Business Report: Accizele in 2015: Cum vor fi calculate taxele de care depinde pretul benzinei si cel al motorinei; Posta Romana creste salariile angajatilor si inregistreaza profit operational; Cat costa intretinerea marilor malluri din Romania

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 11 decembrie 2014, 3:54 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Cat costa intretinerea marilor malluri din Romania. Liberalizarea pietei de energie si gaze, cumulata cu eficientizarea costurilor de administrare si competitia din piata, conduce la o tendinta de scadere a facturilor de intretinere a marilor centre comerciale, care se ridica anual la peste 45 mil. euro. Capital a realizat in premiera o analiza a costurilor de intretinere generate de cele mai mari zece centre comerciale de tip mall din Romania si a modului in care acestea influenteaza pretul marfurilor vandute in magazine. Rezultatul indica o stabilizare a acestui indicator, cu o tendinta de scadere, pusa pe seama reducerilor obtinute in urma renegocierii preturilor la energie electrica si, de anul viitor, la gaze, a orientarii spre cladiri verzi, cu un consum mic de energie, si a competitivitatii ridicate din piata, care obliga proprietarii sa ofere stabilitate in cheltuielile cu serviciile de intretinere, scrie Capital.ro.

Posta Romana creste salariile angajatilor si inregistreaza profit operational. Compania Nationala Posta Romana va incheia anul 2014 cu un profit operational de 74,3 milioane de lei (16,7 milioane de euro), fata de o pierdere de 52 milioane de lei (11,7 milioane de euro) in 2012, potrivit unui comunicat al Ministerului pentru Societatea Informationala (MSI), in calitate de actionar majoritar cu 75%. Restul actiunilor sunt detinute de Fondul Proprietatea. Razvan Cotovelea, ministrul Societatii Informationale, a declarat: "Incheiem anul 2014 cu eliminarea pericolului de insolventa pentru urmatorii doi ani, cu o crestere salariala ce nu pune in pericol dezvoltarea companiei, cu un acord solid intre conducere si sindicate precum si cu un proces de privatizare relansat ce se afla in plina desfasurare". Posta Romana este o companie nationala infiintata pe legea 31/1990 si nu o institutie publica. Ea functioneaza pe gestiune economica, ceea ce inseamna ca isi asigura veniturile, in mod independent, din contracte comerciale, anunta Bursa.ro.

Extinderea Auchan in Romania incetineste: "Este o piata dificila. Trebuie sa fim prudenti". Retailerul francez Auchan, numarul doi pe piata comertului alimentar din Romania a inaugurat astazi" templul" Auchan Romania, dupa cum s-a expirmat managerul general al companiei, francezul Frederic Bellon- hipermarketul cu numarul 32 al lantului si numarul 8 din Bucuresti in cartierul Drumul Taberei din Bucuresti, situat intr-o cladire care va gazdui din primavara anului viitor si birourile celor trei divizii ale Auchan in Romania-Auchan, Immochan si Oney. Din acest moment insa, planurile pe termen scurt ale companiei se rezuma la proiectul Coresi din Brasov, o investitie de 60 de milioane de euro dezvoltata de Immochan, divizia de dezvoltare imobiliara a Auchan, care va fi inaugurata cel mai probabil in luna martie, anul viitor. "Astazi am finalizat programul de investitii din 2014 al Auchan Romania", a declarat Frederic Bellon. Potrivit acestuia, planul companiei este de a ramane in Romania " pe viata", dar ca vor sa se dezvolte "in conditiile in care acest lucru este rezonabil", informeaza Economica.net.

Predictiile Saxo Bank pentru 2015: Hackerii distrug comertul online. Saxo Bank, banca globala de investitii, specializata in tranzactionari online si investitii pe pietele financiare internationale, a lansat, astazi, "predictiile scandaloase" pentru anul ce vine. Este vorba de zece evenimente cu probabilitate de producere destul de redusa, dar daca riscul lor este subapreciat, pot avea un impact enorm in cazul in care se adeveresc. Predictiile de anul acesta includ o posibila iesire a Marii Britanii din UE, dupa un castig sensibil de popularitate al Partidului Independentei la alegerile generale britanice. Alte predictii scandaloase se refera la posibilitatea ca Mario Draghi, presedintele Bancii Centrale Europene, sa devina presedintele Italiei, la probabila prabusire a pietei imobiliare britanice si la eruptia vulcanului islandez Bardarbunga, care ar putea anula planurile de vacanta in Europa pentru 2015, scrie BusinessCover.ro

