Business report: Relatia complicata a Gazprom cu Romania: petrolul se ieftineste, gazul pentru noi se scumpeste; Economia fata in fata cu razboiul - cine pierde, cine castiga?; Sfarsit: Bugatti a vandut ultimul Veyron

de Ionut Baias     HotNews.ro
Marţi, 24 februarie 2015, 3:34 Revista Presei | Business

Business
Foto: Colaj foto
Relatia complicata a Gazprom cu Romania: petrolul se ieftineste, gazul pentru noi se scumpeste. Pretul mediu al gazelor rusesti importate de consumatorii romani a crescut in ultimul trimestru al anului, in conditiile in care pretul titeiului, de care este legat pretul gazului pentru consumatorii europeni, a scazut abrupt, dupa cum reiese dintr-o prezentare pentru presa a OMV Petrom, facuta cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare. Potrivit datelor companiei petroliere, pretul mediu titeiului Ural a scazut de la circa 100 de dolari la 76 de dolari barilul in trimestrtul patru al anului trecut fata de trimestru precedent. Insa, potrivit aceleiasi surse, in aceeasi perioada de timp, pretul gazului din import (preponderent din Rusia) a crscut de la 105 lei/MWh la 130 lei MWh. Cei de la Petrom spun ca au facut calculele pe baza estimarilor primite de la ANRE. "Pretul mediu al gazelor de import estimat de ANRE a fost de 400 USD/1.000 mc, se arata in raportul Petrom, scrie Economica.net.

Economia fata in fata cu razboiul - cine pierde, cine castiga? Un razboi in care ar fi implicata Romania, mai ales pe propriul teritoriu, ar fi un dezastru pentru economie. Totusi, oricat de ciudat ar putea parea, statisticile Bancii Mondiale par sa indice ca impactul razboaielor moderne asupra performantelor economiilor nationale nu este atat de catastrofal pe cat ne-am astepta. Statisticile pot fi insa inselatoare. Conform bazei de date a institutiei financiare, daca in 2003, la data izbucnirii conflictului armat, Irakul avea un venit national brut (VNB) pe cap de locuitor de circa 8.000 de dolari, in 2013 ajunsese la aproape 15.000 de dolari. Asta in conditiile in care tensiunile interne erau inca departe sa fi luat sfarsit, scrie Capital.ro.

Directorul HSBC, tras in scandalul de evaziune fiscala ce priveste banca britanica. Grupul bancar britanic "HSBC Holdings" Plc, cel mai mare din Europa, a confirmat, ieri, ca directorul sau general, Stuart Gulliver, a folosit, din anul 1998, un cont bancar elvetian pentru bonusurile sale. Informatia a fost lansata de HSBC dupa ce publicatia britanica The Guardian a anuntat ca Stuart Gulliver detinea cinci milioane de lire sterline (7,6 milioane de dolari) intr-un cont pe care il controleaza printr-o companie din Panama. In declaratia HSBC nu este mentionata compania din Panama. Potrivit bancii, Stuart Gulliver locuieste in Hong Kong si isi plateste taxele acolo, dar achita si taxele cerute in Marea Britanie, scrie Bursa.ro.

Toaca milioane de lei pe lefuri. Sefii Fondului de Garantare a Pensiilor Private "nu se mai ajung" cu banii. Fondul de Garantare a Drepturilor in Sistemul de Pensii Private a consumat anul trecut, pe salarii si cheltuieli administrative, peste 1,83 milioane de lei. Cele noua persoane implicate in conducerea si administrarea Fondului nu au reusit sa se incadreze in bugetul de aproximativ 1,4 milioane de lei stabilit pentru 2014, motiv pentru care institutia a inregistrat pierderi de peste 371 de mii de lei anul trecut. Mircea Oancea, directorul general al Fondului, incaseaza lunar aproximativ 17.000 de lei sau echivalentul a 4.000 de euro. Directorul economic al Fondului, Gabriela Craciunica, ruda a sotiei directorului general, ridica, la randul ei, in jur de 15.500 de lei iar directorul financiar, dezvaluie Economica.net.

Viitoarea Dacia Duster - 4,5 metri lungime si un pret mai mic de 12.000 de euro.
La inceputul acestui an, o publicatie internationala a realizat o randare cu viitoarea generatie a lui Dacia Duster, iar acum avem informatii noi despre viitorul Duster. Conform colegilor germani din cadrul publicatiei Auto Bild, noul Duster va debuta in 2017, urmand ca productia sa inceapa la jumatatea aceluiasi an. La nivel estetic, noua Dacia Duster va sosi cu blocuri optice noi, cu lumini de ceata imbunatatite si cu protectii suplimentare modificate. In ceea ce priveste dimensiunea, Duster va creste pana la 4,5 metri, astfel incat va avea dimensiuni mai mari decat Nissan Qashqai si noul Renault Kadjar, scrie auto-bild.ro.

Consecinte majore: Cele mai mari companii petroliere din Romania si-au anuntat planurile de investitii. Acestea vor fi reduse. Chiar cu pana la 35%! Cei de la OMV Petrom anuntau, inca din noiembrie 2014, ca au inceput un proces de revizuire a proiectelor de investitii, doar ca acestea vor fi prezentate abia in februarie. Intre timp, grupul austriac OMV, actionarul majoritar al celei mai mari companii romanesti, a anuntat in urma cu o luna, ca pentru perioada 2015-2017 bugetul anual de investitii va fi redus de la 3,9 miliarde de euro la 2,5-3 miliarde de euro. Binenteles, taierea miliardului nu viza doar piata din Romania, dar centrala pe gaze de la Brazi (Prahova), impreuna cu Petrol Ofisi din Turcia, a fost unul dintre elementele care i-a determinat pe austrieci sa constituie provizioane de 700 milioane de euro in ultimul trimestru din 2014, scrie Capital.ro.

Fondul Monetar si Comisia Europeana ne vor gasi si in aprilie cum ne-au lasat in ianuarie. Pretul gazelor naturale pentru populatie va creste de de la 53, 3 lei/MWh la 58 lei/MWh, de la 1 iulie anul curent si nu se va mai modifica pana la 1 iulie anul viitor, ne spune presedintele ANRE. Se va renunta la o crestere trimestriala "pentru ca este greu si complicat de calculat",ne mai spune presedintele ANRE. Bun, dar in cazul asta ne intrebam pe ce baza se croieste noul pret la populatie atata vreme cat legea spune ca orice crestere de pret se face in baza unor studii de impact, de suportabilitate, de consum, de evolutie a pretului international, de cotatiile estimate ale ANRM etc? Exista aceste studii care sa duca la pretul anuntat? Noi nu avem nici o stiinta despre ele, dar daca exista atunci de ce nu sunt prezentate public? se intreaba energy-center.ro

SFARSIT: Bugatti a vandut ultimul Veyron.
Grupul auto german Volkswagen AG a anuntat luni ca a vandut cel de al 450-lea si ultimul exemplar din Bugatti Veyron, punand punct unuia din cele mai exclusiviste automobile construite vreodata. Denumit La Finale, ultimul Veyron vandut este o versiune a modelului Grand Sport Vitesse, care are un motor de 1.200 de cai putere. Inainte de a ajunge la client masina va fi prezentata saptamana viitoare la Salonul auto de la Geneva. In medie, cele 450 de exemplare de Bugatti Veyron au fost vandute pentru un pret de 2,3 milioane de euro fiecare, scrie Capital.ro.


Citeste mai multe despre   



















6175 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi