Business Report: Rusii propun o super-autostrada care sa lege Londra de New York; Trenuri de 400 de mil. de euro pentru Metrou. Spaniolii rup tacerea si dezvaluie informatii din oferta lor castigatoare; Prima generatie de cladiri post-criza

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Marţi, 31 martie 2015, 0:23 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Prima generatie de cladiri post-criza. Barometrul cel mai precis care anunta finalul crizei imobiliare este numarul crescut de santiere mari deschise in toate sectoarele Capitalei. Noile cladiri dau startul unui nou ciclu imobiliar. Cele mai mari zece santiere private deschise in Bucuresti implica investitii cumulate de peste 730 mil. euro si vor pune pe piata, pana la sfarsitul anului viitor, 13 cladiri de birouri noi si inca doua malluri de dimensiuni mari. Volumul investitiilor este superior celui angrenat in dezvoltarea celor mai mari zece proiecte active in prima parte a anului trecut, care a fost de circa 670 mil. euro. In plus, parcul de retail Vulcan Value Center, prima cladire de birouri din Green Court Bucharest, cladirea de birouri cu numarul trei din AFI Park si cele sase blocuri de locuinte din Vista Rezidential Berceni, care se regaseau anul trecut in topul celor mai mari santiere, au fost finalizate si inlocuite de altele mai mari, scrie Capital.ro

Trenuri de 400 de mil. de euro pentru Metrou. Spaniolii rup tacerea si dezvaluie informatii din oferta lor castigatoare. Intr-un drept la replica trimis Economica.net, reprezentantii CAF Spania spun ca mentenanta oferita pe un an pentru trenuri ce urmeaza sa le livreze Metrorex nu este 4.000 de euro pe an, pe tren, ci alta. Cat este ramane confidential. De asemenea, CAF nu se angajeaza sa livreze trenurile in 13 luni, ci in 22 de luni, primul urmand sa vina in 17 luni. Ca raspuns la suita noastra de articole despre licitatia cu o valoare maxima de 440 de milioane de euro, cu TVA, de la Metrorex, castigata de CAF Spania cu o oferta de 380 de milioane de euro, cu TVA, reprezentantii spaniolilor au dorit sa ne transmita cateva precizari. Este pentru prima data cand CAF comunica pe subiect, de cand scandalul acestei achizitii publice uriase a izbucnit in presa. Astfel, cu privire la articolul in care aratam cateva dintre criteriile care au dus la declararea ofertei CAF drept castigatoare, echipa de comunicare a spaniolilor precizeaza: "Articolul dumneavoastra mentioneaza ca firma CAF ar fi oferit un pret de mentenanta de circa 4.000 de euro pe tren anual, respectiv 330 de euro pe luna, anunta Economica.net.

Secretul noii retete bugetare / Tabloul finantelor dincolo de tablouri: Excedent pe baza blocarii investitiilor locale. Bugetul general consolidat a incheiat primele doua luni din anul 2015 cu un excedent de 0,33% din PIB estimat pentru anul in curs, potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor. In aceeasi perioada a anului trecut, rezultatul fusese de -0,46% din PIB, ceea ce arata o modificare foarte semnificativa in privinta modului in care au fost gestionate finantele publice. Rezultatele excutiei bugetare sunt prezentate mai jos, atat in sume absolute cat si prin raportare la PIB-ul estimat pentru anul in curs la 705 miliarde lei. De subliniat, din perspectiva discutiilor de modificare a Codului Fiscal, bugetul de stat reprezinta mai putin de jumatate din cel general consolidat, atat pe partea de incasari (44%), cat si pe partea de cheltuieli (49,95%), informeaza  Cursdeguvernare.ro.