Inflatia si preturile in economia de piata vs. inflatia si preturile "lui Ceausescu". Dupa 25 de ani de la Revolutia din decembrie 1989, tara nostra apare in statistici cu o crestere economica de parca ar fi parcurs doar un plan cincinal de pe vremuri. De data aceasta, insa, nu cu o economie centralizata si cu raportari indoielnice, ci in conditii de economie de piata, membra cu drepturi depline a UE si integrata in ceea ce se numea inainte "societatea de consum". Un factor-cheie in trecerea la economia de piata, bazata pe raportul dintre cerere si oferta a fost liberalizarea preturilor. Momentul zero ales pentru aceasta actiune a fost 1 noiembrie 1990 iar nivelul preturilor din luna octombrie 1990 a fost ales ca referinta pentru modificarea ulterioara a preturilor. Schimbarea acestora a permis reasezarea raporturilor dintre ele si a erodat puterea de cumparare a veniturilor, anunta Cursdeguvernare.ro.

Accizele in 2015: Guvernul explica cum vor fi calculate taxele de care depinde pretul benzinei si cel al motorinei. Potrivit OUG pentrumodificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, incepand cu 1 ianuarie 2015 nivelul accizelor va fi exprimat in lei la acelasi nivel practicat in anul 2014. Incepand cu anul 2016, nivelul astfel obtinut se actualizeaza anual cu cresterea preturilor de consum, din ultimele 12 luni, calculata in luna septembrie a anului anterior celui de aplicare, comunicata oficial de Institutul National de Statistica pana la data de 15 octombrie. De asemenea, actul normative prelungeste cu un an, respectiv pana la 31 decembrie 2015, termenul pana la care va fi aplicata legislatia aflata acum in vigoare pentru taxarea resurselor de petrol si gaze, scrie EVZ.

Europa vrea sa iasa din criza cu un plan grandios, dar fara bani. Presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a anuntat recent planul prin care vrea sa scoata Europa din criza: investitii de 315 miliarde de euro in economie. Aceasta suma inca nu exista, dar pentru a fi stransa va fi infiintata o noua institutie birocratica: Fondul European pentru Investitii Strategice. Statele europene vor contribui cu 16 miliarde de euro la acest fond, din bugetul UE, iar Banca Europeana de Investitii va pune alte 5 miliarde. Restul pana la 315 miliarde e "leverage", bani care ar trebui sa vina de la investitorii privati, dornici sa intre in marea schema. Prima data, prin contributii direct la fond, iar apoi prin contributii la nivelul companiilor. Banii ar urma sa fie directionati inclusiv catre acele domenii si tari in care Comisia considera ca anterprenorii nu investesc suficient, pentru ca nu vor sa isi asume riscurile. Nu exista noi bani de la buget, capitalul fiind luat din alte capitole ale bugetului UE. Acesta este primul plan prezentat de Juncker care sa sustina noua doctrina economica a Comisiei, promovata de Partidul Popularilor Europeni: economia sociala de piata, anunta Capital.ro

O noua limuzina Volkswagen, derivata din Audi A6. Constructorul din Wolfsburg intentioneaza sa lanseze un nou model, prin intermediul caruia sa rivalizeze cu marcile premium, in segmentele superioare de piata. Este vorba de un concurent demn de luat in calcul pentru vedetele categoriei formate din limuzinele mari, precum BMW Seria 5 sau Mercedes Clasa E. Aceasta noua aparitie si-ar putea gasi locul in gama VW undeva intre redutabilul Passat si varful de gama Phaeton. Detaliile tehnice sunt deocamdata putine, insa se vorbeste deja despre versiuni cu 4 si 5 usi si chiar despre un break. Platforma tehnica ar urma sa fie preluata de la Audi A6, cu motorizari diesel si pe benzina in 4 si 6 cilindri. De asemenea, transmisia integrala este luata in calcul. Pe piata germana, noul model ar urma sa aiba un pret de plecare de 37.500 euro. Deocamdata nu se stie cand ar putea fi lansata aceasta noua limuzina Volkswagen, informeaza 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   






















3062 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri