Cand se va risipi misterul care invaluie aurul Chinei? China ataca pozitia dominanta a SUA in comertul global si finantele internationale cumparand aur, mult aur. Acesta este avertismentul lansat de Bloomberg Intelligence care nu exclude ca banca centrala din aceasta tara sa-si fi triplat la 3.510 tone metrice detinerile de lingouri fata de aprilie 2009. Cuantificarea detinerilor de aur ale Chinei - invaluite in mister - are la baza datele statistice privind productia interna de metal pretios a tarii si cifre oferita de asociatia de profil. World Gold Council inca afiseaza date potrivit carora rezerva de aur a Chinei este de 1.054,1 tone metrice, insa o confirmare a calculelor Bloomberg ar transforma tara care este deja cea de-a doua putere economica a lumii si in a doua mare detinatoare de aur dupa SUA a carei rezerva este de 8.133,5 tone metrice, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Motorina a ajuns mult mai ieftina decat benzina. Ce se intampla in continuare? Pretul motorinei a scazut cu circa 10% sub cel al bezinei, pe pietele internationale, de la inceputul anului si pana in prezent. La pompele din Romania insa, pretul motorinei a coborat cu circa 3%, sau 10-15 bani, sub cel al benzinei, diferenta intre preturile internationale si cele locale aparand din pricina cursului de schimb dolar/leu, precum si din cauza taxelor locale. Cotatiile internationale ale carburantilor sunt exprimate in dolari. Desi, evident, exista variatii destul de mari intre pretul carburantilor din Romania, functie de distribuitor si benzinarie, puteam spune ca, pe medie, benzina 95 costa azi circa 5,60 - 5,65 de lei/litru, in timp ce motorina standard costa 5,55 - 5,60 lei/litru. La inceputul aceste saptamani, diferentele erau si mai mari, motorina fiind mai ieftina chiar si cu 25 de bani decat benzina. Actuala stare de fapt, cu motorina mai ieftina ca benzina, va continua cel putin inca sase luni. Asa arata pariurile futures pe cotatiile de pret facute pe marile burse ale lumii. Astfel, pe bursele de marfuri din SUA, in octombrie, ecartul de pret dintre benzina si motorina va fi de circa 10%, anuntaCapital.ro.

Somajul in regiunile UE: Cel mai redus nivel - Cehia, Germania; cel mai ridicat - Spania. Rata somajului la nivel regional a continuat sa varieze amplu in 2014, cu cel mai mic nivel in regiunile Praga (Cehia) si Oberbayern (Germania) - ambele 2,5%. (Eurostat) La polul opus, cele mai ridicate niveluri ale somajului s-au inregistrat in cinci regiuni din Spania: Andalucia (34.8%), Canarias (32.4%), Ceuta (31.9%), Extremadura (29.8%) and Castilla-la Mancha (29.0%). Intre regiunile UE, 54 au avut o rata a somajului de 5% sau mai mica, la jumatatea mediei europene (10%). Intre acestea, 23 de regiuni din Germania, 16 din Marea Brotanie, 6 din Austria si cate trei din Belgia si Romania, informeazaEuractiv.ro.

Renault nu vrea sa plece: Am investit mult in talentele din Romania. Prefectul judetului Arges, Mihail Oprescu, a avut intalniri cu reprezentantii Renault si a venit cu vesti bune. Se pare ca francezii nu vor sa plece din Romania si nici sa mute fabrica de la Mioveni in Maroc. "Nu se pune problema ca Renault sa plece din Romania pe termen mediu. Grupul isi va continua proiectele si investitiile aici, atat pe partea de vehicul, cat si de mecanica", au precizat pentru EVZ oficiali ai companiei. Mai mult, sunt anuntate noi investitii intr-un moment delicat, dupa ce sindicalistii Dacia au iesit in strada pentru a protesta fata de intarzierea autostrazii Sibiu-Pitesti. "Una dintre investitiile prevazute pe termen scurt este legata de introducerea motoarelor Euro 6", au declarat oficialii companiei. De cealalta parte, premierul ameninta voalat ca, daca sindicalitii continua mitingurile si cresc pretentiile salariale, Dacia "o sa mute productia in Maroc". Intre timp, multa lume continua sa se intrebe si acum ce a vrut sa spuna seful Dacia, Nicolas Maure, intr-un interviu pentru Hotnews acordat la inceputul lunii aprilie. Acesta a vorbit despre "decizii importante" pe care grupul trebuie sa le ia daca autostrada Sibiu- Pitesti nu este gata pana in 2020, scrieEVZ.