Un roman platit de noua ori mai prost ca un danez. Iata cati bani ai primi daca ai lucra in alta tara. Costurile orare pentru mana de lucru in Uniunea Europeana au fost in 2014 de 3,8 euro in Bulgaria si 4,6 euro in Romania, forta de munca din cele doua tari fiind cea mai ieftina din UE, potrivit datelor Eurostat. La polul opus se afla Danemarca, unde costul cu forta de munca este de 40,3 euro, in timp ce media in UE a fost de 24,6 euro. Tarile din zona euro au o medie de 29,2 euro pe ora, cost cu forta de munca, potrivit datelor Eurostat. Romania ocupa insa locul fruntas, in randul statelor non-euro la cresterea costurilor orare cu mana de lucru. Intre 2013 si 2014, aceste costuri, exprimate in moneda locala, au crescut cu 6% in Romania. Comparativ, intre 2013 si 2014, costurile orare pentru mana de lucru au crescut cu 1,4% in UE si cu 1,1% in zona euro. Pe sectoare de activitate, in Uniunea Europeana costurile orare cu mana de lucru sunt cele mai mari in industrie, 25,5 euro in UE, urmate de servicii (24,3 euro) si constructii (22 de euro). In cazul Romaniei, costurile orare cu mana de lucru sunt cele mai mari in servicii (5,1 euro), industrie (4,7 euro) si constructii (3,4 euro), scrie EVZ

Rusii propun o super-autostrada care sa lege Londra de New York. Rusii sunt ambitiosi, iar ultimul proiect propus de acestia reuseste sa ridice parul de pe mainile oricarui sofer. Acestia vor sa lege Londra de New York prin intermediul unei autostrazi care sa traverseze Rusia de la vest la est. Proiectul a fost propus de Vladimir Yakunin, directorul companiei de cai ferate din Rusia. Denumit Centura de dezvoltare trans-eurasiatica, programul propune lungirea actualei retele de autostrazi din Rusia si conectarea ei la retelele din Europa de Vest si Alaska prin stramtoarea Bering. Punctul de pornire al super-autostrazii va fi Londra, urmand sa strabata Germania, iar mai apoi sa intre in Rusia, urmatoarea mare oprire fiind Moscova. Din Siberia pana in orasul Nome (Alaska) sunt 88 de kilometri care ar trebui sa strabata Marea Bering (pentru moment, nu exista detalii cu privire la solutia aleasa pentru traversarea din acestei zone). De la Nome, destinatia finala va fi orasul New York. Astfel, aceasta super-autostrada va fi cel mai lung drum din lume, totalizand aproximativ 20.000 de kilometri, anunta Auto-Bild.ro.

Petrom este subevaluata cu mai mult de 25% pe piata de capital. OMV Petrom se resimte in urma scaderii cotatiei internationale a titeiului, insa capitalizarea companiei indica in mod clar o subevaluare fata de valoarea calculata pe baza rezultatelor si a indicilor de multiplicare. Mariana Gheorghe, castigatoarea marelui premiu al Galei Premiilor Capital "Excelenta in Management", a fost reconfirmata de Consiliul de Supraveghere al OMV Petrom in functia de presedinte si director general al companiei pentru un mandat de patru ani. Acesta este al treilea mandat la conducerea celei mai mari companii din tara noastra. Dintre cei cinci membri ai Directoratului OMV Petrom, doar Cristian Secosan a fost inlocuit de Lacramioara Diaconu-Pintea, responsabil Downstream Gas. Alaturi de Mariana Gheorghe se mai afla Andreas Matje, director financiar, Gabriel Selischi, responsabil cu activitatea Upstream si Neil Anthony Morgan, responsabil cu Downstream Oil. Consiliul de Supraveghere al companiei, condus de Gerhard Poiss, CEO-ul OMV, a mai decis redenumirea segmentelor de activitate. Astfel, Explorare si Productie va deveni Upstream, Rafinare si Marketing va fi Downstream Oil, iar Gaze si Energie va deveni Downstream Gas, informeaza Capital.ro

Tranzactie mamut in SUA: UnitedHealth va prelua Catamaran pentru 12,8 miliarde de dolari. OptumRx, o divizie a celei mai mari companii de asigurari de sanatate din SUA - UnitedHealth Group - a anuntat luni achizitionarea grupului Catamaran, intr-o tranzactie evaluata la aproximativ 12,8 miliarde de dolari, transmit Bloomberg si Reuters, preluate de Agerpres. Luni, la Bursa de la New York, actiunile UnitedHealth au urcat cu 3,6%, la 122,18 dolari, in timp ce titlurile Catamaran inregistrau un avans de 24%, la 60,12 dolari. Prin achizitionarea Catamaran, cota de piata a UnitedHealth va creste la 15-20%. UnitedHealth va plati 61,50 pe actiune pentru Catamaran, finantand achizitia prin numerar si obligatiuni, scrie Economica.net.


Citeste mai multe despre   





















6780 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă