezentat o oferta de 322 de milioane de euro. Comisia de lictatii va anunta un castigator in 45 de zile, potrivit Metrorex. Pentru aceasta licitatie Metrorex era dispusa sa ofere o suma maxima de 440 de milioane de euro. Banii provin din fonduri europene nerambursabile, informeazaEconomica.net.

Enel asteapta oferte angajante pentru preluarea activelor din Romania pana la sfarsitul lunii noiembrie. Companiile interesate de achizitia activelor pe care grupul italian Enel le detine in Romania si Slovacia pot depune oferte angajante pana la finele lui noiembrie, a declarat Francesco Starace, directorul general al grupului, citat de Corriere della Sera. Procesul de vanzare a activelor din Romania este intr-un stadiu usor mai avansat decat cel din Slovacia, a spus Starace in timpul unei audieri in fata Comisiei de Industrie din Senatul italian. Seful Enel a declarat recent ca State Grid Corporation of China, cea mai mare companie de stat de utilitati din lume dupa venituri, s-a aratat interesata sa cumpere operatiunile de distributie si vanzare din Romania, scrieAdevarul.

A refuzat sa-si vanda mallul, iar acum se pregateste de extindere. Antreprenorul bacauan Ovidiu Budeanu a ajuns la un acord de principiu cu spaniolii de la Fadesa pentru achizitia unui teren de 13.000 mp adiacent centrului comercial Arena Mall, aflat in proprietatea sa. Targul vine dupa cativa ani in care a incercat sa convinga vecinii din ambele parti sa isi vanda o parte din teren pentru extinderea mallului. In 2006, cand a vandut fabrica de incaltaminte Cotidian Bacau (fosta Partizanul) italienilor de la Kolan, omul de afaceri Ovidiu Budeanu si-a rezervat pentru constructia Arena Mall circa 85% din suprafata fostei platforme industriale. Sase ani mai tarziu, in 2012, cand centrul comercial a ajuns la un grad de ocupare de 100%, antreprenorul a inceput sa se gandeasca la extindere. A initiat discutii cu francezii de la Carrefour pentru a-i atrage in proiect si, in paralel, a inceput sa negocieze cu italienii sa cumpere inapoi terenul de 17.000 mp pe care functioneaza fabrica, anuntaCapital.ro.

Primul pas spre viitorul Audi A9. Imaginea alaturata este primul teaser al conceptului pe care Audi il va prezenta in noiembrie, la Salonul de la Los Angeles. Intr-un comunicat de presa, Audi anunta debutul unei noi ere in designul marcii, acesta fiind primul show car realizat sub indrumarea noului sef de design, Marc Lichte. Acest concept va sta la baza viitorului model de serie A9. Dupa toate probabilitatile, este vorba de o caroserie in stil coupe cu 5 usi, a carei lungime va depasi 5 metri. Platforma tehnica este MLB, cea care va fi utilizata si la viitoarea generatie A8. De altfel, viitorul A9 se va raporta la A8 asa cum s-a intamplat pana acum cu "perechile" A4-A5 si A6-A7. Va avea un pronuntat caracter sportiv, inclusiv in materie de motorizari, unde varful de gama va dispune de 600 CP! Astfel dotat, viitorul Audi A9 va rivaliza cu coupe-urile supersportive cu 4 usi, gen Porsche Panamera sau Aston Martin Rapide, scrie24auto.ro.