Business Report: Cea mai bogata familie franceza da drumul la bani in Brasov; Carburantii de pe piata risca sa blocheze masinile Euro 6. UE a impus noi motoare, dar nu si noi carburanti; La CFR Marfa, Rus reface calculele lui Sova

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 23 octombrie 2014, 4:06 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Cea mai bogata familie franceza da drumul la bani in Brasov. Grupul Auchan nu are in plan instrainarea centrului comercial aflat in constructie pe fosta platforma industriala Tractorul Brasov, pentru ca proprietatea poate fi extinsa in urmatorii zece ani. In schimb, compania a inceput sa vanda din cele circa 100 ha de teren. Pana acum doi ani, Auchan avea o strategie patrimoniala de tip familial, adunand in portofoliu tot ce a construit in ultimii 50 de ani, abordare care a transformat proprietarii grupului in cea mai bogata familie franceza, cu o avere estimata la 21 mld. euro. Directia a fost schimbata, insa, datorita necesarului de capital pentru extinderea agresiva pe anumite piete, scrie Capital.ro

Carburantii de pe piata risca sa blocheze masinile Euro 6. UE a impus noi motoare, dar nu si noi carburanti. Piata carburantilor este nepregatita pentru productia exclusiva de masini cu motoare Euro 6, spun cercetatorii romani care studiaza comportamentul lor. Comisia Europeana recunoaste ca nu stie ce efecte are asupra motoarelor Euro 6 folosirea carburantilor existenti pe piata in prezent si nici nu a elaborat noi standarde pentru noi carburanti. Exista riscul ca functionarea motoarelor sa fie blocata, raspund cercetatorii la intrebarile puse de Economica.net. Companiile petroliere nu au nici o reactie oficiala.

Dupa ce ne-a salvat de infringment, ANRE vine in sprijinul consumatorilor care vor sa-si schimbe furnizorul. Pietele de energie si gaze din Romania sunt complet liberalizate pentru consumatorii industriali, motiv pentru care si Comisia Europeana a considerat ca tara noastra a finalizat implementarea Pachetului 3 pe energie, fiind absolvita de sanctiunile de infringement care ne-ar fi costat in jur de 60.000 euro/zi. In atentia reglementatorului raman insa in continuare consumatorii casnici de energie si gaze, pentru care liberalizarea completa a pietei se va incheia in 2018, respectiv in 2021, daca intre timp Comisia Europeana nu va veni cu noi atentionari, informeaza Energy-Center.ro.

Cum vad opt experti luminitele de la capatul tunelului, dincolo de campania electorala. Dinti de fierastrau: asa au alternat optimismul si rezervele privind perspectivele economiei romanesti la iesirea din criza, aratate de speakeri, miercuri, la conferinta organizata de cursdeguvernare.ro cu sprijinul Camerei de Comert si industrie a Romaniei (CCIR). Optimism pentru potentialul exceptional, rezerve privind politicile economice si publice. Tema: "Luminitele de la capatul tunelului : Perspectivele si oportunitatile economiei romanesti in context intern si european la iesirea din criza" Va prezentam mai jos cateva din ideile exprimate de speakerii: Ionut Dumitru, Dacian Ciolos, Valentin Lazea, Niculae Havrilet, Cristian Nacu, Valentina Ivan, Camelia Sucu, Ionut Simion, in cele doua paneluri moderate de Radu Craciun - economist-sef al BCR si de Florin Vodita - ambasador si consilier al presedintelui CCIR, scrie Cursdeguvernare.ro.

La CFR Marfa, Rus reface calculele lui Sova. Mecanicii conduc obositi garniturile de tren. Cei 2.400 de angajati care au plecat de la CFR Marfa au lasat compania de stat intr-o stare grava. Pe ultima suta de metri, ministrul de resort a salvat 100 de posturi. Din cauza cresterii volumului de munca, in urma concedierilor, mecanicii de locomotiva au ajuns sa lucreze de aproape doua ori mai mult si conduc obositi garniturile de tren. Chiar daca au plecat mii de oameni si s-au facut economii importante, compania are sanse slabe de a deveni rentabila in 2014, asa cum si-a propus ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care incearca sa reparare "reformele" implementate de predecesorul Dan Sova, anunta EVZ

Frank Timis sfideaza criza din industria fierului si focarul de Ebola din Africa. Frank Timis, fondatorul celui mai mare producator de minereu de fier din Sierra Leone - African Minerals, este aproape de incheierea unei tranzactii de achizitie a minei Marampa de la London Mining, intrata in administrare speciala saptamana trecuta. Timis Mining Corp. a decis sa imprumute 20 mil. dolari de la Cape Lambert Resources din Australia pentru a finanta achizitia minei de la administratorul judiciar, potrivit unui anunt facut de Cape Lambert pe bursa din Australia. Finantarea ia forma unui credit de 8 mil. dolari pe 12 luni si a unei redevente de 12 mil. dolari, care ii ofera companiei Cape Lambert cate 2 dolari pentru fiecare tona de concentrat de fier vandut de mina, informeaza Capital.ro.

Noul Citroen C4 Cactus se lanseaza cu Porti Deschise si o mare tombola. Lansarea celui mai nou model Citroen, C4 Cactus, este insotita de o actiune promotionala Porti Deschise, programata in acest weekend. Astfel pentru cei care vor trece pragul showroom-ului Citroen Auoglobus Timisoara, de pe Calea Sagului nr. 201, principala atractie va fi, pe langa noul model in sine, tombola cu marele premiu - un Citroen C4 Cactus! Programul actiunii Porti Deschise este urmatorul: vineri, 24 octombrie, orele 9,00-19,00, sambata, 25 octombrie, orele 9,00-17,00, duminica, 26 octombrie, orele 09,00-15,00. Noul Citroen C4 Cactus este comercializat in Romania cu preturi incepand de la 10.480 euro (fara TVA), pana la 14.700 euro (fara TVA) si 5 ani garantie, in limita a 100.000 km, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   






















7807 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version