Unde sa infiintezi o ferma de cereale. In ultimii ani, tot mai multi tineri lasa viata de oras pentru a lucra in agricultura, mai ales ca pot accesa fonduri europene pentru proiecte demarate in acest sector. Pentru a infiinta o ferma iti trebuie in primul rand sa achizitionezi un teren. Pentru o ferma vegetala in care se vrea a se cultiva grau, porum, orz, ovaz cele mai bune judete pentru a face acest lucru sunt cele din zona de sud a Romaniei, ne-a explicat Ion Cioroianu, consilier in cadrul Asociatiei Fermierilor din Romania (AFR). Din punctul de vedere al consilierului, cele mai bune zone pentru a cultiva plante tehnice sunt judetele: Ialomita, Calarasi, Giurgiu, Teleorman, Braila sau Constanta. "In aceste zone preturile terenurile agricole pornesc de la 4.000 de euro/hectar, iar daca au posibilitate de irigare, atunci preturile ajung si la 10.000 de euro/hectar", a mai zis Cioroianu. In acelasi timp si zona de vest mai este potrivita pentru cultivarea cerealelor. Cateva exemple sunt judetele Timis si Arad. Pentru a infiinta o ferma vegetala ai nevoie de o suprafata intre 200 si 1.000 de hectare, anuntaCapital.ro.

Zeci de tineri clujeni s-au asociat ca sa investeasca impreuna la Bursa, in primul club de profil. Ce vor face cu profiturile. O suta de tineri din regiunea Clujului s-au aratat interesati de initiativa catorva dintre ei de a infiinta o comunitate de investitori. Evenimentul a avut loc dupa toate regulile acestui gen de asociere, foarte frecvent in pietele dezvoltate. Invest Club Cluj este primul de acest tip din Romania, este deja o realitate, iar membrii sai vor cotiza pentru a investi in comun. Cu profiturile isi vor dezvolta arsenalul de investitori si vor invata mai multe. Cei dintai 50 de membri ai Invest Club din Cluj, cei care s-au aratat deja activi la prima intalnire oficiala a acestuia, ca si toti cei circa 100 care s-au aratat interesati sa participe la aceasta experienta, vor sa petreaca mai mult timp impreuna, ca sa afle mai multe despre investitiile la Bursa, sa-si impartaseasca experientele si ideile, chiar sa investeasca impreuna, dar ca sa se si bucure de viata, potrivit initiatorilor proiectului, informeazaEconomica.net.

Renault Espace si Suzuki Vitara primesc 5 stele la testele EuroNCAP. EuroNCAP a realizat o noua sesiune de teste de siguranta. De aceasta data, in vizorul organizatiei europene au intrat modelele: Fiat 500X, Mazda2, Renault Espace si Suzuki Vitara. Asa cum deja stiti, la inceputul acestui an, EuroNCAP a inasprit criteriile de testare si de punctare, iar primele modele verificate dupa noile reguli au fost Audi TT (4 stele), Opel Vivaro (3 stele) si Renault Trafic (3 stele). In noua sesiune de teste, Fiat 500X si Mazda2 au reusit sa obtina 4 stele EuroNCAP, iar Renault Espace si Suzuki Vitara au primit 5 stele, scrieAuto-Bild.ro.