Business report: Explozia francului - catastrofa pentru imprumutatii la banci; Vesti proaste pentru clientii Volksbank preluati de BT: conversia creditelor in franci, amanata cel putin pana in aprilie; Motivul pentru care romanii ar trebui sa aiba salarii mai mari

de Ionut Baias     HotNews.ro
Vineri, 16 ianuarie 2015, 5:15 Revista Presei | Business

Business
Foto: Colaj foto
Vesti proaste pentru clientii Volksbank preluati de BT: conversia creditelor in franci, amanata cel putin pana in aprilie. Clientii Volksbank cu credite in franci elvetieni nu vor primi un ajutor prea curand de la banca. Intentia austriecilor de a converti stocul de credite in franci aferent persoanelor fizice s-a lovit de procesul de preluare a bancii de catre Banca Transilvania, care va trebui sa se descurce cu problema acestor imprumuturi, mai ales in contextul in care francul a atins maxime istorice. Daca francul isi va continua aprecierea, situatia celor cu credite in aceasta moneda se va acutiza si mai mult, iar unii dintre ei ar putea ajunge in imposibilitatea de a-si mai putea plati ratele. Propunerile legislative care urmaresc conversia stocului de credite in valuta sunt si ele inghetate in Parlament, scrie Economica.net.

Avocatul Gheorghe Piperea: "Explozia francului - catastrofa pentru imprumutatii la banci".
Avocatul Gheorghe Piperea considera ca evolutia francului in raport cu leul este "o catastrofa" pentru persoanele care au credite in CHF, cresterea monedei elvetiene putand duce la "falimente in lant" si la evacuarea din locuinte a celor care au contractat credite ipotecare in aceasta valuta. "Exista banci care afiseaza cursuri de 5,2 lei pe franc. E chiar mai mare, cu mult mai mare decat cursul leu/euro (4,5, in acest moment - n.r. ieri, in jurul orei 13.00). O tara a lucrului bine facut ar trebui sa reactioneze de urgenta stabilind un plafon de variatie maxima a cursului de 20% fata de valoarea intiala, variatie/plafon care rezulta, de altfel, din Directiva 2014/17/EC. Altfel, 150 de mii de familii vor fi in imposibilitate de plata a ratelor", a scris, ieri, pe pagina sa de socializare, avocatul Piperea, citat de Bursa.

Motivul pentru care romanii ar trebui sa aiba salarii mai mari. Fiecare euro pe care il incaseaza salariatii multinationalelor din Romania aduce angajatorilor un profit de 1,3 euro, situatia care indica faptul ca Romania are una dintre cele mai rentabile forte de munca din Europa in crestere cu 4% fata de anul 2013 si cu 16% mai mare decat media europeana, se arata intr-un studiu realizat de compania de audit PwC. La nivel de sectoare de activitate, se observa o evolutie pozitiva a rentabilitatii capitalului uman in sectorul serviciilor financiare (de la 0,92 la 1,97), scrie Capital.ro.

Miliardarul Carlos Slim a devenit principalul actionar individual al cotidianului "The New York Times".
Miliardarul mexican Carlos Slim a devenit de curand principalul actionar individual al grupului New York Times, dupa ce a reusit sa-si majoreze participatia de la 8% la circa 17%, informeaza Reuters. Al doilea cel mai bogat om din lume, Carlos Slim este cunoscut ca fiind un important magnat in domeniul telecomunicatiilor. De curand, acesta a cumparat aproape 16 milioane de actiuni ordinare ale grupului New York Times, la un pret unitar de 6,357 de dolari. Astfel, compania sa, Slim Helu, detine acum un total de 27,8 milioane de actiuni din grupul de presa, ceea ce reprezinta o participatie de circa 17 la suta, se arata intr-un comunicat al holdingului New York Times, scrie Adevarul.ro.

Unde se va construi si cum va arata cel mai mare pod rutier din lume. Cel mai mare pod rutier din lume se va construi in Turcia peste stramtoarea Bosfor si va avea o lungime totala de 2,1 kilometri si o latime de 59 de metri, informeaza Mediafax. Podul, denumit Yavuz Sultan Selim, va fi construit pe cei mai inalti piloni laterali din lume, de 322 de metri si va avea opt benzi de circulatie si doua cai ferate. La constructia podului va participa si o companie romaneasca, Grup Servicii Petroliere (GSP), controlata de omul de afaceri Gabriel Comanescu. Constructia podului va costa aproximativ 3 miliarde de dolari, iar inaugurarea va avea loc pe 29 octombrie 2015, scrie Romania libera.

Metroul Bucuresti a incheiat anul 2014 fara pierderi. Cat castiga un angajat al Metrorex. Metrorex a incheiat anul 2014 cu venituri egale cu cheltuielile, salarii mai mari la angajati ceva mai putini si costuri mai mari la reparatie si mentenanta. Au scazut cheltuielile cu paza, salubritatea, deratizarea si energia electrica. Regia are 4.218 salariati, fata de 4.224 in 2013. Salariul mediu brut in Metrorex ar fi, asadar, de circa 50.000 de lei pe an, asadar cam 4.100 de lei pe luna, in medie. Cea mai spectaculoasa evolutie a unui indicator din bugetul de venituri si cheltuieli este cea din dreptul investitiilor. Astfel, anul trecut acestea au urcat la 1,11 miliarde de lei, fata de 626 de milioane de lei in 2013, scrie Economica.net.


Citeste mai multe despre   























3563 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri