Poate sustine bugetul reducerea taxelor? Scaderea TVA la produsele alimentare de baza ar aduce bani la buget prin reducerea evaziunii fiscale si stimularea consumului ca urmare a scaderii preturilor, sustin producatorii. Exista insa temeri ca impactul bugetar al noului Cod Fiscal ar putea face ca statul sa nu mai poata plati pensiile si salariile. Integral in Romania Libera.

Business reportFoto: Colaj foto

Valcov admite: IMM-urile fara salariati, penalizate de noul Cod Fiscal. Reducerile de taxe, propuse in proiectul Codului Fiscal, vor fi posibile datorita cresterii economice, reducerii cheltuielilor cu aparatul bugetar si combaterii evaziunii, sustine ministrul Finantelor Publice, Darius Valcov. Pariul sau este ca fiscalitatea scazuta va atrage investitori, dar recunoaste ca vor exista si efecte negative pentru o parte dintre IMM-uri, potrivit Capital.

Cum negociaza bancile cu clientii cu credite in franci elvetieni. Cum suna ofertele concrete ale bancilor pentru clientii cu credite in franci elvetieni? Isarescu a indemnat clientii sa mearga la banca sa negocieze cu bancile si bancile sa negocieze cu clientii, pentru a gasi o solutie la problema expolziei francului elvetian. Astfel, spune BNR, trebuie evitata o solutie legislativa si adoptata una pe intelegerii intre parti. Economica.net va arata cu ce a venit fiecare banca in parte la negocierea cu clientii. Cazuri concrete.

Aderarea la euro / Al 7-lea criteriu: Poate Romania fara "ocaua mica"? Adoptarea euro, dincolo de cele cinci criterii economice (indeplinite pentru moment) plus unul juridic (la care mai avem cate ceva de lucru) are o latura mai putin discutata. Admitand ca toate cerintele vor putea fi indeplinite si vom fi acceptati in clubul euro, suntem in stare sa gestionam constrangerea unei monede puternice si sa ne ajustam traiul dupa rezultatele economice reale? se intreaba Curs de guvernare.

Veste buna pentru romani: "Am ajuns din nou tigrul Europei". Dupa anuntarea avansului economic de 0,5% din ultimul trimestru al anului trecut si a cresterii PIB de 2,9% in 2014, expertii financiari cred ca in prima parte a acestui an economia Romaniei va inregistra cel mai mare avans economic din Europa Centrala si de Est. Astfel, expertii financiari chestionati de institutul ZEW, Romania urcat pe primul loc in ECE in ceea ce priveste evolutia economica in urmatoarele sase luni, informeaza Capital.

Bulgaria pregateste un rezervor de gaz dupa oprirea South Stream. Bulgaria planuieste sa construiasca un rezervor de gaz menit sa asigure alimentarea cu energie a Europei de Sud-Est, dupa stoparea proiectului South Stream de catre Rusia. Singura problema este lipsa gazului. Guvernul bulgar intentioneaza sa construiasca un rezervor de gaz european, un asa-numit gas-hub, prin care sa asigure distribuitia catre tarile din UE; distributia gazului rusesc, in mare parte. Bulgaria este aproape in totalitate dependenta de gazul rusesc, noteaza EVZ.

Care este cea mai banoasa specializare pe care o pot alege studentii in Romania. Specialistii ii indeamna pe tineri sa se indrepte catre industria IT, daca vor sa isi gaseasca rapid un job bun. Peste 900.000 de joburi vacante la nivelul Europei in urmatorii cinci ani, oferte de munca in industria IT pentru care limba engleza nu mai este suficienta, angajatori care pun tot mai mult accent pe certificari si calificari extra-scolare pentru joburile cu specific IT&C si specialisti in domeniu care incep sa fie "vanati" dupa doar trei ani de experienta pe piata muncii - acesta este semnalul "de alarma" pe care il trag cativa oameni din resurse umane si eduᅡcatie pentru a-i atrage pe tinerii din Roᅡmania catre industria IT in numar mai mare, aflam din Gandul.

Negritoiu si Anghel vorbesc doar in strainatate despre dubla listare a Petrom. Petrom, cea mai mare companie din tara noastra, ar putea fi listata si pe o bursa straina, insa aceasta informatie a ajuns in mod discriminatoriu la investitori, contrar a ceea ce ar fi fost normal si obligatoriu, conform normelor pietelor de capital. Investitorii straini au aflat despre intentia Guvernului sa mai vanda din Petrom, inaintea celor din tara noastra, chiar din gura reprezentantilor pietei noastre de capital, scrie Bursa.

Titeiul ieftin si dolarul scump taie investitiile. Cotatia barilului a crescut putin in ultimele doua saptamani, dar scaderea abrupta din ultimele patru luni are consecinte majore. Cele mai mari companii petroliere din Romania si-au anuntat abia acum planurile de investitii. Nu mai este o surpriza - acestea vor fi reduse. Chiar cu pana la 35%. Piata internationala a petrolului este, in continuare, agitata. Marile companii petroliere de pe glob au anuntat la finele anului trecut ca renunta la investitii de 200 de miliarde de dolari. Efectele negative vor fi resimtite si pe plan local, dar la un nivel mai redus, potrivit Capital.

Tepe de sute de milioane de euro in fiecare luna. Ignorata de justitie, inselaciunea financiara a ajuns sport national. Cecuri si bilete la ordin cu valori cumulate de sute de milioane de euro sunt respinse in fiecare luna la plata. Legislatia, in schimb, a devenit mai permisiva cu acest tip de infractiuni care, oricum, erau tratate cu foarte multa usurinta de judecatori si organele de ancheta, noteaza Economica.net.

O mina de aur pentru crestere: Viata digitala in 36 de evenimente. Cum si-a propus Romania sa atinga tintele Agendei Digitale 2020: Interviu cu Diana Voicu, secretar de stat in Ministerul pentru Societatea Informationala. Guvernul ar trebui sa aprobe in urmatoarele saptamani o strategie vitala pentru accesarea celor peste 30 de miliarde de euro fonduri structurale si de coeziune care i-au fost alocate pentru perioada 2014-2020. Este vorba de Agenda Digitala pentru Romania, un document care adapteaza la nivel national obiectivele Agendei Digitale Europene 2020, si in care se estimeaza un necesar de investitii minime de peste 3,9 miliarde euro in urmatorii cinci ani, scrie Curs de guvernare.

Romania, singura tara europeana fara trenuri Intercity. Motivul pentru care au fost scoase din circulatie de autoritati. Trenurile nu reuseau sa indeplineasca conditiile minime impuse de regulamentul european. Adica sa circule cu o viteza medie de cel putin 60 de kilometri pe ora si sa nu aiba intarzieri. Inaugurarea primelor trenuri Intercity, in 1996, a fost un motiv de mandrie pentru Romania si pentru ministrul de atunci al Transporturilor. Dupa mai putin de 20 de ani in care calatorii s-au simtit europeni si au calatorit confortabil, trenurile Intercity au fost scoase cu totul. Continuarea pe Stirile Pro Tv.