Cati fermieri vor sa intre in cursa pentru banii europeni. Fermierii nu s-au inghesuit sa depuna proiecte pentru accesarea fondurilor europene din cadrul noului Program National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. De cand s-au deschis cele doua masuri de accesare a banilor europeni, 25 martie, si pana la 30 aprilie a fost depus doar un sigur proiect, potrivit datelor transmise de Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR), la solicitareaCapital. "Acest prim proiect din cadrul sesiunii anuale are ca obiect modernizarea exploatatiei agricole prin achizitia de utilaje si este aferent submasurii 4.1. Proiectul a fost depus in judetul Olt, comuna Tufeni", ne-au spus reprezentantii AFIR. Valoarea totala a proiectului depus este de 816.100 de euro, din care 658.800 de euro reprezinta valoarea eligibila. Din aceasta suma, 329.400 de euro reprezinta valoarea fondurilor europene nerambursabile.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Victimele "bulei RCA". Vedetele asigurarii obligatorii au probleme serioase. Dupa ce au crescut agresiv ani de zile bazandu-se aproape exclusiv pe vanzarea RCA la preturi cu mult sub media pietei, firmele care domina piata asigurarilor auto incep sa simta efectele strategiei lor. Doi dintre cei mai mari jucatori sunt intr-o situatie critica in timp ce alti doi se lupta cu reclamatiile din ce in ce mai multe primite de la soferi care nu au fost despagubiti. Vanzarea politei RCA aduce pierderi in Romania iar evolutia firmelor care si-au construit afacerile in jurul asigurarii obligatorii este cea mai buna dovada in acest sens. Astra, in cazul careia se vorbeste din ce in ce mai serios despre faliment, se afla in administrare speciala iar Carpatica Asig sub un plan de redresare financiara, Euroins se lupta cu miile de reclamatii primite de la soferii care au avut ghinionul sa fie loviti de o masina cu RCA de la compania bulgareasca in timp ce City Insurance, noua vedeta a RCA, pare sa aiba probleme serioase cu plata daunelor provocate de soferii asigurati in Romania care conduc in Italia sau Spania, anuntaEconomica.net.

Grecia trebuie sa plateasca 960 milioane euro pe 6 si 12 mai, conform FMI. Fondul Monetar International (FMI) a anuntat, joi, ca urmatoarele termene stabilite pentru Grecia in vederea efectuarii platilor catre organismul financiar international sunt 6 si 12 de mai, iar sumele ce vor trebui achitate totalizeaza circa 960 milioane euro (1,073 milioane dolari). Reprezentantii FMI au subliniat ca scenariul de baza nu ia in calcul o iesire a Greciei din zona euro, relateaza agentia EFE. "Punctul nostru de plecare este ca nu va avea loc o iesire si acest lucru a fost spus de Guvernul Greciei. Nu anticipam iesirea din zona euro (...). Dar, ca si in alte cazuri, analizam diferite scenarii, nu se intampla doar in cazul Greciei", a spus Gerry Rice, purtatorul de cuvant al FMI, intr-o conferinta de presa. Rice a reamintit ca urmatoarele date de plata pentru Atena sunt 6 mai, cand va trebui sa achite 200 de milioane de euro (224 milioane dolari) reprezentand dobanzi, si 12 mai, cand sumele vor fi de 760 de milioane euro (849 milioane dolari) ca parte a imprumutului principal de la FMI, informeazaBursa.ro.

BMW X2 a ajuns pe ordinea de zi a nemtilor - Prima imagine in exclusivitate. G47, acesta este codul intern pentru viitorul X2 pe care BMW il are in plan. Dar acesta nu va ajunge pe piata foarte curand. Motivul este un nou plan prin care CEO-ul companiei, Norbert Reithofer, vrea sa obtina profituri record, dar sa se puna la adapost pentru o eventuala scadere a pietei. Amenintate de aceste taieri de costuri sunt si alte modele in afara de X2, in special modelele derivate din segmentele de baza, precum Seria 3 GT sau Seria 4 Gran Coupe. Viitorul X2 este proiectat pentru a avea doar doua portiere, sa fie foarte diferit de X1 si sa propuna forme foarte atletice, care se potrivesc perfect filosofiei marcii. Cu toate acestea, decizia de a avea doua portiere este una riscanta, fiind unica intr-un segment in care clientii vor, de obicei, patru portiere, scrieAuto-Bild.ro.

Investitii de 112 mil. dolari, bugetate de Rompetrol Rafinare pentru acest an. Petromidia se opreste 40 de zile. Rompetrol Rafinare, membra a KMG International, si-a bugetat pentru acest investitii de 111,59 milioane de dolari, mare parte din suma fiind alocata pentru revizia tehnica programata a rafinariei Petromidia. Actionarii companiei au aprobat, la finele lunii aprilie, bugetul pentru anul in curs si programul de investitii, conform rapoartelor transmise Bursei de Valori Bucuresti. Astfel, Rompetrol Rafinare, care detine, la ora actuala, cea mai mare rafinarie din Romania, in functie de capacitatea de procesare, va aloca o suma de peste 100 mil. dolari pentru Petromidia. Din suma totala de 105,66 milioane de dolari, prevazuta pentru Petromidia, aproximativ 77,5 milioane de dolari vor fi disponibile pentru mentenanta din toamana anului, atunci cand rafinaria va intra in revizia tehnica programata. Anul trecut, rafinaria a procesat o cantitate record de materie prima, circa 5,1 mil. tone, nefiind oprita nici macar o zi, anuntaCapital.ro.

RATB primeste 5 tramvaie noi in acest an. Tramvaiele se fac la uzina Atelierele Centrale a RATB, costa 900.000 de euro, au aer conditionat si podea partial coborata. Pretul pe unitate este de 900.000 de euro. Programul de achizitii de mijloace de transport in comun al Regiei Autonome de Transport Bucuresti prevede achizitia a doar 5 tramvaie, si acelea produse de fabrica Regiei, URAC RATB. Niciun autobuz, niciun troleu nu se regasesc pe lista de achizitii aprobata de Consiliul de Administratie al RATB, precizeaza Ion Dedu, director Transport si Infrastructura din Primaria Bucurestiului, in subordinea caruia se afla Regia. In plus fata de achizitia a trei Bucur, in buget s-au mai prevazut bani pentru reparatia a trei tramvaie, informeazaEconomica.net.